הכירו את תנובה אונליין: ערכות להכנת ארוחות באמצעות אתר Eaty - פואנטה

הכירו את תנובה אונליין: ערכות להכנת ארוחות באמצעות אתר Eaty

תנובה מתחילה לשווק את מוצריה ישירות לצרכנים ומשיקה קונספט חדש: ערכות לאפייה ובישול של מנות מתוקות ומלוחות. ההזמנה מתבצעת דרך אתר Eaty ומגיעה באותו היום

תנובה אונליין - מצרכים לארוחה באתר EATY
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




זמן הוא ללא ספק המצרך הכי קשה להשגה בעידן המודרני, ובתנובה יודעים זאת היטב ולכן משיקים שירות של תנובה אונליין. כעת תנובה מתחילה לשווק ערכות אירוח להכנה ביתית – וזאת במסגרת אתר Eaty שהיא הקימה לשם כך. מדובר בערכות שכוללות מוצרים ומתכונים – המגיעות אל הצרכנים עד הבית באמצעות האתר החדש, אשר מבטיח הזמנה וקבלה של המוצרים באותו יום.

תנובה אונליין – מה מקבלים בשירות Eaty?

כל קופסה, שעלותה בין 120 ל-170 שקל (כולל 10 שקלים דמי משלוח), מכילה 2 מתכונים עם המצרכים הדרושים להכנת 2 מנות אירוח עבור כ-8 אנשים כל אחת.

תנובה eaty
אריזה של ערכת אירוח של מוצרי תנובה המוזמנת מאתר eaty

הערכות כוללות מנות חלביות, צמחוניות, טבעוניות, טאפאסים וקינוחים טבעוניים – בטעמים שונים (מתוקים ומלוחים), כאשר כל ערכה כוללת את המוצרים הדרושים, למעט מוצרי היסוד הבסיסיים (ביצים, שמן קמח וכו'). כך למשל, אם הערכה מיועדת להכנת פשטידה – היא כוללת בצק של מעדנות.

כאמור, בתוך הקופסה קיים מתכון עבור כל מנה, עם הוראות פשוטות להכנה ורשימה של מוצרי היסוד אשר יש להוסיף. בנוסף, לכל מנה יש סרטון הדרכה שנמצא באתר.



לקוחות יכולים לקבל את ההזמנה עוד באותו יום, במידה שהם מזמינים עד השעה 17:00, כאשר המשלוח מגיע בשעות הערב המאוחרות בזמן שהלקוחות נמצאים בוודאות בבית ויכולים לקבל אותו. אפשר גם להזמין כמה ימים מראש ולבחור את מועד האספקה. את המשלוח עצמו מבצעת  חברת GETT Delivery – אשר מובילה את המוצרים בקירור.

השירות נמצא כעת בשלב הרצה וכולל את אזור המרכז (כולל תל אביב, רמת גן, גבעתיים, קריית אונו, פתח תקווה, הוד השרון ועוד).

האם הישראלים מוכנים?

עכשיו נשאלת השאלה עד כמה הישראלים יאמצו את הקונספט, שמצריך מהם לוותר על הספונטניות, ויהיו מוכנים לשלם עבור תכנון ועבור נוחות.

יש לציין כי רכישת המוצרים בנפרד לפעמים תעלה ללקוחות פחות מאשר להזמין ערכה ב-Eaty. כמובן, העלות תלויה במקום הרכישה, משום שקנייה אצל רמי לוי מן הסתם זולה יותר מאשר קנייה ברשתות כמו מגה או שופרסל.

כך למשל, ערכת מאפים מהתנור, שכוללת מצרכים עבור קיש ברוקולי עם בולגרית וספנקופיטה (מאפה פילו יווני עם גבינת עיזים ותרד), עולה דרך אתר Eaty כ-170 שקל (כולל משלוח), ומי שירכוש את כל המצרכים בנפרד באתר שופרסל יוציא סכום דומה.

מהלך תקדימי: תנובה משווקת ישירות לצרכנים

מדובר במהלך אסטרטגי של תנובה אשר למעשה מתחילה לשווק את מוצריה ישירות לצרכנים. ההחלטה לדלג מעל הראש של הקמעונאים אינה מקרית, ומטרתה לייצר ערוצי תקשורת עם הצרכנים – במיוחד לקראת כניסת אמזון לישראל. בשלב זה אמנם אי אפשר להזמין מתנובה ישירות קוטג' או גבינה צהובה, אך אין לשלול אפשרות שגם זה יקרה בבוא העת.

הבחירה בקטגוריית הארוחות להכנה ביתית מתבססת על מחקר שוק בארה"ב ובארץ. בארה"ב, הזמנת ערכות מתכונים הוא ענף שצומח במהירות, וההנחה היא שקהל הצרכנים הישראלי הוא קהל שאוהב לארח ויכול גם הוא למצוא בערכות הללו פתרון טוב.

לדברי ענת גרוס שון, מנכ"לית חטיבת החלב בתנובה, זה צעד ראשון וחדשני שתנובה עושה במכירה ישירות לצרכן: "הכוונה שלנו היא להציע לצרכן פתרונות העונים על צורך שאין לו כיום מענה. השירות מאפשר לתנובה לבנות תשתית לחיזוק הקשר הישיר עם הצרכן".

הארוחות המוכנות הן להיט בארצות הברית

בתנובה מציינים כי שירותי משלוחי מתכונים ומצרכים עד הבית גלגל ב-2017 בארה"ב בלבד 4.65 מיליארד דולר ועד 2022 צפוי להגיע ל-11.6 מיליארד דולר. לדברי שיר זכאי, מנהלת דיגיטל קונצרני (CDO) בתנובה, כיום מחצית מהאמריקאים מנויים לשירות של משלוחי ערכות מתכונים עד הבית – ולא כולם הם צעירים בני דור הדיגיטל, אלא גם אנשים מבוגרים ביותר.

כאמור, ההנחה היא שכאן בישראל, מיזם כזה יענה על הצורך של ישראלים למצוא פתרון לאירוח. לכן, שמים דגש על פשטות ההכנה ועל מתכונים שגובשו על ידי השפים של תנובה המבוססים על סדר פעולות ברור ופשוט.

"בישראל, שבעה מתוך עשרה ישראלים נוהג לארח. המונח "אירוח חלבי" ממוקם גבוה מאוד בחיפושים בגוגל", אומרת זכאי. בתנובה, אשר מפעילה את אתר "השף הלבן" שבו היא מציעה מתכונים ומוצרים, אומרים כי האתר הזה הוא במקום הראשון בחיפוש אירוח חלבי, עם מעל 12,000 מתכונים ותשעה מיליון חיפושים.

הערכות משווקות רק דרך אתר eaty.tnuva.co.il. התשלום מתבצע באמצעות כרטיס אשראי, כאשר שלוש הקניות הראשונות יזכו את הצרכנים בהנחה.





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות