5 טיפים שיעזרו לכם להירדם מהר יותר בלילה - פואנטה

5 טיפים שיעזרו לכם להירדם מהר יותר בלילה

בשביל להירדם מהר יותר תצטרכו לדאוג לתנאים נוחים, להימנע מקפאין ואלכוהול ולהפחית מאכלים כבדים. בנוסף, יש להימנע מפעילות גופנית לפני השינה ולא לנסות לנמנם מול הטלוויזיה

(תוכן מקודם)

משך הזמן שלוקח לכם להירדם מנבא את איכות השינה. ככל שתירדמו מהר יותר, כך ניתן להסיק שאתם באמת עייפים ושגופכם זקוק למנוחה. עם זאת, יש המון טעויות שמתבצעות בשעות הערב וכדאי להכיר כמה טיפים שיכולים לעזור להירדמות זריזה:

1. החליפו את המיטה

המיטה שעליה אתם הולכים לישון משפיעה בצורה דרמטית על יכולת ההירדמות ואיכות החיים שלכם. בשביל להירדם מהר יותר, העדיפו את האופציה של מיטות זוגיות על פני מיטות יחיד, גם אם אתם הולכים לישון לבד. הסיבה לכך קשורה למקום הפנוי שיהיה לכם על מיטות כאלה ולנוחות המוגברת שתקצר את משך הזמן שיעבור מהרגע שתיכנסו לחדר ועד שתשקעו בחלומות פז.

2. הימנעו מצריכת קפאין ואלכוהול

על הקשר בין קפאין לבעיות שינה אין צורך להרחיב, אך מסתבר שרבים עדיין לא מפנימים את היקף ההשפעה שלו. חוץ מזה, כדאי לנצל את ההזדמנות על מנת להסביר על ההשלכות של שתיית אלכוהול. המיתוס קובע שאלכוהול עוזר להירדם, בעוד בפועל הוא גורם לתוצאה הפוכה ומקשה על שינה ערבה ורצופה.

3. הפחיתו מאכלים כבדים

מומלץ להקפיד על ארוחת ערב קטנה כ-2-4 שעות לפני השינה. אלו ארוחות שמעניקות לגוף את מה שהוא זקוק לו על מנת להתחזק ולהירדם, כאשר מצד שני הן גם מספיק משביעות ויעילות. לשם השוואה, ארוחות כבדות עם בשר אדום גורמות לתחושה של חוסר נעימות ואינן מומלצות לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים.

4. אל תעשו פעילות ספורטיבית בלילה

עוד מיתוס לגבי הירדמות מהירה קובע שכדאי להתעייף לפני שנכנסים למיטה. למעשה, התנהלות כזו רק ממריצה את הגוף וגורמת להפרשת אדרנלין. פעילות גופנית מאומצת מכניסה את הגוף למצב דריכות, מרחיקה את השינה ופוגעת באיכותה. עם זאת, כמובן שזו לא סיבה לוותר לגמרי על שגרה ספורטיבית והפתרון הוא למצוא את דרך הביניים.

מומלץ למשל לסיים את הפעילות כ-4 שעות לפחות לפני שעת השינה, לקנח אותה עם ארוחה מזינה ובמידת האפשר גם לצמצם שתיית מים ונוזלים שיגרמו לקימות תכופות באמצע הלילה.

5. היכנסו למיטה רק כאשר אתם עייפים

הרגלי שינה נכונים מתחילים בשעות המוקדמות של הערב. בשביל להירדם מהר תצטרכו להיכנס למיטה רק כאשר אתם באמת עייפים ובלי הסחות דעת. הטעות הנפוצה בהקשר הזה היא לנסות להירדם תוך כדי צפייה בטלוויזיה או שימוש בסמארטפון, מה שגורם לגוף להתעורר ומוציא אתכם מריכוז.

תחושת העייפות שמתפשטת בכם היא האינדיקציה היחידה לרגע המתאים לכניסה למיטה ואליה תצטרכו להקדיש את מלוא תשומת הלב.

תגובות: 0

נגישות