איך הכי נכון להתקדם בקריירה? - פואנטה

איך הכי נכון להתקדם בקריירה?

הדרך להתקדם בקריירה עוברת בהכשרה מקצועית, בביקור בכנסים, באימוץ סמכויות, בחניכת עובדים חדשים וכמובן בהעשרת הידע האישי. רוצים לקצר את המסלול לתפקיד הבא שלכם? הנה כמה הצעות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

קידום הוא לא תמיד תהליך טבעי וגם עובדים מוכשרים ומיומנים צריכים לנקוט יוזמה על מנת להשיג אותו. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא מספיק להיות עובד טוב כדי להתקדם לשלב הבא בקריירה ויש המון פעילויות אקטיביות שאותן צריך להכיר.
הנה למשל כמה דרכים להתקדם בקריירה והאופן שבו ניתן ליישם אותן:

1. הכשרה מקצועית

מבחינה טכנית, הדרך הכי יעילה להתקדם בקריירה היא להשיג הכשרה מקצועית נוספת באמצעות לימודי תעודה ומסלולים ייעודיים. הלימודים הופכים את העובד למשאב שהארגון צריך וכך הם מעודדים את המנהלים לקדם אותו לתפקידי מפתח. יתרה על כך, בעזרת הכשרה מקצועית ניתן לרענן את הידע הקיים ולהשיג כלים חדשים להשתלבות בתפקידי הניהול הבכירים של חברות, ארגונים ומוסדות ציבור.

2. ביקור בכנסים

יחסי אנוש הם חלק בלתי נפרד מארגז הכלים שעומד לרשות עובדים שרוצים להשיג קידום. הטעות הנפוצה היא להסתפק ביחסי אנוש בתוך מקום העבודה בלבד, בעוד בפועל צריך להרחיב את היריעה בעזרת ביקור בכנסים. אי אפשר לדעת מאיפה יגיע הכיוון הבא להתקדמות בקריירה ולכן כנסים הם המקום הנכון להשאיר את כל האופציות פתוחות.

3. אימוץ סמכויות

עובדים שרוצים להשיג קידום צריכים לאמץ כל הזמן סמכויות חדשות. זה לא אומר שאתם תעבדו במקום אנשים אחרים, אלא רק שסל תחומי האחריות שלכם יהיה רחב יותר.

אימוץ סמכויות יפגיש אתכם עם עובדים ממחלקות שונות, יראה לכם איך מתבצעים הדברים מאחורי הקלעים ויכשיר אתכם מבחינה פרקטית לשלב הבא בקריירה. מעבר לכך, תמיד טוב להיות זה שמבקש סמכויות ולא זה שמסתתר כדי לא לקחת אחריות.

4. חניכת עובדים חדשים

אומרים שהדרך הכי טובה ללמוד משהו חדש היא ללמד אנשים אחרים לעשות אותו. באלגוריה על המשפט הזה, סביר להניח שחניכת עובדים חדשים במקום העבודה הנוכחי תפנה את תשומת הלב של שדרת הניהול לכישורים שלכם במקביל תעזור לכם ליצור יתרון מול הקולגות.

במילים אחרות, אם תתרמו מזמנכם ומהידע שלכם כדי לחנוך עובדים חדשים תוכלו להגדיל עוד יותר את השליטה שלכם במקצוע ולקצר את הדרך לתפקיד ניהולי בכיר.

5. העשרת היידע האישי

כל כלי שיקדם אתכם באופן אישי יגדיל את הסיכוי לכך שתקודמו בקריירה המקצועית שלכם. בסופו של דבר, אתם מביאים למשרד את מה שלמדתם בבית וניסיון החיים שלכם הוא שקובע את פוטנציאל ההשתכרות והקידום.

לפיכך, כדאי לכם להעשיר כל הזמן את הידע האישי ולעשות זאת באמצעות קורסים והדרכות שמעניינים אתכם. כאן הדגש הוא לא דווקא על ההיבט המקצועי, אלא על האופן שבו אתם מתפתחים וצומחים.


תגובות: 0

נגישות