אמזון סוף סוף הסירה פריטים עם סממנים ניאו נאציים שעמדו למכירה

אמזון סוף סוף הסירה פריטים עם סממנים ניאו נאציים שעמדו למכירה

לאחר שהוופעל עליה לחץ מצד גופים שונים וחבר קונגרס אמריקני, אמזון הסירה מהאתר מוצרים עם סממנים נאציים וכאלה המסיתים לשנאה ולאלימות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה הייתם אומרים אילו הילדים בבית הספר היו הולכים עם ילקוט שעליו מצויר צלב קרס? פריטים כאלה ופריטים נוספים עם סממנים נאציים, ניאו נאציים וגזעניים עמדו למכירה באין מפריע באמזון.

בין המוצרים הללו היה אוברול לתינוק שעליו מצויר צלב קרס, ילקוט שעליו מצוירת צפרדע במדי SS, תכשיטים, דגלים, תחפושות ופריטים אחרים שמעודדים גזענות ואלימות, כמו פריטים שעליהם מצויר סמל הקלו קלוס קלאן וספרים של גופים עם אג'נדות נגד השחורים בארה"ב, כולל ספר ילדים של המפלגה הנאצית האמריקנית.



ארגונים בארה"ב דרשו מאמזון לא לאפשר מכירה של מוצרים שתורמים להפצת שנאה ואליצמות, וציינו שהדבר נוגד את העקרונות של אמזון עצמה – אשר מתנה מכירה של מוצרים ע"י צד שלישי בכך שאותם מוצרים לא יפרו את הכללים.

הדרישה עלתה על הפרק בתחילת החודש שעבר, וכללה גם מכתב מחבר קונגרס אמריקני. מאמזון נדרש להסיר פריטים שיש בהם סממנים נאציים, אנטישמיים, אנטי שחורים, איסלומופוביים ועוד.

רק כעת אמזון נעתרה ואמרה כי תאסור מכירתם של מוצרים עם סממנים נאציים או כאלה שיש בהם כדי להפיץ שנאה, הסתה ואלימות. אמזון השיבה לחבר הקונגרס במכתב שלפיו היא בחנה את הפריטים והחליטה להסיר אותם וגם לחסום את המוכרים המשווקים אותם.

עם זאת, הספר "מיין קאמפף" של אדולף היטלר עדיין מוצע למכירה באמזון – כשמתנהל סביבו ויכוח אם מדובר בספר מסית לגזענות ושנאה או במסמך היסטורי.

כאשר אמזון נשאלה כיצד היא תגדיר פריטים שנוגדים את עקרונותיה, היא סירבה להגיב.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות