תביעה לפינוי נכס - מה חשוב לדעת? - פואנטה

תביעה לפינוי נכס – מה חשוב לדעת?

מה קורה כאשר דייר ששוכר דירה – אינו רוצה להתפנות. מתי פונים להוצאה לפועל ומתי למשטרה?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

תביעה לפינוי נכס מוכרת גם בשפה המשפטית 'תביעה לפינוי מושכר'.

כאשר פינוי שוכר שלא מתפנה מרצון מסתבך, תצטרכו להגיש את התביעה לפינוי נכס. פעמים רבות נושא השכירות יכול להתנהל על מי מנוחות אך ישנם מקרים בהם היחסים בין המשכיר לשוכר מסתבכים והמשכיר מעוניין לפנות את הדייר. במידה והחוזה אכן לטובת המשכיר והדייר מסרב להתפנות יש לפנות אל רשויות החוק.

מה עושים כשהדייר מסרב להתפנות מהדירה? אל מי צריך לפנות לעזרה?

אם המשכיר פנה אל הדייר והוא אינו מוכן לפנות את הדירה ניתן להתחיל בהליכים. תחילה חשוב להבהיר כי המשכיר לא יכול לפעול באופן עצמאי ולנסות לפנות את הדייר בצורה ברוטלית או בכוח. למשל, ניתוק חשמל או החלפת מנעול אלו פעולות שיסלימו את המצב ואף אינן מקובלות על פי החוק.

מעטים יודעים אך גם אין סיבה להגיש תלונה במשטרה מכיוון שתחום זה אינו מטופל על ידיהם. מה שעליכם לעשות זה להגיש תביעה לפינוי מושכר באופן מיידי ולהוציא צו פינוי. הליך משפטי זה אמור לפנות את הדייר בפרק זמן קצר (עד חודשיים מרגע הוצאת הצו). לאורך פרק זמן זה יצטרך המשכיר להציג את כל הטענות שיש לו כלפי הדייר, גם אם מדובר בטענות כספיות כנגד הדייר.

שלב נוסף קשור לדייר עצמו, הוא יצטרך להגיש כתב הגנה תוך שלושים ימים לבית המשפט. בדרך כלל, בתי המשפט יקבע דיון בנושא תוך חודש מהמועד האחרון שניתן לדייר הנתבע להגיש את כתב ההגנה. מדובר בתהליך די מהיר ובסופו נציג בית המשפט יקבל החלטה בעבור הדייר הנתבע ובעבור המשכיר התובע.

אם אכן הנסיבות מצדיקות לפנות את הדייר – בית המשפט יורה על כך. עם זאת, היו מקרים שבית המשפט לא הסכים עם המשכיר ולכן הדייר יכל להישאר ולהתגורר בדירה עד תום החוזה. במידה ובית המשפט יקבע כי הדייר צריך לפנות את הדירה והוא יסרב לעשות זאת, תהייה התערבות של ההוצאה לפועל.

ההוצאה לפועל מתחילה בהליכים נגד הדייר, ותחילה מציעה לו בשנית לפנות את הנכס בהקדם.

אם הדייר לא עושה זאת תהייה התערבות פיזית ואנשי ההוצאה לפועל יוודאו כי אכן הדירה תתפנה.

רק לאחר ההתערבות של ההוצאה לפועל, יש צורך לפנות אל המשטרה ולהגיש תלונה, וזאת כדי לתאם עם המשטרה את המועד שבו הדייר הנתבע אמור לפנות את הנכס.

עוד מידע על פינוי דייר או שוכר מנכס בבעלותכם ניתן למצוא באתר של עו"ד שמואל גרנאי.


תגובות: 0

נגישות