הכנסת צבע לבית - עיצוב מטבח צבעוני

הכנסת צבע לבית – עיצוב מטבח צבעוני

נמאס לכם מהצבעים החדגוניים של הבית שלכם? למה שלא תכניסו קצת צבע? אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות עיצוב מטבח צבעוני. כך תעשו זאת

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

ברוב הבתים בישראל המטבח הוא לב הבית. שם אנו שותים את הקפה של הבוקר, שם אנו אוכלים, ילדים עושים בו שיעורים ובקיצור, זהו אחד החדרים העסוקים ביותר בבית.

בשנים האחרונות בולטת מגמה הולכת ומתגברת של הכנסת צבע הביתה, בין אם באמצעות צביעת הקירות, בין באמצעות בחירת ריהוט צבעוני במיוחד, בין אם באמצעות הכנסת טקסטיל מעניין וצבעוני ובין אם בבחירת מטבח צבעוני.

השפעת הצבע על חיינו

לצבע יש השפעה על מצב הרוח שלנו, ולא במקרה יש התייחסות להשפעות הצבע בתחומים רבים כמו פסיכולוגיה, פנג שווי, רפואה אלטרנטיבית ואפילו בסביבות העבודה הגדולות והמצליחות ביותר.

לכל צבע יש את התכונות שלו ואת האופן שבו הוא משפיע על הריכוז שלנו, התפוקה, העוררות, העליזות, הרוגע ועוד.

למשל, הצבע האדום הוא צבע חזק היוצר עוררות וערות, ומחקרים בעולם הראו אפילו עלייה בדופק לאחר כמה דקות של שהייה בחדר הצבוע בצבע זה. לכן, השימוש בו צריך להיות במשורה, או לחילופין במקומות ספציפיים שבהם לא מחפשים את השלווה והרוגע בהכרח.

דוגמה נוספת היא הצבע הצהוב, אשר מוכר כצבע מעורר מחשבות, יוצר דיאלוגים, ממריץ המצאות ומחשבות ויוצר סביבת עבודה פורה.

לכן, כדאי להשתמש בו במקומות כמו סביבות עבודה הדורשות יצירתיות, שולחן עבודה לילדים ועוד.

צבע במטבח

בחירת מטבח הינה בחירה לא פשוטה והיא מאלצת אותנו לקבל החלטות רבות הנוגעות לשיקולי תקציב, גודל החלל, בחירת חומרים, פונקציונליות וכמובן בחירת הקו העיצובי של המטבח.

כאשר אנו בוחרים את עיצוב המטבח, אנו צריכים לקחת בחשבון מספר גורמים כגון הסגנון (מודרני/כפרי/וינטג'), פרקטיות, טעם אישי, וכמובן, צבע.

הכנסת הצבע לביתנו לא פסחה גם על המטבחים, ולאחרונה נהיה טרנד של מטבחים צבעוניים. בעבר, מטבח בצבע שמנת או מוקה נחשב למטבח צבעוני החורג מן הנורמה. כיום ניתן לראות מטבחים בכל ספקטרום הצבעים, מצבעים חמים כמו צהוב, כתום, ורוד ואדום, ועד צבעים קרים כמו הירוקים והכחולים. הכול הולך.

אז איך בוחרים צבע במטבח?

גם במטבח, כמו בכל דבר אחר בעיצוב, אין חוקים. זה הבית שלכם ואתם יכולים (ואף רצוי) לעשות בו כל מה שחשקה נפשכם. יחד עם זאת, המטבח הוא חלק גדול בתקציב הבנייה או השיפוץ והוא אינו חדר שמחליפים כל מספר שנים מועטות. לכן, אספנו עבורכם כמה המלצות שרצוי לעשות (או לא לעשות) אצלכם במטבח:

שילובי צבעים: אפשר ואף רצוי לשלב מספר צבעים במטבח. רצוי ששילוב הצבעים יהיה הרמוני. אם בוחרים צבע אחד חזק ודומיננטי, כדאי שהצבע הנוסף יהיה פחות רווי ויותר פסטלי.
ניתן לשלב צבעים שונים בארונות המטבח עצמם ובאי או בארונות העליונים והתחתונים, כאשר כל אחד מהם צבוע בצבע שונה. בנוסף, ניתן לשלב צבעים גם בין ארונות המטבח לצבע הקיר או חיפויי הקירות.

מי אמר שדווקא הארונות חייבים להיות צבעוניים? ניתן להוסיף צבע באקססוריז, קיר המטבח עצמו יכול להיות צבוע בצבע מעניין, תוכלו להוסיף צבע עם מדפים צבעוניים או לצבוע את החלק הפנימי של ארונות מטבח עם חזיתות זכוכית. את כל אלו ניתן לשנות בקלות ובעלות נמוכה.

מינונים מדויקים: בסופו של דבר, הכל זה עניין של מינונים. אם נוסיף צבע בצורה מדויקת ונכונה, הוא לא ישתלט על החלל ונוכל ליהנות ממנו בצורה הטובה ביותר.

אז בפעם הבאה שאתם חושבים על שיפוץ או רענון המטבח, קחו נשימה עמוקה וזריקת אומץ והוסיפו חיים ושמחה למטבח שלכם.

 

תגובות: 0

נגישות