הסרת שיער בלייזר: קופות החולים משתתפות במימון טיפולי לייזר, וזה מה שצריך לדעת

הסרת שיער בלייזר: כל קופות החולים מציעות השתתפות, וזה מה שצריך לדעת

מאות אלפי ישראלים עברו או מתכננים לעבור הסרת שיער, ורבים מהם לא יודעים עובדות חשובות – החל מפרטים חשובים על מי שמתאים ולא מתאים לטיפול לייזר, ועד גובה ההחזר שאפשר לקבל מקופת החולים. הסרת שיער בלייזר – כל מה שחשוב לדעת על הסרת שיער בכלל, על ההסדרים של אמריקן לייזר, פרופורציה, care ונאטורפיל ועוד

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בעוד שמדונה וידועניות נוספות מנסות להוביל טרנד של רגליים שעירות, בישראל העניין הזה ממש לא תופס.

הישראליות והישראלים כאחד מעדיפים את המראה החלק, ותעשיית הסרת שיער בלייזר, שמקבלת רוח גבית מהביטוחים המשלימים של קופות החולים, משגשגת.

הסבסוד שמספקות קופות החולים אינו מוענק כמובן לכל המבוטחים, אלא לכאלה שמשלמים על הביטוח המשלים ברובד הגבוה והיקר ביותר, כלומר, מאוחדת שיא, כללית פלטינום ומכבי שלי.

כך למשל, מבוטחי מכבי שלי וכללית פלטינום זכאים להחזר על הסרת שיער ברשת care וברשת פרופורציה; מבוטחי מאוחדת שיא ומכבי שלי מקבלים החזר על הסרת שיער בנאטורפיל; מבוטחי מכבי שלי וכללית פלטינום מקבלים החזר על טיפולי הסרת שיער ברשת פרופורציה ועוד.

שיעור ההחזר גבוה, ועומד על שיעור ניכר מסכום התשלום. כך למשל, ההחזר בפרופורציה למבוטחי כללית פלטינום מגיע עד 70%, ולמבוטחי מכבי שלי – עד 50%.

כמו בתחומים רבים אחרים שבהם הגיל שבו מתחילים הולך ונעשה צעיר יותר, גם כאן המצב דומה. ברשת פרופורציה מציינים שבכל שנה מאות מהלקוחות הם בני נוער (בעיקר בנות נוער) – סביב גיל 16-17.

    הדרך להיפטר מהשיער המיותר מעולם לא הייתה קצרה יותר. הצעד הראשון מתחיל כאן


    לדברי יעל סבג מפרופורציה, ניתן לבצע את טיפולי הסרת השיער בשיטת הלייזר החל מגיל 15 בתנאי שחלפו 3 שנים של מחזור סדיר, מאחר ובשלב זה מסתיימת ההתפתחות ההורמונאלית אצל נשים: “טיפול בתקופה קודמת לזו, עשוי להוביל לתוצאות לא אפקטיביות”.

    בכללית אסטטיקה מתחילים מאוחר יותר: עקרונית, בנות יכולות להתחיל לטפל מגיל 18, וגם כאן, בתנאי שהמחזור סדיר לפחות 3 שנים. באתר הקופה מצוין שאפשר גם להתחיל כבר בגיל 16 באזורים של בית שחי, ביקיני ושוקיים.

    באופן כללי, הגילאים השכיחים לטיפולי לייזר הם 22-30, ולפי נתוני פרופורציה, מספר המטופלים הרב ביותר של הרשת נמצא בתל אביב, ואחר כך בחיפה והקריות.

    אגב, הגיל שבו טיפולי הלייזר יעילים יותר הוא דווקא גיל מבוגר הרבה יותר… בניגוד למקובל לחשוב, הרי שאי אפשר להסיר שיער לצמיתות ואין 100% הצלחה, ומאחר שהשיעור תלוי בפעילות ההורמונלית, דווקא אחרי גיל המעבר הכיסוי טוב יותר.

    הצד שלו – הצד שלה

    נשים כבר מזמן לא חולשות על המכונים להסרת שיער, ורבים מהלקוחות הם בכלל גברים.

    לגביהם מציינים בכללית אסתטיקה כי הם יכולים להתחיל בטיפול מגיל 18. ולאזורים של הגב, הכתפיים והעורף – רק מגיל 30.

    אז מהם באמת האזורים המועדפים על הגברים ואילו אזורים מטרידים בעיקר את הנשים? ברשת מרפאות פרופורציה מציינים כי טיפולי הלייזר השכיחים ביותר בקרב נשים הם בבית השחי ובמפשעות, ואילו טיפולי הלייזר השכיחים בקרב גברים הם בעורף, בכתפיים ובגב.

    לדברי סבג, יש אזורים שבהם ממש לא מומלץ לבצע את הטיפול (פאות פנים, לחיים וצוואר), מאחר שבעקבות פעילות הורמונאלית עלולה להיווצר תופעה של שיעור יתר ולגרום לפעולה ההפוכה.

    חשוב לזכור שלא כל אחת מתאימה להסרת שיער בלייזר באותה מידה. סבג מסבירה כי המועמדות האידיאליות עבור הסרת שיער בלייזר הן נשים בעלות גוון עור בהיר ושיער כהה: “ככל שהשיער יותר ככה והעור בהיר, נוצרת ניגודיות אשר עוזרת לקלוט את האנרגיה של קרן הלייזר טוב יותר. עם זאת, מכשור מתקדם שהינו בעל אורך גל ארוך מאפשר גם למטופלות בעלות עור כהה להשיג תוצאות טיפול טובות”.

    בכללית אסתטיקה מדגישים כי הם לא מבצעים טיפולי הסרת שיער גם לחולים במחלות כמו פסוריאזיס, אפילפסיה, מקרים מסוימים של סוכרת, מחלות סיסטמיות ואוטואימוניות, והכול בהתאם למיון מוקדם של רופא כללית אסתטיקה.

    בכל מקרה, יש נשים שבוודאות אינן מתאימות לטיפול:

    • נשים בעלות שיער בהיר (ג’ינג’י, בלונדי או לבן) אינן מתאימות לטיפול בלייזר מאחר ולא קיים אצלן פיגמנט כהה והלייזר לא יכול לזהות את זקיק השערה. מסיבה זו הטיפול עבורן לא יניב תוצאות.
    • נשים בהיריון.
    • בזמן הנקה.
    • נשים הנוטלות תרופות היוצרות רגישויות בעור
    • בזמן טיפולי כימותרפיה

    בשורה התחתונה, ולמרות הרצון להיפטר משיער לא רצוי, חשוב שהצרכנים יילכו בעיניים פקוחות לכל סוג של טיפול, החל מניתוח מסובך ועד הסרת שיער בלייזר.

    בעת החתימה על החוזה יש לקרוא את האותיות הקטנות, לעשות תיאום ציפיות ואף לשמוע המלצות או ביקורות ממכרים.



    תגובות: 0

    נגישות