מעכשיו ב-waze: גם הנתיב המהיר לתל אביב - פואנטה

מעכשיו ב-waze: גם הנתיב המהיר לתל אביב

לאחר כמה שנים של היעדרות – הנוסעים לתל אביב מאזור מודיעין וירושלים יידעו סוף סוף אם משתלם להם לעלות על הנתיב המהיר

כל מי שנוסע לתל אביב על כביש מספר 1 סובל מפקקים חלק ניכר מהיום, ובשנים האחרונות לא הייתה לו אפשרות לדעת באמצעות waze כמה זמן יוכל לחסוך אם ייסע בנתיב המהיר.

מאחר שהנתיב המהיר כרוך בתשלום הנע בין 6 שקלים ליותר מ-100 שקל – תלוי בעומס – מדובר בהחלטה משמעותית ביותר.

כעת waze סוף סוף מוסיפה את המידע החיוני הזה לחישובים המוצגים לנהג. 

עם זאת – עדיין לא מדובר בכל הנהגים, אלא רק בכאלה שיש להם מנוי לנתיב המהיר, או ברכבין שנוסעים בתפוסה מלאה (4 נוסעים ויותר).

איך זה עובד?

הנהג צריך לסמן בהגדרות האפליקציה שיש לו מנוי פעיל בנתיב המהיר (ויאפשר שימוש בנתיבים בתשלום), ואז Waze תכלול נתיב זה כאפשרות ניתוב זמינה, כל עוד היא חוסכת לפחות 2 עד 3 דקות מזמן הנסיעה.

אם אין לנהג מנוי לנתיב המהיר, Waze עדיין עשויה להציע לו אפשרות לנסיעה בנתיב זה. הנהג יוכל לבחור באפשרות זו בתנאי שנמצאים ברכב 4 נוסעים או יותר (הדבר דורש אישור מנציג הנתיב המהיר בכניסה למסלול).

חשוב להדגיש שתכונה זו לא פעילה כברירת מחדל והמשתמש הוא זה שצריך להפעיל אותה.

למה עכשיו?

כזכור (וכפי שפרסמתי כאן), waze משקיעה משאבים רבים כדי לעודד את שירות הקארפול שהיא השיקה לפני מספר חודשים.

השירות מאפשר לנהג למצוא נוסעים שרוצים להגיע ליעד שאליו הוא נוסע – וכולם מתחלקים בהוצאות הנסיעה. 

הנתיב המהיר הוא היום כביש האגרה היחיד שמאפשר נסיעה חינם כאשר נוסעים ברכב בתפוסה מלאה (כלומר, ארבעה אנשים, נהג + שלושה נוסעים) – כך שאם waze תעדכן נהגים הנוסעים בתפוסה מלאה על הנסיעה דרך הנתיב המהיר, היא למעשה תעודד אנשים לנסוע בקארפול.

לצורך קבלת הפטור מתשלום הנסיעה בנתיב – רכב רב תפוסה חייב לעבור במתחם ה”חנה וסע” על מנת להסדיר את קבלת הפטור.

אגב, חשוב לדעת שבשעות מסוימות, בהתאם לעומס התנועה בנתיב, נסיעה ללא תשלום אפשרית גם לרכב שבו 3 נוסעים. הפירוט מופיע על גבי שלט מיוח דבכניסה לנתיב.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

תגובות: 0
נגישות