טסלה Y היוקרתית נמכרת במחיר מפתיע - בגרסה שעד כה לא נמכרה בארץ

חלום הטסלה מתקרב עוד? דגם Y היוקרתי נמכר במחיר מפתיע

לראשונה ב-TESLA ישראל, תוצע למכירה טסלה Y עם הנעה אחורית. המחיר כנראה יקרוץ ליותר קהלים להעדיף אותה על פני המתחרות

טסלה Y
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

זה נכון ש-224,000 שקל זה לא ממש מחיר רצפה – אבל במדינתנו הקטנטונת, זה לא מחיר חריג לרכב פנאי, בטח לא לרכב חשמלי, ועכשיו גם לא לטסלה יוקרתית. התחרות ממשיכה לעבוד לטובת הצרכנים, וכעת TESLA מתחילה לשווק טסלה מודל Y ב-224,000 שקל. מדובר בגרסת בסיס עם הנעה אחורית בלבד – מה שמאפשר לה לדרוש 46 אלף שקל ממחיר טסלה מודל Y בגרסת Long Range, שהייתה היחידה במודל הזה ששווקה כאן.

טסלה Y בהנעה אחורית – במי היא מתחרה?

מבולבלים? בואו נעשה סדר. כפי שפרסמנו כאן, לפני כמה חודשים TESLA ישראל החלה לייבא לארץ את טסלה Y בגרסת LR – שהייתה למעשה הגרסה הבסיסית שניתן היה להשיג בארץ. מחירה גבוה ב-18,000 שקל מטסלה מודל 3 עם מערכת הנעה דומה.


רוצים להתעדכן בעוד חדשות כאלה? עקבו אחרינו בטלגרם – לחצו כאן >


כעת מי שמעוניין בדגם הזה ולשלם פחות, ימצא את טסלה Y בהנעה אחורית יוכל לשלם כמעט 50,000 ש"ח פחות, תוך התפשרות על כמה נתונים (ראו בהמשך).

זה ממקם את טסלה מודל Y במקום טוב מול המתחרות שנושפות בעורפה דווקא לא מהצד של הסיני של המפה, אלא סקודה אניאק, קיה EV6, פולקסווגן ID4, טויוטה bZ4X ויונדאי איוניק 5.

על מה "מתפשרים" בטסלה מודל Y בהנעה אחורית?

מי שירכוש את הדגם הזה יקבל את אותו אבזור מפנק שטסלה יודעת להציע בשאר הדגמים, כמו מסך מגע ענק ("15),  דלת תא מטען חשמלית,  משטח טעינה אלחוטי לשני מכשירים, חימום למושבים, מצלמות חניה לאחור ולצדדים וחלון שמש קבוע.

אולם, כאמור, יש כמה פשרות בטסלה מודל Y בהנעה אחורית:

  • הנעה: מנוע אחורי בודד (299 כ"ס לעומת 514 בגרסת LR)
  • זינוק: 100 קמ"ש ב-6.9 שניות (יותר איטי ב-1.9 שניות)
  • טווח הנסיעה: 455 ק"מ (לעומת 533 בגרסת LR)
  • המצברים הם בקיבולת קטנה יותר (57.5 קוט"ש לעומת 75 קוט"ש) ולכן  הרשמי צנוע יותר – 455 ק"מ (78 ק"מ פחות).

מבחינת אבזור בטיחותי, הלקוחות של הדגם הזה מקבלים מה שמקבלים לקוחות טסלה מדגמים אחרים: בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

המחיר הוא לא הכול – תלונות על קושי בתיקון טסלה

לאחרונה טסלה הורידה מחירים בכל העולם וגם בארץ, ומדובר בירידה חדה. המטרה הייתה לעורר את הביקוש שירד מעט – בין היתר לאור התחרות מצד המותגים הסיניים הרבים שמגיעים ארצה. אולם, למרות המחיר המפתה, במיוחד של טסלה מודל Y בגרסת SR, אחד השיקולים המשמעותיים ברכישת רכב הוא התחזוקה שלו, ותחזוקה כוללת גם תיקונים.

לאחרונה פרסמנו כתבה נרחבת על תביעה ייצוגית נגד טסלה, שהוגשה ע"י לקוחות שנתקלו בקושי לתקן את הטסלה שלהם. זאת, משום שטסלה דורשת יקון אך ורק במוסכים שהיא בהסדר איתם. התקשורת מול טסלה מתבצעת באפליקציה, הקשר איתי, המענה לא מספק ויש להמתין זמן ארוך מאוד, לעתים חודשים, כדי לתקן נזק. כך למשל, אחד הלקוחות מצא את עצמו נוסע עם מראה שבורה במשך זמן רב. את כל הפרטים קראו בכתבה על ייצוגית נגד טסלה כאן במדור תביעות ייצוגיות.


בואו נהיה חברים בפייסבוק. לחצו כאן >


 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 

 

תגובות: 0

נגישות