מחסור בחלקי חילוף של טסלה והמתנה חודשים למוסך. הוגשה תביעה ייצוגית

צריכים לתקן טסלה? חכו חודשים לחלקי חילוף ותחלמו על תור למוסך

האם הייתם מוכנים לנסוע חודשים עם שמשה שבורה, דלת עקומה ומים שדולפים לפנס? לקוחות זועמים הגישו ייצוגית בשל מחסור בחלקי חילוף של טסלה

מחיר טסלה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עוד ייצוגית נגד TESLA בישראל, והפעם בגלל מחסור בחלקי חילוף של טסלה. לקוחות שמצאו עצמם נדרשים לתקן את הרכב, גילו שעליהם להמתין הרבה מאוד זמן לחלקי חילוף. כמה הרבה? חודשים ארוכים, אפילו שנה וחצי. כעת מוגשת על-ידי שניים מהם תביעה ייצוגית נגד טסלה ישראל, טסלה הולנד וטסלה ארה"ב. הבקשה לייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז לוז באמצעות עו"ד משה בן דרור, כאשר סכום התביעה המשוער הוא מעל 2.5 מיליון ש"ח (ת"צ 44635-02-23).



מחסור בחלקי חילוף של טסלה – תופעה של שנים

לפי התביעה, החוק קובע כי על היבואנית לספק חלק חלופי בתוך 7 ימים מיום הזמנת הלקוח את החלק, ואולם, כאמור, טסלה חורגת מזמן זה או כל זמן סביר כלשהו. ההמתנה נמשכת חודשים ארוכים ואף יותר. התובעים מציינים שהדבר חמור במיוחד לאור העובדה שטסלה מחייבת את בעלי הרכב לבצע את התיקון אך ורק בחלקי חילוף מקוריים שלה – כתנאי להמשך קבלת האחריות.

מצד שני, בגלל המדיניות הזאת מצד אחד, ומחסור בחלקי חילוף של טסלה מצד שני, בעלי הרכבים היקרים הללו נאלצים לנסוע במשך חודשים עם פגם שהוא במקרה הטוב פגם חיצוני בלבד, ובמקרה הפחות טוב, פגם בטיחחתי. יש אף כאלה שלא יכולים לנסוע עם הרכב כלל בשל המחסור בחלקי חילוף של טסלה.

פואנטה בטלגרם

התובעים המתוסכלים מציינים בלשון התביעה כי טסלה מודעת לבעיה וכי היא לא חדשה. למעשה, כך עולה מלשון התביעה, קיים מחסור בחלקי חילוף של טסלה כבר שנים – אך החברה בוחרת להתעלם מכך ומחובתה החוקית כיבואנית רכב, וממשיכה לפגוע בלקוחות. לדברי התובעים, חוץ משני המקרים שלהם, ישנן עדויות רבות לכך ברשתות החברתיות.

נזכיר כי מי שמחפש מרכז שירות של טסלה יגלה שעליו לפנות חצי יום כדי לנסוע לשם…

הטמבון ניזוק? חכה שבעה חודשים

אחד משני התובעים מתאר בלשון התביעה כי בחודש יוני 2022 ניזוק טמבון הטסלה שלו כתוצאה מחניה. הוא ביקש לתקן את הנזק מיד, אך החלק לא היה במלאי. כעבור שלושה חודשים, בספטמבר 2022, הוא עדיין קיבל את אותה תשובה: "החלקים עדיין חסרים". הוא המשיך להמתין, ורק ב-1.2.23 – שבעה חודשים מאז בקשתו הראשונה – הגיע החלק הדרוש והוא זומן אל המוסך.

השמשה שבורה? חכה שלושה חודשים

אותו תובע נתקל בבעיה אחרת באוקטובר 2022, כאשר הזרוע ההידראולית של הרכב התקלקלה והוא נאלץ לסגור את תא המטען באופן ידני. בעת סגירת תא המטען, נסדקה השמשה האחורית של הרכב. הוא דיווח על השמשה השבורה באפליקציית טסלה, ונמסר לו כי יהיה עליו להגיע למוסך של החברה בפתח תקווה. במשך שבועיים המתין להדועה מתי יוכל להגיע לתקן את השמשה – ולא קיבל. בסופו שלדבר נסע על דעת עצמו לפתח תקווה, ושם נאמר לו שהתיקון יוכל להתבצע רק במוסך בחולון.

במשך מספר חודשים הוא יצר קשר עם המוסך בחולון מדי שבוע – ובכל פעם נאמר לו שעדיין קיים מחסור בחלקי חילוף של טסלה והשמשה לא הגיעה. כל הזמן הזה הוא נאלץ לנסוע עם שמשה שבורה (וכזכור, עם פגיעה בטמבון). בסופו של דבר, החלק הגיע והשמשה תוקנה רק בתחילת פברואר 2023, שלושה חודשים אחרי פנייתו הראשונה.

הדלת ניזוקה? חכה שנה וחצי

הרכב של אותו תובע, לרוע מזלו, נפגע במקום נוסף. בינואר 2023 מישהו פגע בו בדלת השמאלית האחורית וגרם לו נזק רציני. כאשר פנה לחברת הביטוח הפניקס, נאמר לו שיש רק שני מוסכים שבהם ניתן לבצע תיקון לטסלה – באחד בירושלים והשני בחולון. אלא שאז הוא נדהם לשמוע עד כמה חמור המחסור במלאי של חלקי חילוף לטסלה. נאמר לו שיהיה עליו להמתין שנה-שנה וחצי עד שיגיעו החלפים.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

כאשר יצר קשר עם המוסך בחולון, נאמר לו שלא יצפה לקבוע תור לפני אפריל 2023 (כאמור, המתנה של שלושה חודשים לתור!). בצר לו, נאלץ התובע לפנות לקבל טיפול במוסך לא מורשה, למרות בעיית האחריות שהדבר יוצר – ותיקן את הדלת על חשבונות בעלות של כ-19,000 ש"ח.

נכון למועד הגשת התביעה, איש עדיין לא יצר איתו קשר ולא ברור איזה סכום יוחזר לו, אם בכלל.

מים חודרים לפנס? חכה חודשיים לפחות

במקרה של התובע השני, הוא גילה בסוף דצמבר 2022 ליקוי ברכב, שגרם למים לחדור פנס. הוא דיווח על כך באפליקציה ובתגובה נמסר לו מטסלה ישראל כי היא בודקת את זמינות חלקי החילוף  לביצוע התיקון. ב-1.2.23 הוא בירר שוב מתי יגיע החלק, ונאמר לו כי "בסוף החודש" – כלומר, חודשיים לאחר הפנייה. אלא שאפילו במועד הגשת התביעה, הלקוח לא קיבל תשובה אם החלק אכן נמצא במלאי. כל הזמן הזה, הלקוח נוסע עם פנס שחודרים אליו מים – כאשר מדובר בימי חורף גשומים.

מחסור בחלקי חילוף של טסלה – התלונות מצטברות

התובעים מציינים כי כבר בשנת 2021 התפרסמה באתר "דבר" כתבה על המחסור בחלקי חילוף של טסלה ועל בעיית ההמתנה הממושכת לתור במוסך. בנוסף, הבעיה שבה ועולה בקבוצת וואטס אפ שהקימו בעלי המכוניות, וכן בקבוצת פייסבוק.

ויש עוד כמה תביעות ייצוגיות נגד טסלה

מאז שטסלה החלה להיות משווקת בישראל, הוגשו נגדה כבר כמה תביעות ייצוגיות. בין היתר, כפי שפרסמנו כאן במדור משפט, הוגשה תביעה ייצוגית נגד TESLA בגין הטעיה לגבי מספר כריות האוויר ברכב והדירוג הבטיחותי שלה.

נראה שלקוחות רבים של המותג היוקרתי מוצאים את עצמם מתוסכלים ומאוכזבים נוכח הפער בין התדמית הנוצצת של TESLA לבין חוויית השירות שהם מקבלים.


איך זה שאתם לא עוקבים אחרינו בפייסבוק? לחצו כאן >


 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות