אולי אתם משלמים סתם על ביטוח רכב?

אולי אתם משלמים סתם על ביטוח רכב?

עשרות אלפי ישראלים משלמים על ביטוח רכב שלא לצורך – אבל חברות הביטוח לא מעדכנות אותם. האם אתם ביניהם? כך זה קורה

ביטוח רכב כפל ביטוחים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם חשבתם שחברת הביטוח תזכיר לכם לבטל ביטוח רכב במקרה של כפל ביטוחים – אתם כנראה מאוד תמימים. ביקורת שביצעה רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, מגלה שיש הרבה מאוד רכבים שמבוטחים בו זמנית בשני ביטוחים, וחברות הביטוח נהנות מהתשלום הכפול מבלי ליידע את המבוטחים ומבלי לתת פיצוי כפול. אמנם, זה נשמע כמו עניין נדיר – אבל מסתבר שיש לא מעט מקרים של כפל ביטוח חובה לרכב. כעת 13 חברות ביטוח יצטרכו להחזיר לצרכנים יותר מ-20 מיליון ש"ח.



כפל ביטוחים בביטוח חובה:

משלמים כפול, מקבלים פיצוי רק פעם אחת

הביקורת של רשות שוק ההון נוגעת רק לשנים 2015-2019, ומסתבר שבפרק הזמן הקצר חברות הביטוח הפיקו כ-39 אלף פוליסות כפולות בתחום ביטוח רכב חובה בתוך אותה חברה, ללא הצדקה.


בכך גבו החברות פרמיה משני מבוטחים שונים בגין אותו כלי רכב עבור אותה תקופת ביטוח, על אף שהן לא נשאו בסיכון כפול בתקופה החופפת בין שתי הפוליסות. במקרה של אירוע ביטוחי המבוטח היה מקבל פיצוי יחיד, רק בגובה הנזק שנגרם, ללא קשר למספר הפוליסות בהן היה מבוטח הרכב.

אפשר רק להניח שגם לאחר מכן – מאז 2019 ועד היום, עשרות אלפי ישראלים שילמו על כפל ביטוחים.


אתם בטלגרם? יש לנו שם עוד כתבות שיחסכו לכם כסף. לחצו להצטרפות 🙂


החברות ידעו ולא עדכנו את המבוטחים

לרשות שוק ההון לא היה שום קושי לאתר את הפוליסות הכפולות. היא קיבלה לידיה את נתוני פוליסות ביטוח רכב חובה שהופקו על ידי חברות הביטוח, ואיתרה מקרים שבהם הופקה יותר מפוליסות ביטוח רכב חובה אחת לאותו מספר רישוי באותה חברת ביטוח.

בדיוק את אותה פעולה יכלו לעשות גם חברות הביטוח עצמן. מן הסתם, בעידן דיגיטלי כמו שלנו, כאשר חברת ביטוח מייצרת פוליסה לרכב עם מספר זיהוי מסוים – באותו רגע קופץ על המסך מידע כי אותו רכב כבר מבוטח. לכן, ההתנהלות של שיווק פוליסה נוספת לאותו רכב היא מרתיחה, וחבל שרשות שוק ההון לא רק שדורשת להחזיר את הכסף – אלא אף קונסת את אותן חברות.

כעת, הרשות דורשת מחברות הביטוח לערוך גם בדיקה עצמאית לאיתור מקרי כפל נוספים שלא נמצאו בביקורת ומקרים בגין תקופות נוספות, ולפעול להשבת הכספים שנגבו ביתר על ידי פנייה לכל אחד מהמבוטחים הזכאים להשבת הכסף.

הרשות אף הורתה לחברות הביטוח להקים מנגנוני בקרה וגילוי שוטפים כדי לוודא שמקרים של כפל ביטוח לא יישנו.

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון (בפועל), הבהיר בעקבות הביקורת כי הרשות מצפה שכאשר חברת ביטוח יודעת על כפל ביטוחים, היא תברר את הסיבות לכפל מול המבוטחים ותיידע אותם.


אנחנו עדיין לא חברים בפייסבוק? בואו נתקן את זה 🙂 לחצו כאן >


 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות