סדנת תיפוף וקצב למבוגרים ייחודית ומדהימה

מוזיקה מחברת בין אנשים! סדנת קצב ותיפוף למבוגרים ייחודית ומדהימה

סדנת תיפוף וקצב למבוגרים היא אחת הדרכים היותר מהנות ויעילות לחזק את הלכידות – בין אם מדובר בחברים ובין אם בעמיתים לעבודה

סדנת תיפוף למבוגרים
סדנת תיפוף למבוגרים של נועה וקס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

חיבורים בין בני אדם הם אחד המרכיבים החשובים ביותר בהצלחה של המין האנושי. חיבורים בין בני אדם גם משדרגים במידה רבה את החיים של כל אחד ואחת. מוזיקה היא כלי אפקטיבי במיוחד כשהמטרה היא יצירת חיבורים, ולכן סדנת תיפוף וקצב מתאימה יכולה לחולל פלאים ולהעצים כל קבוצה.

סדנת תיפוף וקצב: לשחרר את המעצורים ולהתחבר לאחר

לילדים קל מאוד להתחבר לבני ובנות גילם. הטבעיות הזו נעלמת עם השנים, וכשאנחנו מבוגרים במקרים רבים קשה לנו לשחרר מעצורים וליצור חיבורים כאלה, גם כשברור לנו שהם חיוניים. סדנת קצב ותיפוף למבוגרים ממנפת את המוזיקה, ובפרט את הקצב הסוחף של התיפוף, לטובת שיפור מיומנויות ההקשבה ופיתוח יכולות תקשורת טובות יותר.

בנוסף, המשתתפים בסדנא כזו מתרגלים גם אלתורים, ואלה משחררים את היצירתיות שטמונה בכל אחד ואחת וממיסים חומות רגשיות – כך שהתוצאה היא חוויה עוצמתית וחיבורים חדשים שנשמרים וממשיכים להתחזק גם אחרי שהסדנה עצמה מסתיימת.

סדנת תיפוף: לגלות את הקצב הפנימי, להסתנכרן לקצב של מי שמולנו

לכל אדם יש קצב פנימי משלו. הקצב עשוי להשתנות עם השנים וגם למצב הרגשי יש השפעה עליו. במידה רבה הקצב הפנימי משתקף כלפי חוץ בצורת הדיבור (המהירות, החיתוך), בצורת ההליכה (אופי התנועות, המהירות) ובדרכים נוספות. אפשר גם לומר שהקצב משקף את המהות הפנימית של האדם.

סדנת הקצב, שכוללת תרגול של תיפוף על הגוף, עוזרת לכל המשתתפים לגלות את הקצב הפנימי שלהם ולהתחבר למי שהם. חיבור יציב ועמוק של האדם עם עצמו הוא בסיס הכרחי לחיבורים עם אחרים, וזוהי עוד דרך שבה סדנת הקצב מגבשת קבוצות. בנוסף, תוך כדי הפעילויות השונות בסדנה כולם לומדים להסתנכרן במדויק לקצב של מי שנמצא מולם, וגם לכך יש השפעה מיטיבה על האינטראקציות הבין אישיות בקבוצה.

התאמה מדויקת לקבוצה הספציפית

על-מנת להבטיח מקסימום תועלת מסדנת הקצב והתיפוף על הגוף, היא נבנית כך שתותאם באופן מושלם לכל קבוצה ספציפית. בהקשר זה כדאי לדעת שהפעילות המהנה והמועילה מתאימה לכולם: נשות ואנשי חברת הייטק שמבקשת ליצור גיבוש מיטבי, אנשי חינוך שרוצים לגלות את הקול שלהם וגם לשפר את מיומנויות הקשב לקולות ולמקצבים אחרים כחלק מחיזוק יכולות ההוראה, קבוצות נשים בכל הגילאים שמעוניינות בהעצמה נשית מדויקת, ובעצם כל קבוצה ששואפת ללכידות מרבית.

מוזיקה היא דבק רב עוצמה, ובזכות אופי הפעילות – הבסיס הוא כאמור תיפוף על הגוף – כל אחד וכל אחת יכולים לבצע אותה, ולהיתרם ממנה.

כמו כן הסדנה מתאימה גם להעשרת אירועים חברתיים – ימי הולדת, מפגשי חברים וכו'. ביום הולדת תינתן תשומת לב מיוחדת לחתן או כלת השמחה.

היכרות עם כלי הקשה ייחודיים ופעילויות מהנות ומעצימות

סדנת קצב ותיפוף על הגוף למבוגרים מורכבת ממגוון רחב של פעילויות. המשתתפים לומדים את היסודות הבסיסיים של קצב ומוזיקה: טמפו, משקל, מקצב וכו'. לאחר מכן ניתן לתרגל מקצבים שונים – מזרח תיכוניים, אפריקאים, כאלה שמותאמים ליצירה ספציפית וגם מקצבים שהקבוצה ממציאה בעצמה.

כחלק מכך נעשה שימוש בשיטה שנקראת קונוקולס. זוהי שיטה שמגיעה אלינו מדרום הודו, היא כוללת הגיית הברות שונות שכל אחת מהן מייצגת ערך רתמי, ובאמצעותה ניתן לאלתר ולהתחבר.

אלמנט החיבור בסדנת הקצב בא לידי ביטוי גם בהיכרות עם כלי הקשה שמייצגים תרבויות שונות – הדרבוקה הפקיסטנית (דרבוקה גדולה מהרגיל, שכוללת גם טמבורין ומפיקה צלילים נמוכים ומלאים), אודו (כלי חרס מיבשת אפריקה), קחון (תיבה חלולה מעץ ועליה מיתרים או סניר) ועוד.

השילוב המדויק בין האזנה למקצבים שונים לבין העשייה המוזיקלית מבטיח מקסימום הנאה וגם מקסימום תועלת, ובפרט כאמור חיבורים טובים יותר בין בני אדם.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר של נועה וקס בכתובת: https://www.noavax.co.il/

1
נגישות