ריטריט יוגה במדבר – יוגה, מיינדפולנס ומדבר - השילוב המושלם!

ריטריט יוגה במדבר – יוגה, מיינדפולנס ומדבר – השילוב המושלם!

אם חוויתם זאת בעבר, אתם כבר יודעים כמה זה טוב. ואם עדיין לא… זה הזמן לחוות רטריט יוגה במדבר. ההקשבה לגוף ולנפש תשפיע עליכם הרבה אחרי שתחזרו

יוגה רטריט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

ׁ(תוכן מקודם)

תרגול יוגה משדרג את החיים בהיבטים רבים. תרגול מיינדפולנס מייצר רוגע עמוק ותורם רבות להתמודדות טובה יותר עם אתגרי החיים. המדבר הוא מקום של שקט עוצמתי ומופלא – ושילוב של שלושתם בסופשבוע אחד במסגרת ריטריט יוגה הוא כבר חוויה מרתקת ומעצימה במיוחד.

מהי יוגה?

יוגה היא שיטת תרגול פיזי אבל גם רוחני. בהתאם כשמתרגלים יוגה, גם הגוף וגם הנפש מתחזקים מאוד. ההערכה היא שכבר לפני 5,000 שנים היו בני אדם שעסקו ביוגה, בהודו, ובעידן המודרני יש מספר סוגי יוגה – עם הבדלים ביניהם אבל גם כמובן מכנה משותף משמעותי. אחת המומלצות ביותר היא אשטנגה יוגה, שמציעה 4 סדרות של תנוחות: הסדרה הראשונה מתאפיינת באינטנסיביות אבל בה בעת היא גם מייצרת הרפיה עמוקה.

התנוחות (שנקראות אסאנות) מתמקדות בפלג הגוף התחתון ומשחררות מתח משרירים ומפרקים. הסדרה השנייה מאפשרת את הגמשת בית החזה ופתיחת הלב. לאחר הטמעת האסאנות הנ"ל, וכשבגוף כבר נוכחות יכולות חדשות, מתקדמים לסדרת התנוחות השלישית שעוסקת בכפות הידיים ובעשייה יומיומית, ולסדרה הרביעית שמקנה לנו ענווה וצניעות.

ריטריט יוגה במדבר מספק סביבה תומכת לתרגול מעמיק, גם עבור מתחילים ומתחילות וגם עבור מי שכבר נהנים משילוב היוגה בחיים.

מהו ריטריט יוגה?

ריטריט (retreat) היא פעולה מומלצת, כמעט קריטית, בעידן המודרני. המהות שלה היא נסיגה מודעת מהשגרה היומיומית, שיכולה להיות מתגמלת מאוד אבל גם אינטנסיבית ושוחקת. הריטריט מנטרל הסחות דעת שונות, מפנה זמן לטובת איזון הגוף והנפש, מחזק את החיבור ביניהם ובאותה מידה מחבר גם בין בני האדם שבחרו להעניק לעצמם את המתנה הזו.
על-מנת שאפשר יהיה להפיק מהריטריט מקסימום תועלת, ונחת, כדאי לבחור עבורו סביבה מתאימה ובפרט שונה מהסביבה שבה חיים. מקום חדש מעודד התנסויות חדשות וגם היכרויות חדשות, ומבטיח את הניתוק הנחוץ מהיומיום, ולכן המדבר הוא לוקיישן אידיאלי לריטריטים.

ריטריט יוגה, כפי שניתן להבין מהשם, כולל תרגולי יוגה מגוונים וביניהם עוד שלל פעילויות אחרות. אחת המומלצות שבהן היא מיינדפולנס.

מהו מיינדפולנס?

מיינדפולנס הוא תרגול של מודעות קשובה. העידן שבו אנחנו חיים כולל רעשי רקע רבים ואינספור גירויים – שהופכים את החיים למעניינים אבל גם מונעים מאיתנו את ההתבוננות הפנימית החיונית כל כך. בנוסף רווחת מאוד התופעה של מחשבות טורדניות. המיינדפולנס מחזיר לנו את היכולת להקשיב בשקט, לשחרר ולהתחבר לשלווה פנימית עמוקה.

ניתוק הטייס האוטומטי מתבצע בעזרת מדיטציה, וככל שמתרגלים יותר את הקשיבות, כך משתחררים מתחים, הבחירות הופכות למדויקות יותר ומושגת תחושת שלמות (wholeness).

ריטריט יוגה: איך תרגול של יוגה ומיינדפולנס תורם לחיים שלווים ורגועים יותר?

תרגול יוגה משפר את הקשב לנשימות ולגוף ובדרך זו מקל על תרגול מדיטציה והפקת מקסימום תועלת מהמיינדפולנס.

השילוב בין שתי השיטות הנ"ל, ובפרט במהלך ריטריט במדבר, משחרר אנרגיות רגשיות לא רצויות (דכדוך, כעס ועוד), מחזק שרירים ורצועות באזורים שונים של הגוף ומאריך את טווח התנועה של המפרקים כך שהגמישות משתפרת. בנוסף, השילוב הזה ממריץ את זרימת הדם, תורם לקשב, לריכוז, ליציבות ולפתיחות. ולא פחות חשובה ההשפעה על הנפש: השילוב מפחית דפוסי חשיבה שליליים, מעלה את מפלס המודעות וגם את רמת הביטחון העצמי ואת כמות השמחה בחיינו.

ריטריט יוגה במדבר מבוסס על שילוב מדויק של תרגולי יוגה ומיינדפולנס שמותאמים גם למתחילים וגם למתקדמים יותר. בין התרגולים, שחלקם מתבצעים בטבע, מול הנופים היפים של ים המלח ומדבר יהודה, ניתן ליהנות מטיולים מודרכים באזור, מטיפולי ספא, מהליכה מדיטטיבית בטבע ומאינטראקציות מעניינות מאוד.

התוצאה: סינרגיה מוצלחת וחוויה חיובית שמשפיעה על איכות החיים גם הרבה אחרי שחוזרים לשגרה.

למידע נוסף על יוגה, מיינדפולנס ושיפור איכות החיים מוזמנים להציץ באתר של רויטל יוגה בכתובת:
https://www.revital-yoga.com/

1
נגישות