ביקורת הקומדיה על שוד הבנק בקאמרי: כמה כיף לחזור לצחוק

הקומדיה על שוד הבנק בקאמרי: לצחוק כל הדרך לבנק. ביקורת הצגה

אסיר מסוכן מתכנן לגנוב את היהלום היקר שמגיע לבנק, אבל הוא לא הנוכל היחיד שזומם עליו… הקומדיה על שוד הבנק עולה על במת הקאמרי בדיוק כשאנחנו צריכים לצחוק קצת. לכו

ביקורת הקומדיה על שוד הבנק
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאז שבעה באוקטובר קשה לנו לצחוק. קשה, אבל אנחנו זקוקים לזה ומתגעגעים אפילו לזמן קצר של הפוגה משחררת. הקומדיה על שוד הבנק היא מתנה לנפש בימים האלה. שעה וחצי שאתם מרשים לעצמכם לצחוק משטויות, ממשחקי מילים, מקומדיית מצבים שבה הכול מוגזם אבל למרות הכול מדויק. בהמשך ביקורת הקומדיה על שוד הבנק בקאמרי נרחיב על העלילה, אבל עוד לפני כן, כמה מילים של תיאום ציפיות.

הקומדיה על שוד הבנק כשמה כן היא – קומדיה. זו אינה סאטירה על המצב, זו אינה דרמת פשע. זו הצגה מצחיקה שתיקח אתכם הכי רחוק מהמתח שאנחנו חווים בימים אלה ומהדאגות שמעסיקות אותנו. זו קומדיית מצבים שמתבססת הרבה על משחקי מילים ועל סיטואציות צפויות אך משעשעות.

הנחה על כרטיס לקומדיה על שוד הבנק

בעיניי, הגדולה של המחזה הקומי הזה היא בכך שהוא מצליח לדלג מעל מכשול הבנאליות בהצלחה. קומדיית מצבים יכולה בקלות להיות טפשית ולא מצחיקה. היא עלולה להידרדר לבדיחות של הצגת סיום בבית ספר יסודי – אם היא לא כתובה ולא משוחקת מספיק טוב. וכאן קורה ההיפך.

גם אם אתם טיפוסים ציניים ושיפוטיים, תמצאו את עצמכם צוחקים, זורמים בכיף עם הבדיחות ונהנים מהמכלול כולו – הטקסט, המשחק, המוזיקה, התפאורה, התלבושות והכוריאוגרפיה.

את התשבוחות הכי גדולות צריך לתת בראש ובראשונה למתרגם דורי פרנס, שהצליח לקחת את המחזה שנכתב באנגלית עם משחקי מילים מתוחכמים – ולתרגם אותו לעברית מבלי לאבד את משחקי המילים הללו.

ביקורת הקומדיה על שוד הבנק

כפי שאני כותבת כאן מדי פעם בפואנטה, בעיניי הרבה יותר מאתגר ליצור קומדיה טובה מאשר דרמה או טרגדיה טובה. לכאורה, קומדיה היא קלילה יותר ואמורה להיות פשוטה יותר לכתיבה ולמשחק, אבל האתגר הוא לשמור על תחכום ועל שנינות – ולא להימלט לפתרונות בנאליים של בדיחות צפויות. זה קשה שבעתיים כאשר מדובר בקומדיית מצבים, שבה הקהל הרי יכול לנחש מה צפוי לקרות – ובכל זאת אמור לצחוק.

לכן, כפי שכבר ודאי הבנתם בראשית ביקורת "הקומדיה על שוד הבנק", הקאמרי ראוי לכל שבח עם ההפקה הזאת. המחזה הקומי הזה נכתב במקור באנגלית ע"י ג'ונתן סאייר, הנרי לואיס והנרי שילדס. במרכזו, מן הסתם, עומד שוד בנק שמתרחש בארה"ב בשנת 1958. אסיר מתוחכם מתכנן את בריחתו מהכלא כדי לשדוד את היהלום היקר שאמור להישמר היטב ולזמן קצר בבנק, וכדי לבצע את השוד הוא מגייס את אחד הסוהרים, קופר (יניב סוויסה), שאינטליגנציה אינה הצד החזק שלו.


אתם בטלגרם? גם אנחנו, ושם הכי קל לעקוב אחרינו. לחצו להצטרפות 🙂


הבנק עצמו מנוהל ע"י מנהל מושחת (אוהד שחר) שמועל בכספים ומקיף את עצמו בעובדים שגם הם לא פסגת החוכמה, ביניהן רות' מונגן (כינרת לימוני). בתו של המנהל, קפריס (נעמה שטרית) גם היא נוכלת לא קטנה, שנוהגת לפתות גברים בכל הגילאים כדי שיממנו אותה.

הבת הנוכלת מתאהבת פעם אחת באמת – כשהבחור שבו היא מתאהבת הוא לא אחר מאשר בנה של עובדת הבנק רות'. גם הוא, כמובן, נוכל לא קטן, כי בעיר הזו, כך מסתבר, כולם מושחתים. והעיתוי שבו קפריס מתאהבת מסתבר כעיתוי הכי פחות מוצלח מבחינתה.

בינתיים, אל הבנק מגיע סוכן FBI שמוטלת עליו משימה לוודא שהבנק אכן מאובטח ושמור היטב. מכאן מתחילה העלילה להסתבך, כאשר בכל רגע נראה שהתסבוכת מגיעה לשיא.

מי בסוף יזכה ביהלום? לא בטוח שתצליחו לנחש – וזה מה שיפה.

סוד ההצלחה: כתיבה, תרגום, משחק ושירה

עלילה קומית חייבת להיות כתובה היטב כדי להצליח להצחיק את הקהל, וזה אכן כך. לא לשווא המחזה הזה עלה כבר במדינות רבות בעולם מאז שהוצג לראשונה ב-2016 בלונדון. הכתיבה קולחת, הקצב מהיר, ומה שמאוד בולט הוא התרגום המצוין של דורי פרנס. התרגום, במקרה הזה במיוחד, הוא קריטי, ומתרגם מעולה כמו פרנס מצליח לדלג מעל מכשולי השפה. הוא שומר על משחקי המילים או מייצר מקבילה קרובה מאוד למקור.

כאמור, העלילה מתרחשת בסוף שנות ה-50 של המאה הקודמת בארצות הברית – מה שחייב כמובן להשתקף בתלבושות. בתפאורה וגם במוזיקה. בין הטקסטים שזורים שירים אמריקאיים אופיניים לתקופה, שמעובדים ומבוצעים נהדר ע"י השחקנים. מי שמכיר קצת את שחקני הקאמרי, במיוחד מי שצפה במחזמר מלצרית בקאמרי או במופע "ימים טובים פי אלף" שסקרנו כאן, לא יהיה מופתע. יכולות השירה שלהם לא נופלות מיכולות המשחק.

בשורה התחתונה, קומדיה טובה היא תמיד יפה לבריאות, ועל אחת כמה וכמה עכשיו. הקצב המהיר, המשחק המשובח, הבדיחות, השירים – כל אלה ייקחו אתכם רחוק מהמציאות שלנו, יוציאו מכם צחוק משחרר ויענקו לכם שעה ווחצי של הנאה.

מחיר כרטיס לקומדיה על שוד הבנק בקאמרי

  • שחקנים: ערן מור, יניב סויסה, אוהד שחר, נעמה שטרית, אלון סנדלר, נדב אסולין, כינרת לימוני, נדב עדר / תום חודורוב, עופרי ביטרמן / גלעד מרחבי
  • במאי: אמיר י. וולף
  • מחיר כרטיס לקומדיה על שוד הבנק בקאמרי עומד על 220 ש"ח – אבל גולשי פואנטה משלמים 75 ש"ח בלבד לכרטיס באמצעות הקשת קוד קופון 9687.

הנחה על כרטיס לקומדיה על שוד הבנק

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות