Amazon Style, חנות הבגדים של אמזון, היא חנות פיזית בשיטה לא ממש נוחה

Amazon Style, חנות הבגדים של אמזון, היא חנות פיזית בשיטה לא ממש נוחה

לא ברור כמה נוח יהיה לקנות בחנות הבגדים Amazon Style. אמזון סטייל מנסה להכניס את החוויה הווירטואלית לענף האופנה, אבל הפעם זה נראה קצת מסורבל

חנות Amazon Style
הדמיה של חנות אמזון סטייל. צילום מסך מתוך סרטון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חנות הבגדים החדשה של אמזון, Amazon Style, מנסה להביא את חוויית הקנייה הדיגיטלית לחנות הפיזית, אבל עושה את זה בשיטה קצת עקומה. מצד אחד, המשתמש חייב כל הזמן להשתמש בסמארטפון והמגע שלו עם הבגדים עצמם מצטמצם. מצד שני, אמזון לא שילבה כאן את הטכנולוגיה של תשלום ללא קופה. מדובר בחנות שבה לא תמצאו את ערימות הפריטים מונחים זה מעל זה במדפים, אלא תלויים לצד מסך שאותו תסרקו. מכל בגד יש פריט אחד – ולאחר שתסרקו אותו עובדי החנות יילכו להביא אותו והוא יחכה לכם בתא המדידה.

כדי להיכנס לתא המדידה בחנות אמזון סטייל, תצטרכו שוב להשתמש בטלפון החכם שלכם. הדלת תיפתח לאחר שתסרקו ברקוד, וגם בתוך התא כמובן יהיה מסך גדול, שבו תוכלו לקבל המלצות על פריטים אחרים.

בקיצור, בשביל לקנות בגדים אתם צריכים להשתמש כל הזמן בטלפון. נשמע מאוד לא נוח.

Amazon Style – אמזון הופכת את הסמארטפון לכלי חיוני בתהליך קניית הבגדים

אמזון אמנם החלה כחנות ספרים וירטואלית והפכה למעצמת סחר מקוון (בדגש על המקוון), אבל ההתרחבות שלה בשנים האחרונות היא (בין היתר) לעולם הפיזי. זאת, במקביל לפיתוח מוצרים שעושים יותר ויותר שימוש בבינה מלאכותית, כמו אסטרו – הרובוט הביתי של אמזון.

כאמור, בימים האחרונים היא חשפה את הדרך שבה היא חודרת כעת גם לתחום האופנה. זאת, באמצעות Amazon Style: חנות בגדים אמיתית, לא וירטואלית, בגלנדייל שבקליפורניה. אמזון, כמו אמזון, לא פותחת סתם חנות בגדים. החנות אמנם פיזית, אבל היא לכאורה מביאה חוויית קנייה דיגיטלית שמתבצעת בעזרת האפליקציה. בניגוד לסופרמרקט ללא קופה (Amzon Go), כאן דווקא יש קופות, אבל חוויית הקנייה הדיגיטלית באה לידי ביטוי בשלב הבחירה והמדידה.

במילים אחרות, בחנות אמזון סטייל אי אפשר סתם לבחור בגד, להוריד אותו מהקולב ולהיכנס איתו לתא מדידה.

 

הלקוחות צריכים לשלוף את הטלפון הסלולרי ולסרוק את הבגד באפליקציית אמזון שופינג. עובדי החנות מביאים את הפריטים לתא המדידה, וגם שם יש מסך גדול שמאפשר ללקוחות לבחור עוד דגמים שיובאו אליהם.

לאחר מכן, הבגדים יימסרו לקופה על ידי עובד החנות.

אמזון סטייל – האם לרשתות האופנה יש סיבה לדאגה?

אמזון צועדת כבר שנים בכמה מסלולים במקביל.

היא הפכה למפלצת סחר מקוון שרומסת עוד ועוד עסקים קטנים שלא יכולים להתמודד מול המכונה היעילה והמשומנת שלה.

כך למשל, היא רכשה לפני מספר שנים את רשת המזון Whole Food, שהיא כמובן רשת ענקית עם סניפים פיזיים. במקביל, היא פתחה את חנויות Amazon Go, והפכה להיות הראשונה שמאפשרת קנייה ללא כסף, ללא ארנק, ללא עמידה בתור וללא קופה – באמצעות סריקה של המוצרים ותשלום אוטומטי באפליקציה. בנוסף, היא פתחה לאחרונה חנות ראשונה בלונדון לפני כשנה (Amzon Fresh).

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

כעת, כאמור, היא נכנסת לתחום האופנה. את הנתונים הרבים שאמזון אוספת על הלקוחות שמזמינים אונליין, היא מתכוונת לנצל כמובן כדי לזהות מהם הפריטים המועדפים על הלקוחות. כך, ברשת Amzon Style מתכוונים להכניס אל תוך תא המדידה בגדים שהלקוח לא ביקש, כהמלצה המבוססת על הבחירות שלו. אפשר גם לבטל את האפשרות הזאת, אבל זו ברירת המחדל.

כל זה קורה במקביל למהלך של רשת מייסיז, שפותחת אתר אונליין שבה יצרנים אחרים יוכלו למכור את מוצריהם, בדומה לאמזון.

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות