מה הופך את וואן פלוס 10T לטלפון אנדרואיד מומלץ ומהן הפשרות?

ONE PLUS 10T: טלפון אנדרואיד טוב ויותר זול מוואן פלוס 10 פרו

לבעלי תקציב יחסית נדיב, אבל לא עצום, וואן פלוס 10T הוא מכשיר אנדרואיד מומלץ עם מעבד חזק במיוחד, סוללה טובה וטעינה מהירה. יש גם פשרות שחשוב להכיר. היכנסו לסקירה

סקירה וואן פלוס 10T
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לפני כמה חודשים השיק המותג הסיני ONE PLUS את מכשיר הדגל שלו – One Plus 10 PRO. מדובר בסמארטפון מצוין, למעשה בין מכשירי האנדרואיד הטובים בשוק. מחירו בהתאם, מגיע ל-3,700 ש"ח באתר היבואן. המכשיר החדש מאותה סדרה – וואן פלוס 10T – הוא סמארטפון יותר זול. ולמרות שהוא יותר זול, יש לו מעבד יותר חזק. איך זה ייתכן? כי חברת וואן פלוס הסינית מעוניינת להנגיש את סדרת הפרימיום ליותר צרכנים, ולכן היא עשתה כמה פשרות אחרות בחלק מהמפרט. למרות הפשרות, One Plus 10T הוא טלפון אנדרואיד טוב מאוד. הוא יותר זול מוואן פלוס 10 פרו בצורה משמעותית, כך שאם אתם חובבי המותג ויש  לכם מגבלת תקציב, הוא יכול לתת לכם מענה.

מה שכן חשוב לומר על OnePlus 10T זה שהוא לא מכשיר פורץ דרך או מיוחד, ונראה שחוץ מעניין המעבד, וואן פלוס פשוט הוסיפה לקולקציה שלה עוד מכשיר שהוא "עוד מאותו דבר". אגב, וואן פלוס לא המציאה את הז'אנר הזה של שינויים קלים מאוד במפרט מתוך מטרה להוציא עוד דגם לשוק. הרי זה מה שאפל עושה כבר כמה שנים. עיצוב האייפון נותר זהה בכל ההשקות האחרונות וגם השינויים מינוריים – במיוחד בדגמים שהם לא פרו. כך גם סמסונג, שבסדרת גלקסי S22 עשתה מעט מאוד שינויים ביחס ל-S21.

אז האם זה צריך להיות האנדרואיד הבא שלכם? קראו את סקירת וואן פלוס 10T והחליטו בעצמכם.

OnePlus 10T – סקירת מפרט טכני

מעבד – החזק בשוק

אפשר לומר שהמעבד הוא גולת הכותרת של טלפון האנדרואיד הזה. OnePlus הטמיעה במכשיר את המעבד החזק ביותר שקיים היום בשוק, Snapdragon 8 Plus Gen 1 – ממש סוס עבודה. למעשה, זה מעבד חזק יותר מזה שקיים בדגם המצוין שהושק לפני מספר חודשים: וואן פלוס 10 פרו.

פואנטה בטלגרם

למרות שמדובר במעבד כל כך חזק, לא בטוח שתרגישו את ההבדלם בין שני הדגמים, פשוט כי גם ה-10 פרו הוא מכשיר מהיר ואיכותי, שלא מגמגם גם כאשר מריצים עליו משחק עם גרפיקה כבדה.

וואן פלוס 10T: מסך מצוין

המסך של וואן פלוס 10T הוא מסך גדול ואיכותי. מדובר במסך Fluid AMOLED בגודל 6.7 אינץ׳, ברזולוציית 2412×1080, עם צפיפות פיקסלים של 394ppi וביחס של 20.1:9. למסך קצב רענון של 120 הרץ והוא תומך בתקן HDR10+ ומגיע עם דגימת נגיעה של 360 הרץ.

אם כל המספרים האלה לא אומרים לכם הרבה, השורה התחתונה היא שזה פשוט מסך שכיף להתבונן בו, גם באור שמש ישיר. הצבעים חיים ועשירים, ויש מנגנון זיהוי טביעת אצבע מובנה שעובד טוב מאוד.

KSP2499 ש"ח ל-128GB וזיכרון עבודה של 8GB RAM
באג2499 ש"ח במבצע במקום 2700 ש"ח
KSP2999 ש"ח ל-256GB וזיכרון עבודה של 16GB RAM
באג2999 ש"ח במבצע במקום 3200 ש"ח
KSP3149 ש"ח לוואן פלוס 10 PRO עם נפח אחסון 256GB וזיכרון עבודה 12GB RAM

ממשק, מערכת הפעלה, זיכרון ונפח אחסון

מערכת ההפעלה כאן היא אנדרואיד 12, שעליה מולבשת המערכת של וואן פלוס. הטלפון מגיע בשתי גרסאות של נפח אחסון וזיכרון עבודה – ובהתאם גם בשני מחירים.

הגרסה הזולה יותר היא זו שמגיעה עם נפח אחסון של 128GB וזיכרון עבודה של 8GB RAM והגרסה היקרה יותר מגיעה עם נפח אחסון של 256GB וזיכרון עבודה עצום וחריג בענף של 16GB RAM. בשילוב עם המעבד – אלה נתונים שהופכים את וואן פלוס 10T לטלפון אנדרואיד מומלץ ובין החזקים בשוק.

מצלמות וואן פלוס 10T

מצלמות וואן פלוס 10T
מצלמות וואן פלוס 10T

מערך הצילום של OnePlus 10T כולל 3 מצלמות אחוריות (אין כאן זום אופטי).

  • מצלמה ראשית של 50MP המבוססת על חיישן סוני IMX766, עם מפתח צמצם של f/1.8.
  • מצלמה עם עדשה רחבה (1109.9 מעלות) של 8MP, עם מפתח צמצם של f/2.2.
  • מצלמת מאקרו של 2MP.

מצלמת הסלפי היא מצלמת 16MP עם מפתח צמצם של f/2.4.

באור יום, במצלמה העיקרית, התמונות המתקבלות יפות מאוד – הצבעים מדויקים ועשירים, אך לא רוויים מדי. יש פירוט טוב והפרדה טובה. צילום בעדשה הרחבה מביא לירידה קלה באיכות התמונות והצבעים פחות מדויקים. מדובר במצלמת עדשה רחבה ממוצעת, שמספקת תמונות לא רעות אבל גם לא מושלמות. גם על מצלמת המאקרו אפשר לומר את אותו דבר. היא עושה את העבודה, אבל לא בצורה מושלמת. צילומי הלילה מוצלחים יחסית, ולא תמיד חייבים לעבור למצב לילה כדי לקבל תמונה טובה. צילומי הסלפי טובים ושומרים על גוון עור מדויק.

באופן כללי, מערך הצילום יספק את רוב המשתמשים, אבל ניכר הבדל באיכות בין דגם הפרו (שכאמור יקר יותר) לבין דגם ה-T. נראה שוואן פלוס שמה את הדגש על צילום במצלמה העיקרית, ובחרה להשקיע פחות בעדשה הרחבה או במצלמת המאקרו – כחלק מהרצון לבדל את המכשיר הזה מסמארטפון היקר שלה ONE PLUS 10 PRO (שבו היה לה שיתוף פעולה מוצלח עם חברת Hasselblad המתמחה בייצור עדשות).

סוללה וטעינה: וואן פלוס 10T הוא (עוד) מכשיר אנדרואיד מומלץ

בנושא הסוללה יש תחרות בריאה מאוד בין יצרניות הסלולר הסיניות (מה שפחות ניכר בתחרות בין אפל לסמסונג). עבור מי שמחפש מכשיר אנדרואיד מומלץ בהיבט של הסוללה, יש כיום היצע של מכשירים, החל מדגם רילמי GT NEO 3 שנטען תוך 5 דקות ב-50%, דרך שיאומי 12 פרו ועד וואן פלוס עצמה. התחרות באה לידי ביטוי לא רק בסוללה חזקה, אלא בעיקר במטען חזק ומהיר ובמהירות טעינה גבוהה מאוד.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

דגם וואן פלוס מגיע עם סוללה בהספק של 4,800 מיליאמפר/שעה שמחזיקה יותר מיום, ועם טעינה מהירה של 150 וואט בטכנולוגיית SuperVOOC. המטען המהיר מגיע כמובן באריזה (המילה "כמובן" מתייחסת לכך שכל היצרניות הסיניות עדיין מספקות מטען באריזה, בניגוד לסמסונג ואפל שמאלצות את הצרכנים להוסיף את עוד כסף כדי לרכוש מטען). הטעינה מ-0% ל-100% אורכת כ-20 דקות בלבד.

מה חסר ב-One Plus 10T?

אז כאמור, וואן פלוס 10T הוא אמנם מכשיר דגל, אבל הוא זול יותר ממכשיר הדגל המוביל בסדרה – וואן פלוס 10 PRO. זה אומר, מן הסתם, שהחברה בחרה שלא להוסיף בו את כל התכונות המתקדמות שהיא יודעת לתת. לכן, אין לנו כאן למשל טעינה אלחוטית (לא בטוח שזו פשרה כזאת כואבת מבחינת רוב הצרכנים). זה גם אומר שיש כאן מיגון למים לאבק, אבל רק בתקן IP54 ולא בתקן IP68 שיש במכשירי היקר בסדרה One Plus 10 Pro.

וזה אומר גם שיש כאן ציפוי זכוכית גורילה גלאס 5 בלבד, לעומת Gorilla Glass Victus המתקדם, שהחברה שילבה בדגם הפרו.

מחיר וואן פלוס 10T

כאמור, One Plus 10T מגיע בשתי גרסאות, כך שמחיר וואן פלוס 10T משתנה בהתאם. בנוסף כדאי לדעת שלפעמים המחיר באתר היבואן סל נאו קצת יותר גבוה מאשר מחיר המכשיר באתרים אחרים כמו KSP, לאסט פרייס או אפילו באג, כך שתמיד כדאי לבדוק. כך למשל, כעת נמכרים דגמי וואן פלוס 10T באתר של OnePlus במחיר של 2700 ו-3100 ש"ח, ואילו ב-KSP ובבאג ב-100 ש"ח פחות.

מצד שני אם יש לכם תקציב קצת יותר גבוה, תוכלו כבר לקנות את וואן פלוס 10 PRO, שהוא מכשיר הדגל המוביל בסדרה הזו.

KSP2499 ש"ח ל-128GB וזיכרון עבודה של 8GB RAM
באג2499 ש"ח במבצע במקום 2700 ש"ח
KSP2999 ש"ח ל-256GB וזיכרון עבודה של 16GB RAM
באג2999 ש"ח במבצע במקום 3200 ש"ח
KSP3149 ש"ח לוואן פלוס 10 PRO עם נפח אחסון 256GB וזיכרון עבודה 12GB RAM

אז האם וואן פלוס 10T הוא מכשיר אנדרואיד מומלץ?

התשובה הקצרה לשלאל אם וואן פלוס 10T הוא מכשיר אנדרואיד מומלץ היא "כן". התשובה הארוכה יותר היא ש-One Plus 10T הוא לא האנדרואיד הכי טוב בשוק, אבל הוא ייתן תמורה טובה לבעלי תקציב בינוני פלוס שאוהבים את וואן פלוס.

יש לו תחרות מצד שיאומי 12 PRO, שיש לו חומרה מטורפת ומצלמת 200MP, אבל ביחס למתחרה כמו סמסונג הוא מציע חומרה מתקדמת יותר בפלח המחירים הזה.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות