טלפון סלולרי עד 1000 ש"ח - בדקנו את POCO M5s של שיאומי

טלפון סלולרי עד 1000 ש"ח – בדקנו את POCO M5s של שיאומי

מי שמחפש טלפון סלולרי עד 1000 ש"ח נתקל בכמה דגמים. POCO M5s של שיאומי הוא בין המוצלחים יותר בקטגוריה. היכנסו לסקירה

POCO M5s
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אמנם אנחנו בתקופה של השקת מכשירי דגל יקרים, כמו סדרת אייפון 14 של אפל, גוגל פיקסל 7 או גלקסי פולד 4 של סמסונג, אבל האמת היא שעם כל הבאזז, חלק גדול מהצרכנים מחפשים דווקא טלפון סלולרי זול. Poco M5s של שיאומי הוא טלפון סלולרי עד 1000 ש"ח, אפילו פחות מזה (959 ש"ח). הוא מגיע עם סוללה טובה מאוד, מסך מוצלח ואפילו עמידות למים ואבק. הפשרה בו היא במצלמות, שמפיקות תמונות בינוניות. מבחינת העיצוב, מדובר בטלפון מרשים, שלא נראה זול. הוא דק וקל משקל. הנה סקירת Poco M5s של שיאומי.

פואנטה בטלגרם

רקע על שיאומי Poco M5s

לפני שנתחיל בסקירת שיאומי Poco M5s, נזכיר פרט חשוב. לחברת שיאומי יש נטייה להשיק דגמים דומים מאוד בתדירות גבוהה, לפעמים תחת שמות של מותגי משנה שונים. שיאומי משווקת את תת המותג רדמי ואת תת המותג POCO, כאשר לעתים קרובות לצרכן נדמה שהמכשירים תחת כל המותגים האלה כמעט זהים. אז זהו, שזה לא דמיון, זה באמת כך. וגם את התכונות של Poco M5s של שיאומי ראיתם כבר בדגם אחר, אבל בסופו של דבר זה לא מאוד משנה מה שמו של המכשיר – אלא איך הוא מתפקד.

ועכשיו לסקירה.

שיאומי Poco M5s: מסך

המסך של שיאומי Poco M5s לא מסגיר את העובדה שמדובר בטלפון סלולרי זול עד 1000 ש"ח. זהו מסך AMOLED איכותי מאוד בגודל 6.43 אינץ' ברזולוציה FHD+ 2400×1080 – וכל מה שמוצג עליו נראה נהדר. יש לו ציפוי זכוכית גורילה, אבל זכרו להניח עליו מגן משום שלאורך הסקירה שלנו גילינו שהוא נשרט בכל זאת. הבהירות המירבית היא 1100nits, מה שמאפשר שימוש די נוח גם באור שמש ישיר. קצב רענון המסך הוא של 60 הרץ.

יש אפשרות למצב של "תצוגה תמידית" (Always On), כלומר לראות על המסך מידע כאשר המסך נעול. התכונה הזאת כברירת מחדל לא מופעלת, אבל אפשר בקלות להפעיל אותה דרך הגדרות התצוגה. תוכלו לראות כך את השעה ואת מצב הסוללה למשל. אגב, אפל טרחה להוסיך תכונת Alwats On רק בהשקה של סדרת אייפון 14, והיא שומרת אותה רק לדגמי האייפון פרו היקרים.

שיאומי פוקו M5s: מעבד, זיכרון עבודה ונפח אחסון

למרות שזה טלפון סלולרי זול, שיאומי ציידה את פוקו M5s במעבד מתקדם מסוג MediaTek Helio G95. זהו מעבד בעל שמונה ליבות שמחזיק יפה מאוד את המכשיר.

שיאומי גם לא קימצה בזיכרון העבודה. יש לנו כאן 6GB RAM עם נפח אחסון של 128GB. נתונים אלה דומים לאלה של סמסונג גלקסי A33 שעולה יותר.

התוצאה היא טלפון מהיר, בוודאי יותר מהיר מזה שקיבלנו בעבר תמורת מחיר כזה. הוא מגיע עם אנדרואיד 12 ומערכת ההפעלה של שיאומי.

סוללה וטעינה

עד כמה שזה מדהים לומר, שיאומי מציעה בטלפון סלולרי עד 1000 ש"ח טעינה מהירה יותר מזו שיש לאייפון 14 פרו מקס. מהירות הטעינה היא של 33w (לעומת 20w באייפון), וכמובן שבניגוד לאפל, כאן המטען המהיר הוא חלק מהאריזה. הסוללה גדולה (5,000mAh) ומחזיקה מעמד הרבה זמן בשימוש רגיל (כיום וחצי). הטעינה מהירה ומאפשרת להגיע תוך חצי שעה ליותר מ-60% סוללה.

מצלמות Poco M5s

כאמור, המצלמות הן הפשרה בסמארטפון הזה של שיאומי.

הטלפון מגיע עם מערך צילום מרובע:

  • מצלמה ראשית של 64 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8,
  • מצלמה זווית רחבה 118° ברזולוציה 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.2
  • מצלמת מאקרו עם חיישן 2 מגה פיקסל
  • מצלמת עומק עם חיישן 2 מגה פיקסל

אמנם, על הנייר נראה שמדובר כאן בטלפון סלולרי עד 1000 ש"ח שמציע מערך צילום מפואר, אבל במבחן התוצאה התמונות בינוניות. באור יום תקבלו תמונה לא רעה, אך הצבעים לא מדויקים. בלילה תקבלו תמונה מרוחה – אפילו אם תעבירו את המכשיר למצב לילה.

מצלמת הסלפי דווקא מוצלחת (מצלמת 13MP).

מה עוד? רמקול מוצלח, עמידות למים ואבק ושקע אוזניות

מה שמאפיין את הטלפונים הסלולריים הזולים הוא העובדה שיש להם שקע אוזניות סטנדרטי (3.5 מ"מ). זה נחמד ומאפשר לחבר אוזניות חוטיות למי שיש כאלה. השקע הזה הולך ונעלם מרוב הטלפונים כיום.

בנוסף, יש לטלפון הזה עמידות למים ולאבק בתקן IP53. אמנם בטלפונים יקרים התקן גבוה יותר (IP67), ועדיין זה נתון מוצלח ביחס לטלפון סלולרי זול כל כך. למעשה, יצא לי לבדוק את העמידות שלו למים ממש בטעות, כאשר שכחתי אותו בחוץ לכמה דקות וירד גשם – והטלפון עבד לאחר מכן כרגיל.

סוללה וטעינה חזקים במיוחד

מכשיר ה-POCO M5 מכיל סוללת ליתיום חזקה במיוחד בנפח5000mAh עם יכולת הטענה מהירה בהספקת של 33W וטעינה של 64% תוך פחות מחצי שעה. מתאם טעינה 33W משולב בערכה. מכשיר ה- POCO M5 זמין בישראל בצבעים כחול, לבן ואפור.

מחיר שיאומי POCO M5s

המחיר הרשמי של שיאומי POCO M5s באתר של שיאומי הוא 979 ש"ח, אבל מצאנו אותו אפילו בקצת פחות.

לאסט פרייס959 ש"ח
KSP959 ש"ח
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות