יונדאי איוניק 6: מחיר ופרטים על הרכב החשמלי שהרבה ישראלים חיכו לו
יונדאי איוניק 6 מתחרה ראש בראש מול טסלה 3. לאחר זכיה בתארים מכובדים ובמחיר שמתחיל בכ-214,000 ש"ח, זה מה שהיא מציעה
מי שחיכה לגרסה החשמלית החדשה של יונדאי איוניק, ויש הרבה כאלה, ימצא כעת באולמות התצוגה של כלמוביל את איוניק 6. הסדאן החשמלי IONIQ 6 זכה לאחרונה בתואר "רכב השנה העולמי 2023" וגם בציון של 5 כוכבי ריסוק במבחני ה-Euro Ncap (הטוב ביותר בקטגוריה). הוא מציג יכולת טעינה מהירה במיוחד, אבזור מתקדם, עיצוב שקשה להתעלם ממנו וגם ייחוס שהישראלים מזמן הוכיחו שהם מאוד אוהבים (קונצרן יונדאי-קיה הקוריאני). הרכב החשמלי הזה הוא השלישי של יונדאי הנמכר בישראל (לצד איוניק 5 וקונה). הוא מגיע ב-6 גרסאות, ומתחרה ראש בראש מול טסלה 3. והמחיר? זה ממש לא רכב חשמלי זול. מחיר יונדאי איוניק 6 בישראל מתחיל בכ-214,000 ש"ח ומגיע עד 286,000 ש"ח, אבל במושגים המטורפים של עולם הרכב הישראלי, זה אפילו לא יקר מאוד (כן, חינכו אותנו לחשוב שלשלם יותר מרבע מיליון שקל לרכב זה לגמרי הגיוני). אגב, גם דגם איוניק 5 נמכר במחיר של כ-214,000 ש"ח.
ההשקה של יונדאי איוניק 6 מגיעה לאחר שמחיר טסלה 3 ירד משמעותית לאחרונה, והענף עובר שינויים גם בקרב מחזיקי רכב חשמלי יד שנייה. בכלל, למי שמחפש היום רכב חשמלי משפחתי יש לא מעט אפשרויות, שהולכות ומתרחבות כל הזמן, ביניהן MG4 שהושק ממש עכשיו, MG5 למי שמחפש רכב סטיישן חשמלי, Aiways U6 שהושק לא מזמן ופונה למי שמחפש SUV קופה, BYD ועוד.
יונדאי איוניק 6 – מידע כללי
איוניק 6 מיובאת בשתי גרסאות של סוללה (53 קווטש או 77 קווטש), כאשר הראשונה זמינה רק בדגם הבסיסי ביותר. מבחינת טווח הנסיעה, IONIQ 6 מכסה את רוב שטח מדינת ישראל (תלוי בגרסה שתקנו, כמובן), ומאפשר מרווח טעינה של יותר משבועיים בשימוש ממוצע עם נסיעה של כ-50 קילומטר ביום.
העיצוב האווירודינמי המעוקל הוא לא רק מאוד מרשים מבחינת נראות, אלא מעניק לרכב החדש מקדם גרר של 0.21 בלבד; הנתון הנמוך ביותר בהיסטוריה של יונדאי ואחד הנתונים הנמוכים בתעשיית הרכב כולה. מקדם הגרר הנמוך מאפשר לרכב לחסוך באנרגיה ולהגיע לטווח נסיעה של עד 614 קילומטר.
> אל תישארו לא מעודכנים. הצטרפו לקבוצת הוואטס-אפ השקטה שלנו, לחצו כאן >
אחת מהתכונות הייחודיות לאיוניק 6 היא תמיכה בטעינת DC בהספק 400 וולט. זה הספק מאוד מהיר שמאפשר למאלא את הסוללה מ-10% ל-80% תוך 18 דקות – אך לשם כך דרושה עמדה מתאימה (אין הרבה כאלה עדיין בארץ).
בכל הגרסאות יש לוח מחוונים בגודל ״12.25 ומערכת מולטימדיה בגודל "12.25 – כך שמתקבלת תחושה של מסך אחד ענק ומרשים. בזמן הפעלה של איתות, מוצג על גבי לוח המחוונים צילום חי של "השטח המת" שהנהג לא יכול לראות ללא מצלמות. תאורת LED משתנה, שממוקמת על גלגל ההגה, מספקת חיווי לגבי מצב הסוללה וגם לגבי מצבי הנהיגה השונים.
רמת האבזור הבטיחותי היא 8. מערכות הבטיחות כוללות, בין היתר, בלימה אוטונומית במצבי חירום (FCA), התרעה ומניעת פגיעה ברכב חוצה מאחור, מערכת אקטיבית לזיהוי ומניעת התנגשות בכלי רכב ב”שטח מת״ ומערכת אקטיבית הכוללת תיקון הגה.
> יש לכם טלגרם? גם לנו! בואו נהיה חברים. לחצו כאן 🙂 >
בנוסף, הדגמים מאפשרים לחבר מכשירי חשמל בתוך הרכב ולהפעיל אותם באמצעות מערכת Vehicle-to-Load (V2L).
מה ההבדל בין גרסאות איוניק 6?
כאמור, יונדאי IONIC 6 נמכרת ב-6 גרסאות שיש ביניהן פער של כ-70,000 שקל. ההבדל בין הגרסאות הוא בשיטת ההנעה, בטווח הנסיעה, במהירות התאוצה, וכמובן, באבזור. כולן מאובזרות מאוד, אבל בגרסאות היוקרתיות מתווספים לאבזור הסטנדרטי פינוקים כמו תאורת LED קדמית ומושבי עור מאווררים ועוד.
פרימיום 2X4 | פרסטיז' 2X4 | Luxury 2×4 | לימיטד 2X4 | Luxury 4X4 | לימיטד 4X4 | |
הנעה | רגילה | כפולה | ||||
מנוע | 151 כ"ס | 238 כ"ס | 238 כ"ס | 325 כ"ס | ||
טווח נסיעה | 429 ק"מ | 614 ק"מ | 614 ק"מ | 614 ק"מ | 583 ק"מ | 583 ק"מ |
צריכת חשמל (וואט/שעה ק"מ) |
143 | 139 | 143 | 143 | 151 | 151 |
תאוצה 0-100 | 8.8 שניות | 7.4 שניות | 7.4 שניות | 7.4 שניות | 5.1 שניות | 5.1 שניות |
מחיר | 214,000 ש"ח | 238,000 ש"ח | 259,000 ש"ח | 260,000 ש"ח | 285,000 ש"ח | 286,000 ש"ח |
- טסלה בדרך לשבור את שוק הרכב החשמלי? מחיר TESLA ירד שוב
- MG5: סטיישן חשמלי ראשון בישראל
- חלום הטסלה מתקרב עוד? דגם Y היוקרתי נמכר במחיר מפתיע
- MG 4 – רכב חשמלי משפחתי: האצ'בק מ-145,000 ש"ח
- סרטון שיווקי: המדריך השלם לסרטונים שיווקיים לעסקים / סרטון תדמית
- סדרות וסרטים מומלצים בנטפליקס באפריל 2024
- מחיר ביטוח הרכב זינק. אילו דגמים מככבים ומה לגבי ביטוח לרכב חשמלי?
- טויוטה פריוס פלאג-אין היברידי – שווה לחכות לדור 5?