לא הלוואה, מענק. זו ההטבה המיידית של הבנק לעסקים וזה מי שיוכל לקבלה

לא הלוואה, מענק. זו ההטבה המיידית של הבנק לעסקים וזה מי שיוכל לקבלה

לא מובן מאליו: לפחות בנק אחד הולך לקראת העסקים בדרום באמצעות מענק כספי אמיתי ומהיר. ויש גם הקלה לעסקים בצפון

מזרחי טפחות מענק לעסקים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם לקוחות בנק מזרחי טפחות וש לכם עסק בשדרות או בעוטף ישראל, תקבלו מענק בלי לשאול שאלות. אמנם, כתבות מפרגנות לבנקים הן לא עניין שבשגרה במחוזותינו, אבל כאן בהחלט מגיעה מילה טובה. בנק ישראל פרסם מתווה מאוד צנוע ודל לפני שבועיים, שהתרומה שלו לשרידות העסקים מינורית המתווה הזה בעצם רק מחייב את הבנקים לגלות גמישות בדחיית הלוואות בגלל המלחמה. הבנקים הגדולים מבינים שהמתווה הזה מביש. הם גם מבינים שהמתווה שהממשלה פרסמה ועדיין לא אישרה לגבי פיצוי לעסקים בגין המלחמה יותיר עסקים ועצמאים רבים נטושים בקרב. לכן, לפחוות חלקם מכניסים את היד לכיס. במקרה הזה, בנק מזרחי טפחות מפגין נדיבות יוצאת דופן וחסרת תקדים בענף הבנקאות בישראל: מענק כספי לכל עסק שנמא באזור שדרות ועוטף ישראל – שייכנס לחשבון באופן אוטומטי, אפילו בלי להגיש בקשה.

גובה המענק יכול להגיע עד 20,000 ש"ח, הוא נקבע בהתאם לגובה האשראי שיש לעסק בבנק כיום (עד לגובה אשראי של 2 מיליון ₪) – כך שככל שלעסק יש אשרי גבוה יותר, המענק גבוה יותר (עד 20,000 ש"ח). כמובן, רוב העסקים לא יקבלו 20,000 ש"ח, אלא כמה אלפים – ועדיין כל מענק ראוי להערכה. >> מעניין? אל תחמיצו את שאר הכתבות שלנו. עקבו אחרינו בטלגרם. לחצו כאן >

הלוואה בלי ריבית ופתיחת פיקדון ללא קנס

הקלות נוספות בבנק מזרחי טפחות לעסקים בדרום כוללות הלוואה ללא ריבית ופתיחת פיקדון ללא קנס. כמובן, גם ההקלות האלה לא כלולות במתווה של בנק ישראל אלא ניתנות כמחווה של מזרחי טפחות ללקוחותיו בעלי העסקים.

הלוואה – עד 50,000 ₪ ללא ריבית והצמדה

לבעלי עסקים בדרום ובצפון לקוחות בנק מזרחי טפחות יש אפשרות לקבל הלוואה עד 50,000 ₪ ללא ריבית וללא הצמדה. נזכיר כי ריבית בנק ישראל היום גבוהה ועומדת על 4.75% – כך שזו הטבה יפה. את ההלוואה אפשר להחזיר בתשלומים חודשיים של עד 12 חודשים וגם לבקש דחייה בתשלומי הקרן והריבית לתקופה של עד 90 יום.

>> כדאי לעקוב אחרי העדכונים שלנו גם בסטורי באינסטגרם. לחצו כאן >

זכאים להטבה: לקוחות בעלי חשבון עסקי שגרים או שבית העסק שלהם נמצא במרחק של עד 40 ק"מ מגבול עזה, או 2 ק"מ מגבול הצפון.

בנוסף, יעמיד הבנק לעסקים אלו הלוואות של עד 1.5 מיליון ₪ מקרן החירום 'חרבות ברזל – צפונה דרומה', ללא עמלות.

פתיחת פיקדון ללא קנס

במסגרת ההטבות לתושבי הדרום שיש להם עסקים ונזקקים מיידית לכסף, בנק מזרחי טפחות מגמיש את האפשרות לשחרר כסף מפיקדון. בעלי עסקים שיש ברשותם פיקדון בבנק הסגור לתקופה ארוכה ונזקקים מיידית לכסף בחשבונם, יוכלו לשחרר עד 100 אלף ₪ מהפיקדון, ללא קנס שבירה.

"כתום ישראל"

פלטפורמה של מזרחי טפחות לקידום רכישה מעסקים מהדרום. כך תצטרפו

מעבר לעניינים התזרימיים המיידיים, מזרחי טפחות הקים את פלטפורמת "כתום ישראל' – אזור באתר הבנק שבו מופיע מידע על מאות עסקים ושירותים מיישובי העוטף, שדרות, אופקים נתיבות ושאר היישובים בסביבה. לכל בית עסק יש אזור משלו ובו פרטי העסק, פרטי קשר וקישור לאתר האונליין/העמודים של בית העסק ברשתות החברתיות – פייסבוק ואינסטגרם.

>> בואו נהיה חברים גם בפייסבוק. לחצו כאן 🙂

מזרחי טפחות מפרסם את מתחם העסקים בערוצי המדיה השונים כדי להגביר מודעות לרכישת מוצרים מהדרום ולהביא את הגולשים לרכוש מהעסקים בדרום.

עסקים מהדרום אשר מעוניינים להצטרף למתחם יכולים לעשות זאת באמצעות פנייה באתר הייעודי והליך הרשמה קצר. לינק למתחם לרכישה והצטרפות למתחם כבעל עסק מהדרום: https://www.mizrahi-tefahot.co.il/credit-cards/support-businesses-south/

ציניות בצד – השיקול הוא לא רק עסקי

אפשר להיות ציניים ולומר שהבנקים מבינים שתמיכה כספית בעסקים היא בעצם השקעה, כי אין להם עניין שעסקים יקרסו. אבל צריך להניח את הציניות בצד. נכון, בבנקים כנראה מבינים הרבה יותר מאשר במשרד האוצר את חומרת המצב ומבינים שקריסת עסקים היא עניין של זמן. אבל מלבד האינטרס הכלכלי להחזיק את העסקים בחיים, נכנסת כאן גם סולידריות ופטריוטיות לתמונה, באופן חריג שלא אופייני בדרך כלל למגזר העסקי.

חשוב לציין שמזרחי טפחות פונה גם ללקוחות הפרטיים וסופג עבור תושבי הדרום משכנתא של חודש אחד.

וזה לא הבנק היחיד שמפגין נדיבות ראויה לציון בימים אלה. בבנק הפועלים סופגים את המשכנתא לשלושה חודשים, וכפי שפרסמנו במדור כסף לפני מספר ימים, בנק דיסקונט סופג את המשכנתא לחצי שנה (!) ללקוחות מהדרום.

תגובות: 0

נגישות