ביקורת מיקי מציל בקאמרי: קומדיה עם חצים מושחזים

ביקורת מיקי מציל בקאמרי: קומדיה עם חצים מושחזים

מיקי מציל בקאמרי היא יותר מקומדיית מדע בדיוני. קבוצת הצעירים של הקאמרי לוקחת אותנו אחורה בזמן, ומנסה להציל את יצחק רבין – ולא רק אותו. ביקורת הצגה

ביקורת מיקי מציל
אורי נתנאל, אוריה יבלונובסקי ויעלי רוזנבליט בהצגה מיקי מציל בקאמרי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי מאיתנו לא היה רוצה לחזור בזמן ולהציל את חייו של יצחק רבין? זו כמובן משאלת לב של כולנו, וכשהשב"כ מצליח לפתח מכונת זמן – זה בדיוק מה שהוא עושה. המשימה הראשונה שבן אנוש נשלח לבצע במכונה המתוחכמת, היא לחזור לנובמבר 1995 ולהציל את ראש ממשלת ישראל. זו משימה חשובה וגורלית למדינה, לעם ולשב"כ עצמו – אבל רק סוכן שב"כ אחד מוכן להתנדב לקחת אותה על עצמו, מיקי. האם הוא מצליח לשנות את פני ההיסטוריה? מיד בהמשך ביקורת מיקי מציל בקאמרי נרחיב על העלילה, אבל עוד לפני כן, מילה על ההפקה עצמה.

ביקורת מיקי מציל הנחה

קבוצת צעירי הקאמרי (הקאמרי – דור חדש), העומדת מאחורי ההצגה הזאת, היא אוסף של צעירים מוכשרים שבכל פעם מחדש מוכיחים את הכישרון ואת היצירתיות שלהם. זוהי חממה מקצועית ליוצרים/ות ושחקנים/ות צעירים/ות, שבמסגרתה עולות בכל שנה שתי הפקות בשנה לרפרטואר התיאטרון.

מי שצפה ב"רינגו", לא יופתע מ"מיקי מציל". מנהל הקבוצה, עמית אפטה, הוא שביים את רינגו וביים גם את מיקי מציל, וטביעת האצבע שלו ושל ירון אדלשטיין שכתב את שני המחזות, ניכרת.

יחד עם השחקנים המצוינים, התוצאה היא הצגה גם מצחיקה וגם רצינית. זו אמנם קומדיה, אבל הקהל יוצא ממנה לא רק מחייך, אלא גם מהורהר. היא מציבה מראה מול עינינו, והמציאות שמשתקפת בה הרבה יותר חדה מזו שאנחנו מרגישים כאשר אנחנו חיים מיום ליום.

ביקורת מיקי מציל בקאמרי – 

ומה אם רבין היה ניצל?

השנה היא שנת 2024, ובישיבה של ראש השב"כ עם כמה סוכנים מוצג הפיתוח הטכנולוגי שהצליחה לפתח מדענית חרוצה. מכונת זמן. סוכן שב"כ פטריוט ששמו מיקי מתנדב למשימה להיות האדם הראשון שישוגר במכונת הזמן – והכול כדי להציל את ראש הממשלה יצחק רבין. המשימה המוטלת עליו היא לירות בו שלושה כדורי סרק – כדי שרבין והשב"כ יבינו שהאיום הוא מוחשי ויתחילו לאבטח אותו כמו שצריך. מיקי, בן להורים גרושים שלא סובלים זה את זה ולא מפסיקים לריב, מתחייב שלא לעשות שום דבר חוץ מלהציל את רבין, מתארגן ומשוגר לעבר.

כשהוא מגיע לשנת 1994, הוא מתמקם בדירת שותפים ויש לו סיפור כיסוי משכנע… הוא בכלל מציל שהגיע מאילת לעיר הגדולה תל אביב. תוך זמן קצר הוא מגלה שהשותפים בדירה הזאת הם לא סתם אנשים, ושיש לו קשר אישי מאוד ובלתי צפוי לחלק מהם. הוא כמובן לא מתאפק וחורג מההנחיה המפורשת שניתנה לו, לא לשבש שום דבר אחר בהיסטוריה.

ביקורת מיקי מציל הנחה

הוא מנסה למנוע את הבגידה שעומדת להתרחש לנגד עיניו וקשורה ישירות אליו, ובמקביל עושה כל מה שצריך כדי למנוע מיגאל עמיר לרצוח את ראש הממשלה. משימתו אמורה להסתיים דקות אחרי שיירה ברבין שלושה כדורי סרק, כאשר ייגע בשעון שעל ידו וישוגר חזרה לעתיד.

אלא שזמן קצר אחרי שהוא מבצע את המשימה, הוא נחשף לאמת והיא כואבת. מי עומד מאחורי ההחלטה של שנת 2024 לתקן את המחדל הנורא של 4 בנובמבר 1995, ומה מניע אותו?

גם הקהל חוזר אחורה בזמן

הקומדיה "מיקי מציל" בקאמרי עתירה ברגעים מצחיקים, אך הרגע שבו רואים את יצחק רבין (יצחק חזקיה) יורד במדרגות הוא רגע מצמרר, שבו המציאות מתנגשת עם הפנטזיה, וגעגוע עצום מפלח את הלב.


עוד הצגות מצחיקות בקאמרי:


ישראל של 2024 היא ישראל פצועה וחבולה, קרועה במחלוקות פנימיות ועדיין מחפשת פתרון לסכסוך עם העם הפלסטיני. השאלות אולי נותרות אותן שאלות, אבל הרבה מאוד השתנה. החל ממחירי הנדל"ן, שבשנת 1995 נראו לנו גבוהים וכיום בלתי אפשריים, ועד המילה "שלום" – שהייתה מקובלת ואופנתית בשנת 1995 וכיום נמצאת מחוץ לשיח הציבורי.

מן הסתם, חלק גדול מהצופים בקהל מבוגרים מספיק כדי לזכור את התקופה שקדמה לרצח רבין. צפייה בהצגה מחזירה את הקהל לאווירה, ולא פחות מזה, שולחת כל אחד ואחד למעין חשבון נפש קולקטיבי על מה שהתחולל במדינה מאז ומתחולל בה כיום. מדינת ישראל השתנתה מאוד בכמעט 3 עשורים – האם היא השתנתה לטובה? האם היא התקדמה או הידרדרה? האם צדיק ורע לו, רשע וטוב לו?


אתם עוד לא חברים שלנו פייסבוק? לחצו כאן 🙂


כפי שפתחנו את ביקורת מיקי מציל בקאמרי, מדובר בקומדיית מדע בדיוני. אבל קומדיה טובה היא לא רק הצגה מצחיקה, אלא הצגה שמשאירה את הצופה עם ערך מוסף – ובהצגה הזאת הערך המוסף ניתן בצורה מדויקת וקולעת.

נראה שאין אדם אחד בקהל שיוצא בסיום ההצגה מבלי לשאול את עצמו אם רק רבין נרצח שם בכיכר, ומי זכה בכל הקופה בעקבות אותו לילה.

משתתפים: אוריה יבלונובסקי (מיקי), דולב אוחנה (גולי), תום חודורוב (ראש השב"כ, אביתר בנאי), רוני נתנאל (נוי-נוי), מאיה קורן (ד"ר סטרסטוביץ', נגה שמש), לידור אדמוני (יגאל עמיר, הסוכן ש'), תם גל (אריה), יעלי רוזנבליט (נתי, הסוכנת ל'). בתפקיד אורח: יצחק חזקיה (יצחק רבין)

מחיר הצגה מיקי מציל בקאמרי

מחיר כרטיס להצגה מיקי מציל בקאמרי עומד על 220 ש"ח בעולם. גולשי פואנטה יכולים לקנות כרטיס ב-90 ש"ח בלבד באמצעות הזנת קוד קופון 9687 בהזמנה באתר הקאמרי. לחצו לרכישה.

ביקורת מיקי מציל הנחה


עוד הצגות מומלצות בקאמרי

אם אתם חובבי תאטרון, כדאי לשים לב לרפרטואר המצוין של הקאמרי בימים אלה, שכולל גם דרמות וגם קומדיות, גם מחזות זמר וגם הצגות מקוריות מתורגמות. בין היתר, אני ממליצה בחום לצפות במופע המוזיקלי המאוד מיוחד "ימים טובים פי אלף" – מופע שמשלב שירים וטעי טקסט שכתבו טובי הכותבים, והועלה לאחרונה אחרי המלחמה (היכנסו לביקורת "ימים טובים פי אלף").

בנוסף, אם אתם רוצים לצחוק עוד קצת, והפעם מקומדיה מתורגמת עם בימוי מצוין, אל תחמיצו את הקומדיה על שוד הבנק בקאמרי. ואם אתם רוצים להתענג על מחזמר מושקע בכיכובן של משי קליינשטיין, טלי אורן ונוי הלפרין – מלצרית בקאמרי זו פשוט הפקה יוצאת מן הכלל. מוזמנים לקרוא כאן במדור "הקאמרי" גם ביקורות על "איש הגשם", "ירמה", וכמובן – מלאכים באמריקה חלק א ומלאכים באמריקה חלק ב' – שהן הפקות יוצאות דופן באיכותן.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות