טעים או מוזר? טעמנו את ממרח שומשום SPREADABLE של שטראוס

נמרח כמו חמאה, מרגיש כמו טחינה: מבחן טעימה למוצר המפתיע של שטראוס

זו לא חמאה וזו לא טחינה… זה ממרח שומשום SPREADABLE: ממרח חדש של המותג SOOM מבית שטראוס. אז האם הוא טעים, מזין, או גם וגם?

ממרח שומשום spreadable של SOOM
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

להוציא כל חודשיים מילקי חדש עם תוספת אחרת, זו ממש לא בעיה. להמציא מוצר חדש, עם טעם חדש ומרקם חדש – זה כבר אתגר. לפני כמה שנים, שטראוס החליטה לפתח לא רק מוצרים שהצלחתם מובטחת, אלא גם קטגוריה חדשה שדורשת הסתגלות של הצרכנים לטעמים ולמרקמים חדשים. מדובר בקטגוריית מוצרים שמתבססת על שומשום, תחת המותג SOOM. אל שולחן פואנטה הגיע לאחרונה ממרח SOOM – ממרח שומשום של שטראוס, שעליו מתנוססת באותיות גדולות המילה SPREADABLE, ובניגוד למבחני טעימה אחרים, הפעם באמת לא ידענו למה לצפות.

יש הרבה צרכנים שהמילה הזאת לא אומרת להם הרבה, אבל המסר ששטראוס התכוונה להעביר במילה הזאת הוא שמדובר במוצר שמיועד למריחה. כמו שיש שוקולד למריחה, יש גם שומשום למריחה – ולא רק כטחינה.


למעשה, שטראוס דווקא לא מייעדת את המוצר לאנשים שמחפשים תחליף לממרח שוקולד, אלא לאנשים שמחפשים תחליף או גיוון לחמאה. ככלל, המותג SOOM הוא מותג ששטראוס מפתחת בעיקר לקהל של טבעונים, ואת ממרח SOOM היא ממתגת כ"חמאה מן הצומח".

הממרח מכיל 5 רכיבים.

  • טחינה גולמית 79% (שומשום)
  • שמן
  • שומן שיאה
  • מתחלב (לציטין סויה)
  • מלח

בשטראוס מתגאים בכך שכמות הנתרן נמוכה ב-30% מתחליפי החמאה בשוק.

SOOM: ממרח שומשום SPREADABLE של שטראוס

ממרח SOOM הוא ממרח שומשום המבוסס על 79% טחינה (שומשום) בעל מרקם חמאתי. לכן, הוא מעט מבלבל בפעמים הראשונות. מצד אחד הטעם מזכיר טחינה, מצד שני המרקם מזכיר מאוד את מרקמה של חמאה. הממרח קל למריחה, למעשה הרבה יותר קל למריחה מאשר חמאה (יותר דומה ללורפק).

פואנטה בטלגרם

מבחינת ערכים תזונתיים, מדובר בממרח משמין למדי – אך יש לקחת בחשבון שהכמות הנדרשת לכל מריחה היא כמות קטנה, הרבה יותר קטנה מאשר טחינה נוזלית.

ערכים תזונתיים – ממרח SOOM: ממרח שומשום SPREADABLE של שטראוס

ב-100 גרם ב-15 גרם
אנרגיה (קלוריות) 712 107
סך השומנים (גרם), מתוכם 69 10.3
חומצות שומן רוויות (גרם) 15.6 2.3
חומצות שומן טראנס (גרם) פחות מ- 0.5 פחות מ- 0.5
כולסטרול (מ"ג) 0 0
נתרן (מ"ג) 199 30
סך הפחמימות (גרם), מתוכן 1.2 0.2
סוכרים (גרם) 0.9 0.1
סיבים תזונתיים (גרם) 9.2 1.4
חלבונים (גרם) 18.1 2.7

את המוצר החדש שטראוס משווקת באריזת פלסטיק עם סגירה חוזרת, גם כאן – באופן שמזכיר את לורפק. ניתן להשתמש בו למריחה מיד עם הפתיחה, אין צורך לחכות שהוא יתקרר, יתרכך או יימס.

בשורה התחתונה, טעים או לא טעים?

בסופו של דבר, מוצר מזון נמדד בטעם שלו… אמנם חשוב לנו המרקם ואמנם חשובה לנו אריזה נוחה, אבל ההחלטה אם לקנות אותו פעם נוספת תתקבל על סמך ההנאה שלנו.

ממרח השומשום טעים על כל סוג של לחם, על צנים, על קרקר… אבל כאמור, צריך להתרגל לטעם ולמרקם, משום שאנחנו רגילים בדרך כלל לאכול טחינה נוזלית יחסית.

עוד קצת על המותג SOOM

המותג SOOM הושק ע"י שטראוס בשנת 2019, וכולל מגוון מוצרים, ביניהםמעדנים, חטיפים וגם תחליפי חלב SOOM. קהל היעד הוא צרכנים שמפחיתים צריכת מוצרים מן החי או נמנעים מהם כליל, וכן צרכנים שמחפשים מוצרי פרווה.

למה תחליף חמאה?

לפי נתוני סטורנקסט, קטגוריית תחליפי החמאה גלגלה בשנת 2021 כ-52 מיליון שקלים. עיקר הקטגוריה מורכב ממוצרי מרגרינה, אבל צריכתם נמצאת בירידה. בשטראוס מזהים את הביקוש לתחליף חמאה עם ערך תזונתי גבוה ומזהים גם גידול בביקוש למוצרים מבוססי שומשום. בחברה אומרים שבשנת 2021 מוצרים כאלה, דוגמת טחינה גולמית, סלטים ורטבי טחינה צמחו בשיעור גבוה מצמיחת שוק המזון.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות