מה עדיף - גלקסי S23 אולטרה או אייפון 14 פרו מקס? השוואה

מה עדיף – גלקסי S23 אולטרה או אייפון 14 פרו מקס? השוואה

איזה סמארטפון הכי טוב – אייפון 14 פרו מקס או סמסונג גלקסי S23 אולטרה? ל-S23 ULTRA יש יתרונות וגם שובר שוויון, אבל iPhone 14 Pro Max מכשיר מצוין. היכנסו לכתבה

השוואה בין אייפון 14 פרו מקס לסמסונג גלקסי S23 אולטרה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

יש הרבה אנשים שלעולם לא ינטשו את אפל ויש כאלה שלעולם לא ינטשו את סמסונג, אבל יש גם הרבה כאלה שעוברים מאייפון לסמסונג גלקסי ולהפך. כיום, שני המכשירים הכי טובים בשוק הם שני מכשירי הפרימיום של אפל וסמסונג, והם גם הכי יקרים. מבין השניים – האייפון יותר יקר בצורה משמעותית (ראו בהמשך). אם אתם שואלים את עצמכם מה עדיף – גלקסי S23 אולטרה או אייפון 14 פרו מקס, התשובה לא חד משמעית, אבל לסמסונג גלקסי יש כמה יתרונות שאין באייפון. אם אתם שואלים איזה סמאטפון יותר טוב – אייפון 14 PRO MAX או סמסונג גלקסי S23 ULTRA, אין תשובה חד משמעית, כי זו בחירה בין מעולה למעולה. אם יש לכם הרבה כסף ואתם אוהבים טלפון משוכלל עם מסך גדול – תהנו משניהם. לכן, לטעמי, ההכרעה בסופו של דבר תתבסס על השילוב שבין המחיר לבין מערכת ההפעלה המועדפת (iOS או אנדרואיד). אגב, כמובן שמעריצי אפל יאמרו שאין כמו אייפון, אבל האמת היא שלסמסונג גלקסי S23 ULTRA יש יתרונות שאין לאפל – בעיקר עט מגע.

בשורות הבאות ננסה לעזור לכם להחליט מה עדיף באמצעות השוואה בין סמסונג גלקסי S23 אולטרה לאייפון 14 פרו מקס.

השוואת מחיר אייפון 14 פרו מקס מול גלקסי S23 אולטרה

אייפון 14 פרו מקס סמסונג גלקסי S23 אולטרה
128GB 5070 ש"ח במבצע. להזמנה > אין
256GB 5550 ש"ח במבצע. להזמנה > 4895 ש"ח. להזמנה >
512GB 6500 ש"ח במבצע. להזמנה > 5395 ש"ח. להזמנה >
1TB 7450 ש"ח במבצע. להזמנה > 6295 ש"ח. להזמנה >

*המחירים מאתר KSP

נזכיר כי לא אפל ולא סמסונג שדרגו בצורה משמעותית את מכשירי הפרימיום. אם אתם מתלבטים, אולי עדיף יהיה לחסוך כסף ולקנות את דגמי הפרימיום של השנה שעברה – אייפון 13 פרו מקס או סמסונג גלקסי S22 אולטרה.

השוואה בין גלקסי S23 לאייפון 14 פרו מקס: הנתונים היבשים

השוואה בין גלקסי S23 אולטרה לאייפון 14 פרו מקס מציגה יתרון לסמסונג גלקסי S23 אולטרה, גם במצלמה העיקרית, גם במהירות הטעינה וגם בהימצאותו של עט מגע. לאייפון יש תכונה שמאפשרת להשתמש בסלולר לצורך חיוג למספרי חירום גם במקום שאין קליטת סלולר. בנוסף, יש לו בחלק העליון אזור שנקרא "אי דינמי" (Dynamic Island) – אזור גדול יחסית שמופיעות בו התראות. האי הדינמי הוא הניסיון של אפל להפוך את המגרעת שקיימת באייפון לצורך זיהוי פנים לכלי עבודה – אך בפועל התוצאה היא שחלק יותר גדול במסך מופקע ופוגם ביכולת לראות מסך מלא. לכן, עבור חלק מהמשתמשים זה חיסרון ועבור אחרים זה יתרון.

אפל נזכרה סוף סוך להוסיף בדגמי אייפון 14 פרו ופרו מקס גם את תצוגת הקבע (always on), שמאפשרת לראות את השעה גם כשהמסך נעול. התכונה הזאת קיימת בסמבונג (ולא רק אצלה) מזמן.

אייפון 14 פרו מקס סמסונג גלקסי S22 אולטרה
מחיר מ-5070 ש"ח ל-128GB מ-4895 ש"ח ל-256GB
מערכת הפעלה iOS16 אנדרואיד 13
גודל מסך 6.7 אינץ' 6.8 אינץ'
עט מגע אין יש
קצב רענון מסך עד 120 הרץ עד 120 הרץ
בהירות מירבית 1200 ניטים 2000 ניטים
תצוגת always on יש יש
זיהוי בטביעת אצבע אין יש
מעבד A16 Bionic Snapdragon 8 Gen 2
נפחי אחסון
וזיכרון עבודה
128GB +6GB RAM
256GB+6GB RAM
512GB+6GB RAM
1TB+6GB RAM
256GB+8GB RAM
512GB+12GB RAM
1TB+12GB RAM
מצלמות אחוריות -עיקרית: 48MP (f/1.8)
-עדשה רחבה: 12MP (f/2.4)
-טלפוטו 12MP (f/2.8) עם זום X3
-עיקרית: 200MP (f/1.7)
-עדשה רחבה: 12MP (f/2.2)
-טלפוטו (f/4.9) 10MP עם זום X10
-טלפוטו (f/2.4) 10MP עם זום X3
מצלמה קדמית 12MP (f/1.9) 12MP (f/2.2)
עוזרת קולית בעברית יש (סירי) אין (ביקסבי)
גודל סוללה מוערך: 4323 mAh 5,000 mAh
מהירות טעינה 25W חוטי ׁ(50% ב-30 דקות)
15W אלחוטי
45W חוטי (65% ב-30 דקות), 15W אלחוטי
שקע טעינה לייטנינג (ייחודי לאפל) USB-C ׁ(סטנדרטי ואוניברסלי)
מכשירים תואמים שעון חכם אפל , מקבוק, מק, אייפד, אוזניות אפל שעון חכם גלקסי, טאבלט גלקסי  TAB, אוזניות סמסונג, טלוויזיות סמסונג, מוצרי חשמל של סמסונג
אי דינמי על המסך יש אין
SOS כשאין קליטת סלולר יש אין
הוספת 

אנדרואיד או iOS – איזו מערכת הפעלה אתם מעדיפים?

אחד ההבדלים הכי גדולים בין אייפון לסמסונג גלקסי הוא מערכת ההפעלה. אפל פיתחה את iOS וסמסונג מתבססת על אנדרואיד של גוגל. זה אומר שאפליקציות של גוגל לכאורה יעבדו טוב יותר על גלקסי S23 אולטרה בהשוואה לאייפון 14 פרו מקס, אבל במבחן המציאות כל אפליקציות גוגל עובדות טוב מאוד באייפון. למעשה, שתי מערכות ההפעלה הללו לא באמת עד כדי כך שונות. עם השנים, שתי החברות יישרו קו זו עם זו ורוב התכונות זמינות בשני המכשירים. כך למשל, בעבר, באייפון לא הייתה אפשרות לחזור אחורה למסך הקודם או לאפליקציה הקודמת, ובכל פעם היה צריך ללחוץ על כפתור הבית. משתמשי סמסונג פשוט לא הצליחו לסבול את  האייפון בגלל זה. אפל יישרה קו לפני כמה שנים, וכיום אפשר לחזור מסך אחורה גם באייפון.


אין מצב שאתם עוד לא עוקבים אחרי פואנטה באינסטגרם. לחצו כאן


מן הסתם, בשני מכשירי הדגל מוטמעת הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה. סמסונג גלקסי S23 אולטרה פועל על אנדרואיד 13, ואייפון 14 פרו מקס הושק עם iOS16 והמערכת מתעדכנת בכל פעם שאפל מעדכנת אותה.

בכל אופן, נזכיר שסמסונג היא כמובן לא היחידה שמשתמשת באנדרואיד של גוגל. כל היצרניות, ביניהן שיאומי, וואן פלוס ואחרות, משתמשות בה, כך שאם אתם עוברים לגלקסי S23 אולטרה מכל סמארטפון שהוא לא אייפון, המערכת תהיה מוכרת לכם. במידה מסוימת קל יותר לעבור בין מכשירי אנדרואיד מאשר לדלג בין אייפון לסמסונג גלקסי.

מצלמות – מה ההבדל בין אייפון 14 פרו מקס לגלקסי S23 אולטרה?

כמובן שכאשר שואלים מה עדיף, אייפון 14 פרו מקס או סמסונג גלקסי S23 אולטרה, חייבים להתייחס למצלמות. שניהם מצלמים מעולה. גם אפל וגם סמסונג שדרגו את יכולת הצילום בסדרות החדשות, אבל בעוד שאפל הואילה בטובה לשדרג את המצלמה העיקרית ל-48MP – נתון שסמסונג מציעה בסדרת מכשירי הביניים גלקסי A, בסמסונג מציעים מצלמת 200MP. תכל'ס, רוב המשתמשים לא מצלמים באיכויות הגבוהות האלה, כי אין להם צורך בכך וכי הקבצים כבדים, אבל עדיין ההבדל קיים.

בכל מקרה, כשמשווים בין המצלמות, לא כדאי להסתכל רק על הנתונים על הנייר. התמונות של האייפון מוצלחות לא רק בזכות העדשות, אלא בגלל המעבד ותהליך עיבוד התמונה. למעשה, עיבוד התמונה הוא תהליך לא פחות חשוב מהצילום עצמו, ובאפל יודעים לעשות את העבודה.

במילים אחרות, למרות שעל הנייר נראה שמצלמת 200MP (כמו זו שיש בגלקסי) חייבת להיות טובה יותר ממצלמת 48MP (כמו זו שיש באייפון) – התמונות מוכיחות שתמונות מהאייפון לא נופלות ביופיין ובאיכותן מאלה של הגלקסי – ויש שיאמרו שהן יפות יותר כי הצבעים בהן נאמנים יותר למציאות.

אחרי כל זה, אני חייבת לומר שלמרות שנהוג להתייחס לאפל כמלכת הצילום – בהשוואה בין סמסונג גלקסי S23 אולטרה לאייפון 14 פרו מקס – אין מנצח מוחלט, ואם יש, לדעתי זה דווקא הגלקסי. הסיבה היא שהוא מתמודד יותר עם תנאי תאורה פחות טובים (כמו צילום בחדר סגור או בחושך). הוא גם מגיע עם 4 מצלמות, ולא עם 3 בלבד, כאשר המצלמה הרביעית היא מצלמת טלפוטו שמספקת זום X10. הזום הנהדר של המכשיר הזה מאפשר לצלם ממרחק עצום ועדיין לקבל תוצאות יפות.

זה היה כך גם בסמסונג גלקסי אולטרה 22 ואפילו בגלקסי S21 אולטרה. כיום, גלקסי אולטרה S23 הוא המכשיר הכי טוב שסמסונג מציעה מבחינת צילום, אפילו יותר טוב מגלקסי Z פולד 4 שהוא מכשיר יקר יותר.

חשוב גם להזכיר את צילום הווידאו. האולטרה מסוגל להקליט וידאו באיכות של עד 8K ו-24 פריימים לשנייה, ואילו אייפון מציע עד 4K ו-60 פריימים לשנייה.

עבור מי שמשתמש בסמארטפון ככלי עבודה בתחום יצירת התוכן, הצילום או הווידאו, כדאי לבדוק מן הסתם את התכונות שכל אחד מהמכשירים מאפשר. כך למשל, אפל הוסיפה עוד באייפון 13 פרו מקס אפשרות שנקראת cinenmatic mode, כלומר, צילום קולנועי. האפקט הזה מייצר יכולת לשמור על הפוקוס בעת צילום הווידאו וגם אחריו – וזו תכונה שאין בגלקסי.

עט מגע: שובר שוויון בהשוואה בין אייפון לסמסונג גלקסי

אם אתם משתמשים בטלפון ככלי עבודה, עט מגע יכול לשדרג את חוויית השימוש בסמארטפון. במידה רבה, זהו שובר שוויון בהשוואה בין אייפון 14 פרו מקס לבין סמסונג גלקסי S23 אולטרה. למעשה, סמסונג היא היצרנית היחידה בעולם שמציעה טלפון עם עט מגע. בגלקסי S23 ULTRA (כמו בדגם של השנה שעברה), סמסונג מייעדת לעט מקום והוא נמכר כחלק מהמכשיר.

סמסונג מכניסה בכל שנה עוד שיפורים בעט, וחוויית השימוש בו מצוינת. הכתיבה קלה ומדויקת והמכשיר מסוגל לתרגם כתב יד לאותיות מודפסות בקלות. אפשר להשתמש בעט גם כשלט רחוק למצלמה לצורך צילומי סלפי למשל.

סוללה וטעינה: שני המכשירים לא בחזית הטכנולוגיה

מדהים שאפל וסמסונג מרשות לעצמן לא לשפר את מהירות הטעינה של מכשירי הדגל שלהן כבר כמה שנים ברציפות. מדובר במכשירים מאוד יקרים, בזמן שכיום יש טלפונים סלולריים הרבה יותר זולים – של שיאומי, וואן פלוס ועוד – עם מהירות טעינה הרבה יותר גבוהה. אפל וסמסונג גם לא מספקות מטען באריזה (מומלץ להיכנס לכתבה על מטען לאייפון או מטען לסמסונג).

בכל מקרה, הטעינה של גלקסי S23 אולטרה מהירה יותר מזו של אייפון 14 פרו מקס. מבחינת זמן השימוש – שני המכשירים מצוידים בסוללות טובות שאמורות להחזיק מעמד יותר מיום עבודה שלם.

אז מה ההבדל בין אייפון 14 פרו מקס לסמסונג גלקסי S23 אולטרה?

בשורה התחתונה, בהשוואה של אייפון 14 PRO MAX מול סמסונג גלקסי S23 ULTRA – סמסונג מציעה תכונות מתקדמות יותר במחיר נמוך יותר. עם זאת, כמובן שאייפון 14 פרו מקס הוא סמארטפון מעולה, ויש להניח שמי שיקנה אותו יהיה מרוצה מאוד.

פואנטה בטלגרם

אם אתם מעוניינים באייפון ו-Iphone 14 Pro Max יקר מדי בשבילכם, ואם גודל המסך לא קריטי לכם, אתם יכולים גם להסתפק באייפון 14 פרו – ולקבל בדיוק את אותן תכונות שמציע ה-MAX.


אין מצב שאתם עוד לא חברים שלנו בפייסבוק! לחצו כאן > 


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות