טומי הילפיגר וטימברלנד בקולקציה מפתיעה: מסתבר שאפשר לייצר מותגי על משאריות

טומי הילפיגר וטימברלנד בקולקציה מפתיעה: מסתבר שאפשר לייצר מותגי על משאריות

אם אתם חובבי טומי הילפיגר או טימברלנד, שימו לב לקולקציית הקפסולה המשותפת של מותגי העל – Drop 2. מעבר לעיצובים – היא אמורה להעביר מסר

טומי הילפיגר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

באיחור לא אופנתי, תעשיית האופנה נאלצת להגיב למשבר האקלים. קולקציית הקפסולה Drop 2 היא דוגמה לכך. מדובר בקולקציה משותפת לשני מותגי על: טימברלנד ו-TOMMY HILFIGER, אשר מיוצרת מחומרים ממוחזרים ועמידים. הקולקציה כוללת נעליים, מעילים, ווסטים, מכנסיים וחולצות, לגברים ולנשים – אשר תהליך הייצור שלהם והחומרים שמהם הם עשויים שונים מאלה שבהם משתמשים המותגים הללו בדרך כלל. בחלק מהפריטים אפילו לא נעשה שימוש בחומרי גלם חדשים – אלא בשאריות של חומרים אחרים. התוצאה, באופן לא מפתיע, היא פריטים יפים, אופנתיים וגם עמידים לאורך זמן.

כשמדברים על ההשפעה של תעשיית האופנה על משבר האקלים, מדברים בין היתר על הנזק שגורם ייצור הבגדים והנעליים עצמו. בעיצוב קולקציית Drop 2 שמו דגש על חמישה אלמנטים מרכזיים של קיימות: חיסול פסולת, צבעים טבעיים, חומרים עמידים, גומי טבעי ועור מחודש.

מצד אחד, טוב ששני מותגי על כמו טומי הילפיגר וטימברלנד חוברים כדי להעביר את המסר הזה – אך מצד זה מבליט עוד יותר את העובדה שמדובר במהלך חד פעמי, והיה עדיף שכל אחד מהם יאמץ את שיטות הייצור האלה באופן קבוע. בנוסף, חבל שהמחירים כל כך גבוהים. הם הופכים את הקולקציה ללא נגישה עבור רוב הצרכנים, גם כאלה שנושא הסביבה חשוב להם.

קולקציית Drop 2 של טומי הילפיגר וטימברלנד: המעיל עשוי מעודפי בדים

המטרה בפריטי הקולקציה היא גם להפחית את טביעת הרגל האקולוגית של תעשיית האופנה וגם לוודא שהמוצרים יהיו עמידים לאורך זמן ולא יושלכו לאשפה אחרי זמן קצר.

פואנטה בטלגרם

המעילים בקולקציה מלאים בתערובת של עודפי בדים ומילוי סיבים סינתטיים דמויי פוך ממוחזר.

 

טומי הילפיגר - קולקציית Drop 2
וסט של טומי הילפיגר – קולקציית Drop 2: כ-1500 ש"ח

 

נעליים של טימברלנד וטומי הילפיגר - קולקציית Drop 2
נעליים של טימברלנד וטומי הילפיגר – קולקציית Drop 2: כ-1000 ש"ח

 

בתחום החומרים העמידים, הז'קטים והמכנסיים עשויים עם תווית שחורה מבד גור-טקס, אשר צריך לעמוד בדרישות עיצוב מחמירות מבחינת קיימות והשפעה.

החזון מרגש, המחיר גבוה והזמינות נמוכה

הבעיה היחידה בקולקציית Drop 2 של טומי הילפיגר וטימברלנד היא שמדובר בפריטים יקרים ושקשה למצוא אותם.

זה כמובן מייצר תהייה לגבי המטרה האמיתית של השת"פ – האם הוא נועד ליצור מראית עין של דאגה למשבר האקלים, מבלי רצון אמיתי להנגיש פריטים אקולוגיים יותר לצרכנים.

חברות שבאמת רוצות לעודד צרכנים להעדיף פריטים ידידותיים לסביבה, חייבות להנגיש גם את המחיר – ולצערי המצב כיום בדרך כלל הפוך.

כך למשל רשת הגלידריות וניליה שהשיקה לאחרונה מארז גלידה לשימוש חוזר. הרעיון נהדר, אך המארז הז נמכר ב-19 ש"ח, ואילו מארז קלקר ניתן לצרכן חינם. זו לא הדרך לעודד צרכנות ירוקה.

במקרה של קולקציית Drop 2 של טומי הילפיגר וטימברלנד, פריטי הקולקציה נמכרים בטווח מחירים של 600-2000 ₪ וניתן להשיגם רק בסניפים בודדים: עזריאלי ת"א, קניון גבעתיים, קניון איילון וגרנד חיפה.

 

 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות