חברים במאמאצחיק או בקהילה אחרת? כך החוויה שלכם צפויה להשתנות

חברים במאמאצחיק או בקהילה אחרת? כך החוויה שלכם צפויה להשתנות

סביר להניח שגם אתם חברים בקהילה כלשהי בפייסבוק. מיהן הקהילות המובילות ואיזה שינוי יחול בקהילות במטאוורס?

קהילות מטאוורס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תארו לעצמכם שאתם חברים בקהילה מסוימת בפייסבוק, ולמרות שאתם חיים בישראל וחברי קהילה אחרים חיים בדרום קוריאה – אתם פוגשים אותם כל שבוע לקפה (לא באמצעות זום, אבל גם בלי לעבור בשדה התעופה…). תארו לעצמכם שאתם חברים בקהילת מאמאצחיק בפייסבוק, ותוכלו לפגוש כל יום את כל חברי הקהילה או את חלקם להרצאה או לפעילות משותפת. זה נשמע קצת דמיוני ועתידני, אבל זה מה שיקרה. זה לא ייקח עוד זמן רב עד שהיקום כמו שאנחנו מכירים אותו ישתנה, ויהפוך מ-universe (יוניוורס) למטאוורס (Metaverse). ההצהרה הזאת נשמעת מפוצצת, אבל התהליך כבר החל, ומי שמוביל אותו הן ענקיות הטכנולוגיה, כמו פייסבוק שכבר שינתה את שמה ל-Meta, מיקרוסופט ועוד. השינוי הזה ישפיע על כל היבט בחיים שלנו, וגם על הקהילות שאנחנו חברים בהן.


מטאוורס הוא סוג של עולם משולב – עולם שבו באמצעות משקפי מציאות רבודה נוכל להתנהל בעולם מקביל שמשתלב בעולם הפיזי שלנו. כך למשל, נוכל להרכיב את המשקפיים כשאנחנו יושבים בסלון שלנו, ובאותו רגע לעבור לאולם מופעים כדי לצפות בזמר האהוב עלינו. בעולם הווירטואלי אנחנו למעשה נוכחים באמצעות האווטאר שלנו – ונפגוש שם אוואטרים אחרים.

ואם שוב הדברים נשמעים עתידניים או מנותקים מהמציאות, כדאי פשוט להסתכל רגע מהצד על התהליך שאנחנו נמצאים בו כבר כמה עשרות שנים, כדי להבין שההתפתחות הזאת בלתי נמנעת.

השלב הזה של ה-Metaverse הוא עוד שלב באבולוציה של האינטרנט. השלב הראשון היה השלב של אינטרנט 1.0, כלומר, אינטרנט מבוסס מחשב. השלב השני היה האינטרנט 2.0 – אינטרנט סלולרי. השלב הבא הוא אינטרנט 3.0, המטאברס – כלומר אינטרנט שמבוסס על מציאות רבודה. שלב זה מתאפשר באמצעות טכנולוגיה לבישה כגון צמידים חכמים ומשקפי מציאות מדומה ורבודה, שיוצרים אינטרנט בתלת-ממד.

קהילות בעידן המטאוורס: איך הן יושפעו?

אמנם הפיתוחים הטכנולוגיים שמאפשרים את המטאוורס עדיין בתחילת הדרך, אבל אין בכלל ספק שכהן ישנו את חיי החברה שלנו.

בין היתר, נראה השפעה ישירה על הקהילות בפייסבוק – אשר יוכלו לצאת מן המסך ולייצר מפגש וירטואלי אבל כמעט מוחשי בין חברי הקהילה.

לאחרונה קייימו בפייסבוק ישראל (או ליתר דיוק, ב"מטא ישראל") כנס למנהלי הקהילות המובילים בישראל, וזאת לקראת עידן המטאוורס. על רקע המפגש, שאלנו את הנהלת החברה בישראל כיצד יושפעו הקהילות בעידן המטאוורס.

"המטאוורס ייקח את הקהילות לשלב הבא. אנשים יוכלו להיות נוכחים אחד עם השני, ולא משנה איפה הם בעולם. חברי קהילות לא רק יתכתבו בטקסט או יתראו בשיחות וידאו כדי לגשר על המרחק הפיזי, אלא ממש יוכלו לנכוח באותו מרחב – כל אחד מסלון הבית שלו", אומרים בחברה. "חברת Meta בונה טכנולוגיה חברתית, שתאפשר לאנשים להתחבר מעבר למה שאפשרי היום. כפי שטכנולוגיה אפשרה לנו עד היום להתכתב, לדבר ולראות אחד את השני, וכשם שבעשור הקודם ראינו מעבר מה״דסקטופ ווב״ ל״מובייל ווב״ – העשור הבא יהיה מאופיין במעבר למטאוורס: אינטרנט שבו אנחנו נרגיש שאנחנו ממש חולקים את אותו החלל אחד עם השני".

האפשרויות שהמטאוורס יציע נוגעות כמובן לתחומים מגוונים, ביניהם עבודה, חינוך, מסחר, כושר, גיימינג, ועוד. כך למשל, חברי וחברות קהילות של כושר גופני יוכלו להתאמן יחד, לא משנה איפה הם נמצאים בעולם, באמצעות מכשיר ה-Oculus ואפליקציות ה-Fitness הזמינות בו.

למעשה, היכולות ללמוד ולעבוד ביחד, בעזרת חלל משותף ב-Horizon Workrooms, זמינות גם בישראל כבר היום.

בעתיד גם מפגשים ואירועים קהילתיים יוכלו להתקיים ממש בכל מקום בעזרת אפליקציות Horizon, ולארח את כל חברי וחברות הקהילה – גם אלה החיים במקומות מרוחקים.

כל אלה הם כמובן יתרונות, אבל לצדם אי אפשר להתעלם מהחשש כי היכולת לנהל תקשורת כל כך משוכללת בלי לצאת מהבית, תגרום גם לנזקים ותפגע בכישורים החברתיים של בני האדם.

META מתחילה להכשיר את מנהלי הקהילות לקראת השינוי

בכל שנה מקיימת חברת Meta בישראל איירוע קהילות. האירוע השנה, שבו השתתפו 80 מנהלי קהילה, נערך בסימן חדשנות ועסק בעתיד הקהילות במטאוורס, הפרק החדש בחזון של החברה. מדובר במנהלים שמייצגים יחד יותר מ-4 מיליוני ישראלים החברים בקהילות על גבי הפלטפורמה.

באירוע השתתפו מנהלי הקהילות המובילות בישראל – מאמאצחיק (623K), פשפשוק (596K), טיסות סודיות (303K), הורות בזכות (246K), רעות תקני לי (151K), מתולתלות (101K), פורום נשים בתעשיה (85K), דתילישס (56K), אינסטגרם ישראל (31K), כאן גרים בכיף (28K), נשים מדברות נדל"ן (23K), המיטאפיסטיות (14K), מנהלי שיווק מצייצים (12K) ועוד.

במהלך האירוע נחשפו לראשונה פרטים חדשים על היקף פעילות הקהילות בישראל – בתוך כך, 5 מיליון ישראלים חברים בקהילת פייסבוק אחת לפחות, יותר ממחצית מאוכלוסיית המדינה. יותר מ-1.8 מיליארד אנשים ברחבי העולם חברים בקבוצות פייסבוק, וכל אדם שנמצא בפייסבוק חבר בכ-30 קהילות בממוצע. כמו כן, יותר מ-70 מיליון אנשים ברחבי העולם מנהלים קהילה בפלטפורמה.

פואנטה בטלגרם

"היושבים כאן בחדר, מנהלי הקהילות המובילות בישראל, הולכים להיות חלק בלתי נפרד מבניית המטאוורס – והם אלו שיעצבו את האינטרקציות החברתיות של כולנו ויבנו את הקהילות המשמעותיות בעידן החדש", אמרה בכנס עדי סופר תאני, מנכ"לית Meta בישראל: "אנחנו נמצאים בפתחה של תקופה מרגשת, בה יצאנו לדרך אל עבר השלב הבא של מהפכת האינטרנט. המהפכה הזו תיגע בכל תחומי החיים שלנו, ואחד ההיבטים שיושפע בצורה המשמעותית ביותר הוא האינטרקציות החברתיות שלנו. מי כמוכם מבין את ההשפעה שיש לטכנולוגיה על המארג החברתי – אם המחשב אפשר לנו לבנות קהילות משמעותיות עם אנשים ממדינות אחרות, והמובייל נתן לנו יכולת לשמור על קשר רציף ולשלוח הודעה מכל מקום, המטאוורס יעניק לנו חוויה חברתית הרבה יותר עשירה, שיש בה תחושת נוכחות עמוקה ושכולנו נוכל להיטמע בה".

 

 

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות