מס יוקרה על מכוניות שמחירן 300,000 ש"ח הוארך שוב: הנה הפרטים

מס היוקרה על מכוניות שמחירן 300,000 ש"ח הוארך שוב: הנה הפרטים

המשמעות של מס יוקרה היא מס המוטל על מכוניות יקרות מעבר למס הקנייה הרגיל. המס הוטל לראשונה ב-2013 ומאז מוארך

מס יוקרה על מכוניות פאר

אם אתם רוכשים רכב בישראל, אתם בטח יודעים שחלק גדול מהמחיר שאתם משלמים מגיע לקופת המדינה בדמות מסים. עבור מי שקונה מכונית יוקרה, כזו שמחירה מעל 300,000 ש"ח – מדובר במסים גבוהים יותר. החל משנת 2013 מוטל על רכבים אלה מס קנייה מוגדל – מס יוקרה. המס יצא לדרך בתקופת משה כחלון, שהיה שר האוצר בממשלתו של ביבי נתניהו. ההחלטה עברה אז כהוראת שעה, ובכל פרק זמן יש לחדש אותה. כעת ועדת הכספים חידשה את מס הקנייה על רכבי יוקרה ל-3 שנים נוספות.

פואנטה בטלגרם

מס יוקרה – מס קנייה על רכבי יוקרה: מידע נוסף

מה שמאפיין את מס היוקרה הוא שככל שהרכב יקר יותר, כך גדל שיעור המס. במילים אחרות, שיעור מס הקניה עולה באופן הדרגתי ככל שמחיר המחירון גדול יותר מ-300,000 ₪. שיעור המס המירבי יכול להגיע ל-20% יותר מהמס הבסיסי העומד על 83%, כלומר, 103%.

כיצד מחושב מס קנייה על רכב חדש?

כאמור, על כל המכוניות החדשות שנמכרות בישראל מוטל מס קנייה. המס נקבע בהתאם לסוג ההנעה של המכונית:

  • על מכוניות חשמליות מוטל מס קנייה בשיעור של 10%
  • על מכוניות בעלות מערכות הנעת פלאג-אין הייבריד מוטל מס קנייה בשיעור של 40% (המס עלה ב-1 בינואר מ-30%)
  • על יתר המכוניות (גם ההיברידיות) מוטל מס קנייה בשיעור של 83%, שממנו מנוכים סכומים שמגיעים עד כ-17 אלף שקל.

השינוי בשיעורי המס חל בשנת 2018, אז נקבע כי ההוראות תחולנה גם על רכבים עם טכנולוגיות הנעה מתקדמות הנהנים משיעורי מס מופחתים: רכב היברידי בדרגת זיהום 2, רכב plug-in ורכב חשמלי. באוצר נימקו אז את הוספת הרכבים הירוקים לרשימה בכך שקיימת מגמה של ייבוא מוגבר של רכבי פאר בטכנולוגיות אלה ומחירם הגבוה נובע מהיותם רכבי פאר ולא מהטכנולוגיה המוטמעת בהם.

טרם פגרת החורף, ביקשה רשות המיסים לקבוע את ההוראה כהוראת קבע, אך חברי הוועדה ויו"ר הוועדה סברו כי יש להאריכה ב-3 שנים בלבד נוכח התנודתיות בשוק, והפיתוחים הרבים בעולמות טכנולוגיות הרכב.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!

    [anr_nocaptcha g-recaptcha-response]



     
    מאמרים אחרונים
    תגובות: 0

    נגישות