חופשה ספונטנית בארץ – איך, למה ומתי?

חופשה ספונטנית בארץ – איך, למה ומתי?

אמנם נהוג לחשוב שהזמנה מוקדמת היא הדרך לשלם פחות, אבל לפעמים זה הפוך. חופשה ספונטנית בארץ יכולה להתגלות כהרבה יותר משתלמת

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

עונת התיירות הפופולרית בישראל היא כמובן במהלך חופשת הקיץ, בה חל החופש הגדול ואפשר לצאת לחופשה משפחתית עם הילדים. כמובן שלאור החום הכבד, רבים מעדיפים לטייל ולנפוש בעיקר בים ובנחלים המרעננים הזורמים ברחבי הארץ. עם זאת, תקופה זו גם מאופיינת בעומס רב של נופשים, מה שגורם לביקוש לעלות על ההיצע. אם כן, אילו אפשרויות עומדות בפני מי שמעוניין לצאת לחופשה משפחתית בארץ, כזו שתהיה חווייתית לכל המשפחה במחירים נוחים ובמקסימום הנאה?

בעקבות המורכבות לטוס לחו"ל במהלך התקופה האחרונה, ממנה אנחנו עדיין מתאוששים, ישראלים רבים גילו מחדש את ארצנו הקטנטונת שמציעה כמה אפשרויות לחופשה נהדרת, ולא רק באילת. למזלנו מזג האוויר הישראלי די נוח ברוב ימות השנה וניתן לצאת לנופש ספונטני גם בתקופות אחרות מלבד הקיץ. למעשה, חופשה שלא בעונת השיא תהיה זולה יותר, שוברת שגרה וחווייתית לא פחות. אז איך תמצאו דילים משתלמים ולאן כדאי לכם לנסוע?

מגוון דילים לחופשה בארץ

יש כמה מועדים במהלך השנה שבהם מלונות רבים יוצאים במבצעים משתלמים במיוחד. מדובר כמובן בתקופת שנחשבות Off-Season כמו החורף, ותקופות נוספות לאחר חגים ואירועים מיוחדים שבהם יש ירידה בכמות התיירים בארץ.

נוסף על כך, מעת לעת ישנם מבצעים לחופשה ספונטנית בארץ בהם תוכלו לסגור נופש בתאריכים קרובים ללא תכנון מוקדם. השיטה הטובה ביותר למציאת דילים משתלמים מסוג אלה היא להירשם לקבלת דיוור מרשת בית המלון המועדפת עליכם ולהתעדכן תדיר בפרסומים השונים אודות מבצעים ודילים קרובים.

שימו לב לאירועי תרבות ותוכן מיוחדים שמלונות רבים נוטים לקיים במהלך כל השנה. מדובר בסוג נופש מיוחד שהופך פופולרי יותר ויותר בקרב נופשים רבים בישראל.

נופש ספונטני עם המשפחה זה אפשרי?

לפעמים אפשר למצוא מחיר טוב דווקא עבור חופשה ספונטנית. יש משפחות שחוששת לסגור חופשה באופן ספונטני, במיוחד כאשר יש ילדים קטנים או סידורים שצריך לעשות לפני יציאה לחופשה של כמה ימים. עם זאת, זכרו שמדובר בחופשה בארץ שהיא קלה יותר לארגון, ולא בטיסה לחו"ל, אשר לרוב דורשת יותר הכנה ותכנונים.

החרמון בחורף - חופשה ספונטנית בישראל
החרמון בחורף – חופשה ספונטנית בישראל. צילום: SHUTTERSTOCK

נוסף על כך, תוכלו למצוא מבצעים שאינם מהיום למחר אלה בטווח של שבועיים שלושה, מה שמאפשר גמישות ומספיק זמן להיערכות מראש, ועדיין לחסוך לא מעט כסף במקום לנפוש בתקופת השיא.

החשש "להיתקע" בלי חופשה ללא תכנון מקדים של כמה חודשים אינו מוצדק, שכן ישנם דילים רבים בתקופות החלשות של השנה וכנראה תמצאו לכם את המקום המושלם לחופשה הבאה שלכם.

האם זה משתלם באמת?

חופשה ספונטנית שלא בעונת השיא בהחלט משתלמת הן מבחינת המחיר והן מבחינת החוויה. מעבר לחסכון הלא קטן במחיר, יש תקופות רבות לאורך השנה שבהן מזג האוויר מושלם לטיולים, אזורי התיירות אינם עמוסים ויש קסם מיוחד באזורים שונים בישראל.

למשל, החורף באילת נפלא לנופש עם מזג אוויר נוח ואווירה רגועה. החורף מתאים גם לביקור בצפון עם גיחה לאתר החרמון ואווירה אירופאית במגוון מושבים קסומים ברמת הגולן.

תקופות פופולריות נוספות הן סביב אירועים מיוחדים באזורים שונים כמו פסטיבל חג החגים בחיפה שמתקיים סביב חנוכה, וניתן לשלב ביקור בעיר עם נופש בצפון.

איפה הכי כדאי לנפוש Off-Season? אילת!

כאמור, לאילת בחורף יש קסם מיוחד, והיא בהחלט מועמדת ליעד המועדף של חובבי החופשות המוזלות והספונטניות. עיר הנופש של ישראל מתרוקנת באופן משמעותי מנופשים במהלך החורף והים האדום עדיין מתחמם לאיטו בשמש החורפית של אילת בעוד בשאר חלקי הארץ יש חשש לגשם בכל עת.

ומה יש לעשות באילת בחורף? כל דבר שניתן לעשות בקיץ פחות או יותר! האטרקציות המרכזיות של העיר פתוחות לקהל הרחב, מסעדות וקניונים ללא מע"מ עמודים כל טוב, אירועים ומופעים מיוחדים בעיר וכמובן חוויית אירוח יוצאת דופן במלונות יוקרה שונים באילת .

אילת מושלמת לכל גיל וכמעט לכל משפחה – לאלה שמעדיפים נופש רגוע הכולל מנוחה ושירות הכל כלול, ולאלה שרוצים לטייל ולחוות את הרי אילת היפים עם נקודות התצפית המדהימות באזור.

1
נגישות