איפה תנפיקו דרכון זמני ומה מחירו? זה הפתרון של רשות האוכלוסין

איפה תנפיקו דרכון זמני ומה מחירו? זה הפתרון של רשות האוכלוסין

רוצים לצאת מהארץ והדרכון לא בתוקף? חידוש דרכון זמני יתאפשר עכשיו לא רק בנתב"ג. זה הפתרון שמציעה רשות האוכלוסין וזה המחיר

חידוש דרכון זמני
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

שערוריית הדרכונים לא נפתרה עדיין, וגם לא נראה שזה יקרה בזמן הקרוב – כך שאם אתם רוצים לצאת מהארץ בחודשים הקרובים ואתם צריכים חידוש דרכון או הוצאת דרכון, אתם די בבעיה. בדיון בכנסת בעקבות המחדל, אלה הפתרונות המעטים והחלקיים שיש בידי רשות האוכלוסין וההגירה להציע: חידוש דרכון זמני בנקודה אחת בארץ בתשלום גבוה ביחס לדרכון קבוע, אך מופחת ביחס לדרכון זמני שמונפק בנתב"ג.

פואנטה בטלגרם

חידוש דרכון זמני – ההקלות של רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים

  • החל מיום 21.5.22 ייפתח מרכז ייעודי, הממוקם בסמוך לקניון איילון ברמת גן, להנפקת דרכונים זמניים, שיופעל עד 22:00 בלילה ובו יונפקו מאות דרכונים זמניים ביום, עלות הנפקת דרכון כזה תעמוד על כ-400 ש"ח (כיום אפשר רק להוציא דרכון זמני בנתב"ג בעלות 850 ש"ח).
  • תוקף הדרכון הזמני הוארך משנה לשנתיים.
  • אפשר להנפיק דרכון זמני פעמיים במקום פעם אחת.

רשות האוכלוסין מבטיחה: קיצור זמני ההמתנה לדרכון

תומר מוסקוביץ', ראש רשות האוכלוסין וההגירה, אמר בדיון בכנסת שהמתקן לייצור דרכונים יתוגבר במשמרת נוספת, וכך הזמן לקבלת הדרכון יצומצם מ-6 שבועות ל-3 שבועות.

אבל האם תצליחו להשיג תור להוצאת דרכון?

הבעיה כיום מתחילה בזה שפשוט אין תורים. כדי לקבל תור להנפקת דרכון חדש או לחידוש דרכון – לגבי התורים בלשכות, יש לנסות שוב ושוב ושוב למצוא תור פנוי דרך האפליקציה או האתר של רשות האוכלוסין ולא נפתח שום תור במשך חודשים על חודשים קדימה. הדרך היחידה להנפיק היום דרכון היא להנפיק דרכון זמני בנתב"ג במחיר של 1000 ש"ח.  מדינת ישראל, שהתנערה מאחריותה להנפיק דרכונים לאזרחיה, לא מקזזת את עלות הדרכון הזמני מעלות הנפקדת קבוע למרות המחיר הגבוה ולמרות שלאזרחים פשוט אין ברירה.

לאחר מכן, יש להמתין עוד שבועות ארוכים לדרכון עצמו.

בעניין זה הבטיחה רשות האוכלוסין כי בשבועות הקרובים ייקלטו עוד 100 עובדים נוסף על עשרים העובדים שנקלטו לאחרונה, שיצטרפו ל-600 העובדים הקיימים כיום: "פתרון זה יהווה תוספת של אלפי תורים בחודש, וגם זה יסייע מאוד להורדת הלחץ ואת זמני ההמתנה", אומרים שם.

 

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות