בקרוב: מענק למובטלים בגובה 2000 ש"ח. מי יוכל לקבל אותו?

בקרוב: מענק למובטלים בגובה 2000 ש"ח. מי יוכל לקבל אותו?

האם תהיו בין המאושרים שיקבלו מענק של 2000 שקל? מדובר למענק למובטלים שעומדים בקריטריונים מסוימים. כל הפרטים – באתר פואנטה

התו הסגול למסעדות
סניף ארומה במודיעין בתקופת הקורונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם אתם מובטלים כבר זמן רב או שהייתם מובטלים זמן רב בגלל הקורונה, ייתכן שתהיו בין אלה שיקבלו מענק למובטלים. מדובר במענק חד-פעמי בגובה של 2000 שקל, אשר רק מי שהיה מובטל הרבה מאוד זמן והכנסתו המקורית הייתה נמוכה, יוכל לקבל. הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה ורק לאחר שתאושר סופית – המענק יוכל לצאת לדרך.

מי לא ייהנה מהמענק החד פעמי? העצמאים כמובן, משום שהם מלכתחילה נחשבים לאוויר במדינה. הם לא מקבלים דמי אבטלה ולא רשומים כמובטלים בביטוח לאומי, גם אם העסק שלהם סגור כבר חצי שנה.

 

מענק למובטלים – מי זכאי לקבל?

  • המענק למובטלים יינתן למי שקיבל דמי אבטלה בעבור לפחות 100 ימי אבטלה, בין אם רצופים ובין אם לאו, החל מיום 1 במרץ 2020 ועד ליום 17 באוקטובר 2020
  • השכר הקובע של המובטל היה נמוך מהשכר היומי הממוצע במשק.
  • המענק יינתן באופן חד פעמי גם למי שזכאי למענק הסתגלות מיוחד לבני 67 ומעלה.
  • בני זוג הזכאים שניהם למענק יקבלו תוספת של 500 ₪ כל אחד- כלומר מענק של 5,000 ₪ למשק הבית.

תוספת למענק מובטלים

בני זוג הזכאים שניהם למענק חד פעמי יהיו זכאים כל אחד מהם לתוספת למענק בסכום של 500 שקלים חדשים.

המענק יועבר ישירות לחשבון הבנק שאליו הועברו דמי האבטלה, והוא לא יוגדר כהכנסה.

מצב האבטלה

המענק הזה יכול אמנם לסייע במעט למובטלים במצב כלכלי קשה, אבל בסופו של דבר, מדובר בפלסטר למחלה קשה שמדינת ישראל צריכה להתמודד איתה בצורה הרבה יותר מעמיקה ולאורך זמן. בחודש ספטמבר זינק מספר דורשי העבודה ל-944 אלף בני אדם. עלייה חדה נרשמה במספרי הנרשמים סמוך לערב ראש השנה, אז נכנס לתוקפו הסגר השני. השיא נרשם בשבוע הרביעי של ספטמבר, כאשר הסגר הוחמר.

וכמה חזרו לעבודה בספטמבר? רק כ-25,300 מובטלים. על כל חוזר לעבודה היו 8.1 נרשמים חדשים כדורשי עבודה – היחס השלילי ביותר מאז מרץ 2020.

הצהרת הכוונות של הממשלה ושל הביטוח הלאומי התפרסמה בחודש אוקטובר מתוך כוונה להביא את ההצעה לאישור תוך שלושה ימים, אבל רק היום היא עברה.

 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לעשות לנו לייק כאן למטה, זה חשוב לנו!

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות