קורס טייס אונליין של הטייסת - לתרגל טיסה קרבית בלי לצאת מהבית

קורס טייס אונליין של הטייסת – לתרגל טיסה קרבית בלי לצאת מהבית

אולי אי אפשר לטוס עכשיו, אבל אפשר להטיס F15 מהבית… קורס טיסה קרבית אונליין של "הטייסת" הושק לאחרונה. מה זה בכלל? פרטים בפואנטה

קורס טיסה קרבית של הטייסת
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




כמה פעמים יצא לכם להמריא, לנווט, להטיס F16? האם אתם יודעים איך מטוס לוקח פנייה ימינה או שמאלה? אם תמיד חלמתם להטיס מטוס קרב – זה כמעט אפשרי. קורס הטייס של חברת הטייסת מוצע עכשיו גם אונליין. מדובר בקורס טיסה קרבית אונליין, שבו המשתתפים לומדים להטיס מטוסי 16-F ומשתתפים ב"קרבות אוויר". כל זה בלי לצאת מהבית, כאשר הציוד הדרוש הוא כמובן מחשב וסטיק ייעודי (שמזכיר בקר של קונסולה).

הקורס מועבר ע"י טייסי קרב בכירים במילואים של חיל האוויר הישראלי ומדריכות סימולטור קרבי.

"הטייסת" – מה זה בכלל?

כאשר מגיעים למתחם "הטייסת" בסינמה סיטי בגלילות, פותחים את הדלת ונכנסים – מיד נשאבים לסוג של מציאות אחרת: מציאות של מטוסים, טייסים, סימולטורים, מסכים ותחקירים. כל מי שמסתובב במתחם לובש ברדס טיסה, תלמידים מטיסים מטוסים בסימולטרים ובחדרי התחקירים מכונסים לתחקיר "טייסים" שסיימו את הטיסה. סדר היום אופייני לזה של טייסת קרב בחיל האוויר, וכולל התאמת סרבל טיסה, תדריך טיסה מקצועי, קבלת משימה ויעדים לטיסה, טיסה מודרכת בסימולטור ותחקיר טיסה על פי מתודולוגיית התחקיר של הטייסת.

מדובר במיזם שהחל כחזון של אדם אחד, אל"מ קובי רגב, טייס קרב במיל'. אליו חברה רעייתו אדמית רגב, שעיצבה את המקום, ושני טייסים בכירים נוספים בחיל האוויר  – אל"מ במיל' אריאל בריקמן (שהוא כיום מנהל תחום הדרכה) ואל"מ במיל' אילן בוגר (שהוא מנהל חטיבת אונליין). יחד הם הפכו את "הטייסת" במהירות למוקד עניין לא רק בישראל אלא בעולם.

המטרה, אומר רגב, הייתה להעביר את המסרים והערכים של חיל האוויר גם אל מחוץ לחיל. לכן, המיקוד בטייסת הוא לא רק בלימוד טיסה באמצעות סימולטורים, אלא בפיתוח כל תרבות הטיסה הקרבית, החל מנחישות ודייקנות, דרך מיקוד ועבודת צוות ועד מנהיגות, הפקת לקחים ותחקיר.

 

הציוד בטייסת הוא ציוד מתקדם שנותן למשתתפים תחושה של מקצועיות וטכנולוגיה עילית, מתוך מטרה לספק חוויה  קרובה ככל האפשר למציאות, תחת ליווי צמוד של צוותי אוויר ומדריכות סימולטור קרבי, בזמן אמיתי.

המשתתפים בקורסים ובסדנאות של הטייסת הם אנשים פרטיים בכל הגילאים – החל מילדים ובני נוער ועד מבוגרים, לצד חברות שבוחרות בפעילות זו לצורך גיבוש ופיתוח עבודת צוות ומיומנויות נוספות.

תחקיר בקורס טיסת קרבית בטייסת
תחקיר בקורס טיסת קרבית בטייסת. צילום: רעות פיליפוביץ

 

כאמור, את כל החוויה המיוחדת הזאת ניתן לעבור בימי שגרה, אך לאור מגפת הקורונה הבינו בטייסת שכדאי להציע גם קורס אונליין, והשיקו קורס טיסה קרבית אונליין בכמה גרסאות. "קורס הטיסה הקרבית אונליין מותאם למגוון קהלים בארץ ובחו"ל, ומיועד לכל הגילאים", אומר רגב.

הקורסים מבוססים על תכנים הלקוחים מעולם הטיסה הן על הקרקע (תהליכי לימוד והכנה) והן באוויר.

מחירי קורס טיסה קרבית אונליין של "הטייסת"

יש כמה סוגים של קורס טייס בעלות של 1,450 שקל. בהרשמה של בני אותה משפחה גרעינית, תינתן הנחה של 10% על בן המשפחה השני.

פואנטה

הקורס הבסיסי הוא קורס יסודות הטיסה הקרבית ולאחר מכן יש מספר קורסים ייעודיים לטיסה קרבית על F16. השתתפות בקורסי F-16 מותנה בהשתתפות בקורס יסודות ALPA 1.

במהלך הקורס נעשה שימוש באופן שוטף בתוכנות סימולטור מתקדמות ומקצועיות וכן בתוכנות תקשורת מתקדמות ובתכנת תחקור ייעודית.

התכנים מיועדים לגיל 12 ומעלה ומותאמים לחתך גילאי הקורס.

  • הציוד הדרוש: אוזניות, מיקרופון וסטיק שנרכש בתוספת תשלום (משמעותית). הסטיק נשאר אצל המשתתפים למקרה שירצו להמשיך ולתרגל אחרי הקורס. לא ניתן לשכור אותו בתשלום מופחת.

קורס יסודות הטיסה הקרבית – ALPA 1

  • מספר מפגשים: 8 מפגשי אונליין, אחת לשבוע.
  • תוכן הקורס: בכל מפגש יבוצע תדריך משימה יומי, תכנון יחידני/צוותי, טיסות בסימולטור ותחקיר טיסה מקצועי.
  • מחיר: 1450 ש"ח + 220 ש"ח לרכישת סטיק יעודי לקורס.

טיסה קרבית על מטוסי 16-F

מדובר בארבעה קורסים שונים שאפשר לבחור כמה מהם לעבור.

  • מספר מפגשים: 8 מפגשי אונליין בכל קורס, אחת לשבוע.
  • תוכן הקורסים: בכל מפגש יתורגלו יסודות התקיפה, קרבות האוויר ומתארים משולבים ומורכבים. הקורס עוסק במיומנויות והערכים המובילים של חיל האוויר הישראלי למצוינות ולשיפור מתמיד.
  • מחיר: לפי כמות הקורסים הנבחרים – קורס בודד: 1,450 ₪, שני קורסים: 2,825 ₪, שלושה קורסים: 4,130 ₪, ארבעה קורסים: 5,360 ₪.

היה לכם מעניין? שתפו חברים! ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!






    תגובות: 0

    נגישות