סקירה והשוואת מחירים: משקה סויה ומשקה שקדים של משק צוריאל (טרה)

סקירה והשוואת מחירים: משקה סויה ומשקה שקדים של משק צוריאל (טרה)

תחליפי החלב של משק צוריאל הגיעו למדפים: כמה עולה משקה סויה, כמה עולה משקה שקדים, כמה שקדים יש בחלב שקדים, איך הטעם ואיפה עדיף לקנות?

סויה משק צוריאל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




לאחרונה החלה טרה לשווק תחליפי חלב תחת המותג משק צוריאל. מדובר במשקה סויה בכמה טעמים ובמשקה שקדים. הסיבה להחלטתה של טרה ברורה: תחליפי חלב הופכים להיות יותר ויותר מבוקשים, ובראשם משקה סויה ומשקה שקדים. מדובר בקטגוריה צומחת שבה תנובה שולטת ב-55% מהשוק, וכעת טרה רוצה נתח מהעוגה.

הסדרה של משק צוריאל כוללת חמישה תחליפי חלב מצוננים (כלומר, כאלה הנשמרים במקרר): משקה סויה קלאסי, משקה סויה במתיקות מופחתת, משקה סויה לייט, משקה סויה בטעם וניל ומשקה שקדים. המתחרות של טרה בקטגוריה של תחליפי חלב מצוננים הן בעיקר תנובה ושופרסל (המשווקת את תחליפי החלב תחת המותג GREEN). גם למחלבות רמת הגולן יש כמה תחליפי חלב מצוננים.

כל שאר תחליפי החלב, כמו אלפרו, אינם מצוננים, הם כוללים חומרים משמרים ומשווקים על המדף ולא במקרר. לאחרונה קיבלה שטראוס את הזיכיון למותג אלפרו. כאשר שטראוס תתחיל לייצר את ALPRO בארץ, היא תשווק משקאות מצוננים ולא רק את משקאות אלפרו העמידים המיובאים כיום.

מבחן טעימה: משקה סויה משק צוריאל ומשקה שקדים משק צוריאל

רוב הצרכנים שבוחרים לשתות חלב סויה, חלב שקדים, חלב אורז וכו' הם אנשים שנמנעים מחלב פרה או מחלב עיזים. הסיבות מגוונות – חלקם טבעוניים, חלקם רגישים לחלב וחלקם פשוט לא אוהבים חלב רגיל.

במבחן הטעימה של פואנטה, שכלל טועמים בגילאים שונים – מבוגרים וילדים, עמדו משקאות הסויה של משק צוריאל בהצלחה.

לדבריהם, משקה סויה של משק צוריאל מתאפיין בטעם עשיר ומעט מתקתק – אך לא מתקתק מדי. משקה הסויה הם טעמו היה המשקה הקלאסי, כלומר, לא זה שבמתיקות מופחתת. לדבריהם, מדובר במשקה עם מרקם נעים וסמיך במידה הנכונה, הוא משתלב טוב בקפה ועם דגני בוקר והוא טעים גם לשתייה לבד.

גם משקה השקדים זכה לתגובה דומה. לדבריהם, המרקם עשיר ונעים לחיך, הוא מתאפיין בסמיכות מסוימת, ואפילו היה טעים יותר ממשקה שקדים של המתחרים.

האם תחליפי החלב בריאים ומה הם מכילים?

באופן כללי, כדאי לדעת שלמרות שמשקאות סויה ומשקה שקדים נתפסים כמשקאות בריאים, הם אינם מביאים איתם בשורה בזירה הזו. לעתים קרובות, הם מועשרים בסידן ובוויטמינים, כדי לשפר את ההרכב התזונתי שלהם, ובדרך כלל הם מכילים גם חומרים מלאכותיים כמו מווסתי חומציות.

משקה השקדים מכיל מעט מאוד שקדים ורוב רובו מים. משקה סויה בטעם וניל, כלל אינו מכיל וניל אמיתי.

מה מכיל משקה סויה מועשר בסידן ובוויטמינים של משק צוריאל?

רכיבים: מיצוי פולי סויה (מים, פולי סויה 6.8%), סוכר, סידן (קלציום קרבונט), מווסתי חומציות (E-340, E-452, E500ii), חומרי טעם וריח, מלח, מייצב (ג'לן גאם), ויטמינים (B2, B12, D2).

מה מכיל משקה סויה בטעם וניל מועשר בסידן ובוויטמינים של משק צוריאל?

רכיבים: מיצוי פולי סויה (מים, פולי סויה 6.8%), סוכר, סידן (קלציום קרבונט), מווסתי חומציות (E-340, E-452, E500ii), חומרי טעם וריח, מלח, מייצב (ג'לן גאם), ויטמינים (B2, B12, D2).

מה מכיל משקה שקדים מועשר בסידן ובוויטמינים של משק צוריאל?

רכיבים: מים, סוכר, שקדים קלויים (2.5%), סידן (טרי קלציום קרבונט), מלח, מתחלב (E-471), מייצבים (גומי זרעי חרובים, ג'לן גאם), ויטמינים (B2, B12, D2, E).

מחיר: האם משקאות הסויה של משק צוריאל משתלמים?

מבחינת מגוון, אין ספק שתחליפי החלב של משק צוריאל משפרים את מצב הצרכנים, אבל האם התחרות באה לידי ביטוי גם במחיר? נראה שכן, אבל לא משום שטרה נוקבת מחיר נמוך יותר מהמתחרות, אלא משום שעצם קיומה של האלטרנטיבה מביא את תנובה ולהגיב וגם את רשתות השיווק להתחרות זו בזו. הנה דוגמאות

השוואת מחירים משקה סויה, 18.1.2020

מחלבות רמת הגולן משק צוריאל (טרה) תנובה אלפרו 
סוג המוצר מצונן מצונן מצונן לא מצונן
מחיר בשופרסל אונליין 8.90 11.90 11.90 13.90
מחיר ברמי לוי אונליין 7.50 5 11

השוואת מחירים משקה שקדים, 18.1.2020

משק צוריאל (טרה) תנובה אלפרו 
סוג המוצר מצונן מצונן לא מצונן
מחיר בשופרסל אונליין 11.90 12.90 6.50
מחיר ברמי לוי אונליין 11 8 6.50

המיתוג: משק צוריאל; היצרן: חברה איטלקית

אם חשבתם שבאמצעות רכישת תחליפי החלב של משק צוריאל אתם מסייעים לתעשייה הישראלית וקונים כחול-לבן, טעיתם. כאמור וכפי שפורסם בפואנטה, תחליפי החלב של משק צוריאל כלל לא מיוצרים בישראל, כך שהקרטונים הירוקים עם הלוגו של משק צוריאל הם רק מיתוג למוצר מיובא. טרה מייבאת את המוצרים מאיטליה, שם הם מיוצרים ע"י חברת VALSOIA.

משק צוריאל היה מחלבה מהגליל שהתמחתה בייצור חלב עזים, גבינות עזים ומוצרי סויה, אשר הוקמה בשנת 1986 על ידי האחים אשר וגדעון צוריאל. רבים מהישראלים עדיין סבורים שזה כך. בפועל, החברה המרכזית למשקאות קלים, המחזיקה במחלבת טרה, רכשה את משק צוריאל בשנת 2007 שנה בכ־4.5 מיליון דולר, באמצעות מחלבת טרה הנמצאת בעלותה. החברה המרכזית לייצור משקאות קלים היא יצרנית קוקה קולה, ונמצאת בבעלות משפחת ורטהיים.

ומה נשאר ממשק צוריאל, המחלבה הגלילית האותנטית? כדאי לדעת שבפברואר 2019 חברת טרה סגרה את מחלבת משק צוריאל בגליל התחתון, פיטרה את 70 העובדים בה והעבירה את פעילותה למחלבה המרכזית שלה. מלבד המותג עצמו, לא נותר הרבה ממה שבעבר היה משק צוריאל, ומשקאות הסויה הם הביטוי הכי עכשווי לכך. כאמור, תחליפי החלב מיוצרים בכלל באיטליה, שם חברת VALSOIA היא היצרנית הגדולה ביותר של מוצרים טבעיים, ושולטת ב-63% משוק המזון הצמחי.

היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד סקירות מוצרים באתר פואנטה חדשות צרכנות





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות