תיק לכל תלמיד 2023: כך תקבלו ילקוט חינם או תקחו חלק בתרומת ילקוטים

תיק לכל תלמיד 2023: כך תקבלו ילקוט חינם או תתרמו את הילקוט המשומש

רגע לפני שאתם רצים לקנות ילקוט או זורקים ילקוט לפח – כדאי לדעת שפרויקט תיק לכל תלמיד פועל גם השנה בכל הארץ. כך תקבלו תיק חינם

תרומת ילקוטים תיק לכל תלמיד
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מעוניינים לקבל תרומת ילקוט, או לחילופין שואלים את עצמכם איפה אפשר לתרום ילקוטים ואיפה אפשר לתרום תיקים, השורות הבאות בשבילכם. תרומת ילקוטים ותרומת תיקים מעולם לא הייתה פשוטה יותר. תכל'ס, אם אתם זקוקים לילקוט חדש לשנה הבאה, אין סיבה לקנות אותו. במידה שיש לכם ילקוט לתרומה, אין בעיה למסור אותו. עמותת תיק לכל תלמיד מרכזת אלפי ילקוטים משומשים במצב מצוין בכל רחבי הארץ, וכל מי שמעוניין יכול לקבל ילקוט לכל גיל ומכל דגם – או לחילופי לתרום תיק. מדובר בפתרון נהדר שמשרת גם מטרות חברתיות וגם מטרות סביבתיות – שהרי אין שום סיבה לזרוק לפח ילקוט תקין.

בשלב הזה העמותה עוסקת באיסוף התרומות, והחלוקה צפויה להיות ב-15 באוגוסט.

למעשה, זה ממש מצב של win-win, שכן יש הרבה מאוד תלמידים והורים שמתלבטים מה לעשות עם ילקוט במצב טוב שכבר אינו בשימוש.

תיק לכל תלמיד: איפה תורמים תיקים וילקוטים?

מיזם תיק לכל תלמיד, שהקים ירון לוי, בשנת 2015, הפך בשנת 2018 לעמותת תיק לכל תלמיד. המנכ"ל הנוכחי, שי קליין, מספר כי השנה יותר אנשים זקוקים לתיקים ולילקוטים בגלל העלייה ביוקר המחיה. "יש אנשים ששולחים את הילד לבי"ס עם שקית. זה שובר לבבות", הוא אומר. לדבריו, למרבה השמחה, יש גם יותר תורמים. "אנחנו פועלים ב-94 רשויות, והכול מתבסס על מתנדבים. אנשים מרימים את הכפפה בעיר שלהם".

השנה העמותה גם פעילה ברשתות החברתיות ומחדירה למודעות את הנושא באמצעות סרטוני טיקטוק, תחת הסלוגן תיק-טוב.

מוקדי תרומת ילקוטים

עד 20 ביולי יש עמדות חלוקה ב-17 קניוני עופר, שם אפשר למסור ילקוטים. לאחר 20 לחודש, אפשר יהיה לתרום ילקוטים דרך חברות גדולות וגופים גדולים, החל מבנקים ועד המשטרה, שב"ס, רשויות מקומיות וחברת החשמל. יהיו גם נציגים שיאספו תיקים מנקודות מסירה.

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו, ושם הכי נוח לעקוב אחרינו. לחצו להצטרפות 🙂 >

תיק לכל תלמיד 2022 – תרומת ילקוטים

לדברי קליין, כל אדם יכול לבוא ולבקש תיק. זוהי האג'נדה של העמותה מיום הקמתה. בעבר הסביר ירון לוי את הרציונל: "כל אחד יכול לפנות אלינו. אנחנו מאמינים שמי שזקוק לעזרה יבקש. קשה לי להאמין שמי שהמצב הכלכלי שלו מאפשר לו, יבוא ויבקש תיק. אני לוקח בחשבון שאחוז מאוד קטן "יעבוד עלינו", אבל לא ניתן לאחוז הקטן הזה להרוס לרוב".

איך אנשים מגיעים אליכם?

לוי: "מגיעים בעיקר דרך גוגל ודרך דף הפייסבוק. בנוסף, אנשים כבר מכירים אותנו משנים קודמות, מפני שהמיזם פעיל כבר כמה שנים. אנשים גם מספרים לחברים. יש טלפון של רכז בכל עיר – ומי שצריך פונה אליו טלפונית".

תיק לכל תלמיד 2022 – מבחר עצום

אילו ילקוטים אפשר לקבל דרך עמותת תיק לכל תלמיד?

מגוון הילקוטים עתום, ואפשר למצוא שם ילקוטי לבן, ילקוט לבת, ילקוט לכיתה א', ילקוט לחטיבת ביניים ולתלמידי תיכון. מתנדבי המיזם ממיינים את התיקים כך שהם מתאימים לבנים, לבנות, לגילאים צעירים ולגילאים גדולים יותר. "מגיעים תיקים שלא מביישים אף אחד. מה שלא הייתי מוכן לתת לילדיי אני לא נותן לאנשים אחרים", מספר קליין.

רוצים לקחת חלק בתרומת ילקוטים?

זה מה שצריך לעשות כדי לתרום ילקוט

נזכיר כי ילקוט אותופדי לכיתה א' עולה כיום אפילו 300 ש"ח. לכן, כאמור,  אם יש לכם ילקוט במצב טוב, תרומת ילקוטים תשמח אחרים שאין בידם לרכוש ילקוט חדש. מי שתורם תיק מתבקש לכבס אותו ולהעביר אותו נקי וראוי למסירה. יש אנשים שתורמים גם ציוד – בתוך הילקוט.

>> אהבתם את הכתבה? הצטרפו לקבוצת הוואטס-אפ השקטה שלנו וקבלו עוד כאלה. לחצו כאן 🙂 >

בעמותה מספרים שכיום, הרבה מאוד אנשים כבר מנצלים את האפשרות הזאת: "אין סיבה להתבייש. אם אפשר לחסוך כמה מאות שקלים על תיק ועל ציוד, למה לא? מגיעים אנשים מכל השכבות, גם אנשים ממעמד הביניים ומעלה, גם אנשים שנתפסים בעלי נכסים והם לא בהכרח כאלה".

תרומת ילקוטים – לכו על זה

נזכיר כי ילקוט חדש עולה מאות שקלים, אך הילדים לא נוהגים ללכת עם אותו ילקוט יותר משנתיים. מאחר שבדרך כלל מדובר בילקוטים באיכות מעולה, הם נשמרים במצב טוב וניתנים להמשך שימוש.

לכן, אם יש לכם ילקוט במצב טוב – אין סיבה שילד אחר לא ייהנה ממנו.

פרטים לגבי תרומת ילקוט או קבלת ילקוט אפשר לקבל בקישור זה.

>> בואו נהיה חברים בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות