טעמנו: מעדן שקדים תנובה ומעדן סויה מסדרת תנובה אלטרנטיב

טעמנו: מעדן שקדים תנובה ומעדן סויה מסדרת תנובה אלטרנטיב

מעדן שקדים ומעדן סויה עם תוספות של תנובה אלטרנטיב הצטרפו למגוון החלופות שמוצעים לצרכנים הנמנעים מחלב. טעים?

תנובה סויה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

התקופה האחרונה היא גן עדן למי שאינו אוכל מוצרי חלב ומחפש תחליפים. היצרניות הגדולות משיקות עוד ועוד מוצרים מבוססי סויה, שקדים ותחליפי חלב אחרים, ולאחרונה השיקה תנובה שתי סדרות מעדנים ללא חלב בקטגוריית תנובה אלטרנטיב (תנובה ALTERNATIVE) – מעדנים על בסיס שקדים ומעדני ביו עם תוספות (על בסיס סויה). כאן בפואנטה טעמנו את המעדנים ללא חלב, והנה הפרטים:

תנובה אלטרנטיב: סדרת מעדני ביו על בסיס סויה

סדרת מעדני הביו מוגדרת ללא תוספת סוכר. מדובר במעדן שמגיע בשני טעמים – ומעליו יש תוספות שאותן יש להוסיף בנפרד (תוספות TOP-ON). בשלב זה הסדרה כוללת שני מוצרים:

– מעדן עם תוספת קשיו, גרנולה ושוקולד.
– מעדן עם תוספת גרעיני דלעת, שקדים וחמוציות.

כל מעדן מגיע במשקל 170 גרם.

מבחן הטעימה: העובדה שמדובר במעדן ללא תוספת סוכר מורגשת, ויש כאלה שעבורם תהיה חסרה מתיקות. התוספות המצורפות אכן מעשירות את המעדן, אך כדאי היה להגדיל את הכמות. באופן כללי, מדובר במעדן עם תכולה קטנה שמהווה נשנוש נחמד, אך לא מאוד משביע. אהבנו יותר את המעדן שמגיע עם תוספת קשיו, גרנולה ושוקולד – משום שהוא ממתיק את המעדן קצת יותר. המרקם מוצלח – לא סמיך מדי ולא דליל מדי.

מחיר: 5.50-5.90 ש"ח ליחידה.

תנובה אלטרנטיב: מעדן על בסיס שקדים

הסדרה כוללת שני מוצרים:

– מעדן שקדים בטעם אגוזי לוז
– מעדן שקדים עם שוקולד מריר

רשימת הרכיבים מגלה שיש במעדן הרבה סוכר. להלן רשימת הרכיבים במעדן שקדים עם שוקולד:

מים, סוכר, שקדים טחונים _6%), שוקולד מריר (4%), עמילן מעובד E-1442, קקאו, מייצבים: פקטין וקריגנאן, סידן (0.1%), מלח, מתחלב: לציטין, לפתית; מווסת חומציות: טרי פוטסיום ציטראט; ויטמין די – 0.75% מק"ג, ויטמין B12 – כ-0.4% ל-100 גרם).

מבחן הטעימה: מעדנים מוצלחים מאוד, בעיקר מעדן השוקולד שבהחלט יכול להוות תחליף נחמד למעדן מקביל הכולל חלב עבור ילדים.

מעדן השקדים בטעם אגוזי לוז עדין יותר ויש לו טעם עשיר (קצת מבלבל לאכול מעדן שקדים בטעם אגוזים…).

בכל מקרה, בשני המקרים המרקם סמיך במידה הנכונה והמשקל הוא 125 גרם.

מחיר: 4-4.30 ש"ח ליחידה.

תנובה מסתערת על תחליפי החלב

תנובה היא אמנם יצרנית מוצרי החלב הגדולה בישראל, אבל כבר כמה שנים שהיא שמה דגש דווקא על תחליפי חלב, כמו מוצרי סויה ואחרים. לאחרונה היא השקיעה גם במיתוג החדש "תנובה אלטרנטיב" (תנובה ALTERNATIVE). הקטגוריה כוללת תחליפי חלב שונים, החל ממשקאות ועד מעדנים, ממרחים וטופו.

אחד החידושים המעניינים הוא משקה שיבולת שועל של תנובה אלטרנטיב. האם הוא טעים? פרטים בסקירה במדור "שווה להכיר" בפואנטה.

לדברי לילך כהן שולומון, מנהלת אגף השיווק בחטיבת החלב, תנובה: "שוק תחליפי החלב במגמת צמיחה הולכת וגוברת בעולם ובארץ, הן בשל צרכים פונקציונאליים, כגון טבעונות או רגישות לחלב והן בשל שינויים באורח החיים. בשנה האחרונה השוק גדל ב11.4%. בהתאם לכך אנחנו ממשיכים להרחיב את מגוון הפורטפוליו ומשיקים מוצרים נוספים בכדי להביא לצרכן הישראלי פתרונות מגוונים, חדשניים ומעניינים אשר נותנים מענה לאורך כל שעות היום".

לאחרונה: משקאות סויה ושקדים של טרה

כפי שדיווחנו כאן במדור "שווה להכיר" של אתר חדשות הצרכנות פואנטה, גם טרה מסתערת על שוק תחליפי החלב. לאחרונה השיקה טרה את משקאות הסויה של משק צוריאל ומשקה השקדים של משק צוריאל. בדומה לתנובה, מדובר במשקאות שהם תחליפי חלב מצוננים, כלומר, נשמרים במקרר. את המוצרים טרה מייבאת מאיטליה, כאשר רק המיתוג הוא ישראלי.

כדי לדעת מה מכיל משקה סויה משק צוריאל ומשקה שקדים משק צוריאל, כמה הם עולים והאם הם טעימים  היכנסו לכתבה על משקאות הסויה של טרה.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 2

  1. הי האם את יודעת למה יש חומר מתחלב במעדן השקדים והאם זה בטוח לאלרגים לחלב תודה רבה

    1. היי,
      אני לא יודעת מדוע יש חומר מתחלב. למיטב הבנתי קהל היעד הוא בין היתר אלרגיים לחלב, אבל לדעתי כדאי לברר במוקד שירות הלקוחות.

נגישות