שופרסל נגד סופר פארם נגד רמי לוי: רשתות הפארם ורשתות המזון מתמזגות - פואנטה

שופרסל נגד סופר פארם נגד רמי לוי: רשתות הפארם ורשתות המזון מתמזגות

שימו לב לקרב הענקים שמשנה את כללי המשחק. רמי לוי ושופרסל נכנסים לתחום הפארם, וסופר-פארם נכנסת לתחום המזון… מי הכי זול בינתיים?

סופר פארם אונליין
צילום: דפנה הראל כפיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

סדר עולמי חדש, לפחות בשני הענפים של רשתות המזון ורשתות הפארם, צפוי להשפיע על הצרכנים מאוד בקרוב.

מדובר במלחמה בין שופרסל, סופר פארם ורמי לוי – שתיצור שלושה גופי ענק שימזגו את רשתות המזון עם רשתות הפארם.

הרקע לכל זה הוא השקתה המחודשת של רשת ניו פארם תחת שם חדש, לאחר ששופרסל רכשה את ניו פארם. בעיתון גלובס פורסם ששם הרשת יהיה BE.



רמי לוי וסופר-פארם לא ישבו בחיבוק ידיים בזמן ששופרסל סללה את דרכה להיות מעצמה: רמי לוי קנה את רשת גוד פארם, שהיא רשת חנויות פארם מוזלות, וסופר פארם קנתה חלק ממיזם חדש שנקרא ברינג ברינג – ומספק משלוחים מרשתות מזון.

המשמעות היא ששופרסל נכנסת חזיתית בסופר פארם עם השקת רשת פארם, וסופר פארם משיבה לה מלחמה באמצעות כניסה לטריטוריה שלה – ועל שתיהן משקיף רמי לוי…

סופר פארם יקרה, רמי לוי זול ושופרסל בתווך

בינתיים, השוואה מדגמית בין שלושת הענקים האלה מראה שרמי לוי מציע את המחירים הכי נמוכים גם בתחום הפארם וגם בתחום המזון… הנה 10 דוגמאות:

כמה עולים מוצרי טואלטיקה, פארם ומזון? בשקלים, נכון ל-18.10.18

רמי לוי שופרסל סופר פארם
סה"כ 204 228.70 271
שמפו נקה 7, 750 מ"ל 9 10.90 11.90
חיתולי האגיס ליטל בייביס מידה 2 27.50 35.60 34.90
סנו מקסימה מרכך כביסה 1 ליטר 15.90 15.90 19.90
טבליות פיניש למדיח 25 יחידות 20 20 39.90
מטרנה שלב 3 49.90 49.90 59.90
טייסטרס צ'ויס 29.90 29.90 34.90
ממתיק סטיביה, מרמולייט, 100 שקיות 24.90 27.90 34.90
קוקה קולה 1.5 ליטר 5.90 6.30 6.90
חוט דנטלי אורל B 14.90 19.40 14.90
דאודורנט AXE 11 12.90 12.90
  • הבדיקה בוצעה באתרי הרשתות
  • ההשוואה כוללת מבצעים על מוצר יחיד (ללא מבצעים על מוצר שני)

מוצרי תינוקות בשופרסל: תחום צומח שיגיע גם לרשת BE

שופרסל זיהתה את מחאת יוקר המחיה של 2011 לא כאיום, אלא כהזדמנות – והסתערה על כמה שווקים שבהם המחירים היו גבוהים במיוחד, ביניהם תחום התינוקות. את זה היא עשתה ועדיין עושה באמצעות המותג הפרטי שלה – שופרסל בייבי.

למעשה, שופרסל היא הרשת היחידה בארץ שמתחה את המותג הפרטי שלה ונכנסה לשוק הריכוזי של תחליפי החלב, שבו שלטו מטרנה, סימילאק ונוטרילון. את תחליף החלב שופרסל בייבי היא השיקה לפני כשנתיים, לאחר שיצרה שיתוף פעולה עם חברת התרופות האמריקנית Perrigo, במחיר שובר שוק של כ-40 שקל בלבד לאריזת 700 גרם.

בנוסף, היא לא היססה להיכנס לשוק החיתולים עם המותג הפרטי שלה, וממש לאחרונה היא הרחיבה אותו לתחום חיתולי הפרימיום. חיתולי שופרסל בייבי פרימיום מיוצרים על ידי חברת FIPPI באיטליה, ונמכרים במחיר של כ-35 שקל לאריזה בלבד. כעת לתקופת ההשקה, הם נמכרים בכ-29 שקל לאריזה. במקביל הושקו גם מגבוני פרימיום.

אמנם לא ברור עד כמה בכלל יש צורך בחיתולי פרימיום, אבל הורים צעירים לעתים קרובות מוכנים להשקיע יותר כסף בכל דבר שנדמה להם כי הוא עדיף בשביל תינוקם – ומספיק שהחיתול מוגדר "פרימיום" כדי לגרום להם לשלוח יד לארנק. בכל מקרה, לדברי אורי קילשטיין, סמנכ"ל הסחר והשיווק של שופרסל, נתח החיתולים החד-פעמיים של המותג שופרסל ברשת שופרסל נושק מאז ההשקה ל-28%: "אנו מכוונים לנתח של 35%".

כיום, שופרסל מציעה יותר מ-50 מוצרים לתינוקות, ביניהם חיתולים, מגבונים לחים, בקבוקים, מוצצים, מוצרי טיפוח לתינוקות ואביזרי תינוקות שונים, במחירים נמוכים יחסית – ודאי בהשוואה למוצרי האגיס וסימילאק.

מוצרי טיפוח בשופרסל וברשת BE: המותג sCOSMETICS

לאחרונה שופרסל התרחבה עם המותג הפרטי גם לתחום הטיפוח והחלה לשווק את המותג הספרדי sCOSMETICS. בין מוצרי הטיפוח של sCOSMETICS אפשר למצוא קרם פנים / קרם עיניים / סרום במחיר של כ-40-50 שקל לפריט; מוצרי ניקוי לפנים במחיר של כ-20-30 שקל וקרם גוף / קרם ידיים / קרם רגליים במחיר של כ-11-20 שקל.

ככלל, מחירי המוצרים נעים בין 10 ל-50 שקל לפריט.

סופר-פארם רוצה להציע משלוחים מהסופר?

כאמור, סופר פארם לא יושבת בחיבוק ידיים, ובשבוע שעבר הודיעה כי היא מצטרפת כמשקיעה במיזם ברינג ברינג (Bring Bring), אשר מציע קוסנפט חדש של משלוחים מהסופר: אין רשת מזון, יש סופרמקטים שכונתיים שמציעים דרך האתר מחיר אחיד ומשלוח חינם תוך 4 שעות.

ניצן לביא, מנכ"ל סופר-פארם, אמר בפירוש בהקשר זה כי בהחלט ייתכן שאפשר יהיה להזמין באתר סופר-פארם משלוח ממוצרי מזון של ברינג ברינג לצד הזמנת מוצרי הטיפוח והקוסמטיקה הזמינים באתר סופר-פארם עצמו.

סופר פארם מחזקת גם את אגף התינוקות והקוסמטיקה

במקביל לשליחת זרועות אל אגף רשתות המזון, סופר פארם ממשיכה לחזק את החוזקות שלה: חום התינוקות ותחום הקוסמטיקה. לאחרונה, עוד לפני שופרסל, היא השיקה גרסת פרימיום לחיתולי לייף.

Life BABY'S PREMIUM, לפי הגדרת סופר-פארם, הם חיתולים דקים ורכים במיוחד עם שלוש תעלות ספיגה. מחיר ההשקה שלהם עמד על כ-20 שקל לאריזה בת 21/23 יחידות במידות: 3, 4 , 5, וכעת הם במבצע של 14.90 שקל – ככל הנראה כדי להתחרות בהשקת חיתולי הפרימיום של שופרסל.

בנוסף, כזכור, לפני מספר חודשים סופר-פארם השיקה את מילוקה (MILUCCA) – מותג איפור עצמאי שסופר-פארם פיתחה במחירים נמוכים.

רמי לוי וגוד-פארם – כשלואו קוסט פוגש לואו קוסט

אבל שתי הענקיות סופר-פארם ושופרסל נלחמות זו בזו כשיש להניח שאף אחת משתיהן לא אמת מעוניינת להוזיל משמעותית את המחירים לצרכנים לאורך זמן. לעומתן, רמי לוי וגוד פארם הן שתי רשתות שמלכתחילה משחקות במגרש הלואו קוסט, ולכן ייתכן שבזמן שהשתיים הראשונות יריבו – השלישית היא זו שתהנה מתנועה משמעותית של לקוחות.

רשת גוד פארם
רשת גוד פארם. צילום: דפנה הראל כפיר

גוד פארם, כידוע, היא רשת למוצרי טיפוח וטואלטיקה שהחלה את דרכה בקונספט של מוצרים עד 10 שקלים, כולל מותגים  מוכרים כמו קולגייט, אורל בי, דאב, AXE וכו'. רמי לוי רצה לרכוש את תשעת הסניפים של רשת ניו פארם שאותם הממונה על ההגבלים העסקיים לא אישרה לשופרסל לרכוש – איך הדבר לא הסתייע, ובמרץ האחרון הוא רכש 50.01% ממניות רשת גוד פארם.

כיום אפשר למצוא סניף גוד פארם בהרצליה, פתח תקווה, חדרה, חולון, רמת גן, רחובות, ראשון לציון, באר שבע, ושני סניפים בתל אביב, כאשר התוכנית של שי מייסדי גוד פארם – אדם פרידלר ואוהד סנדלר, לפתוח סניפי גוד פארם בכל הארץ. הקונספט של מחיר אחיד עד 10 שקלים לא יימשך – אבל גם רמי לוי וגם פרידלר וסנדלר מבטיחים לשמור על מחירים נמוכים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות