סקירת טלוויזיה: סמסונג OLED משחקת בליגת האלופות של הטלוויזיות

סקירת טלוויזיה: סמסונג OLED משחקת בליגת האלופות של הטלוויזיות

בהירות גבוהה, צבעים עשירים ושחור אמיתי – ה-OLED של סמסונג טוענת לכתר ה-OLED הטובה ביותר בשוק. היא לא זולה, אבל מצוינת

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נתחיל בשורה התחתונה. טלוויזיית OLED של סמסונג היא טלוויזיה מעולה. היא אמנם לא זולה, אבל עבור מי שמחפש טלוויזיית OLED איכותית, היא נותנת תמורה מצוינת. סמסונג מבטיחה בסדרה הזאת שהיא הצליחה לפצח את נקודות התורפה של ה-OLED בנושא הבהירות – ואכן היא עומדת בהבטחה. רגע לפני סקירת דגם S95B של סמסונג נזכיר למה הטלוויזיה הזאת של סמסונג כל כך מסקרנת.

טכנולוגיית ה-OLED היא טכנולוגיה שבה כל פיקסל מואר באופן עצמאי. יש לכך שתי משמעויות עיקריות – האחת היא שהצבעים חדים מאוד, והשנייה היא שכאשר מוצג על המסך צבע שחור – הוא שחור מוחלט, פשוט כי הפיקסל לא מואר. חשוב גם להזכיר של-OLED יש גם שתי נקודות תורפה – פוטנציאל לצריבה על המסך ובהירות יותר נמוכה מזו של טלוויזיות QLED. למרות זאת, טלוויזיות OLED נחשבות לטלוויזיות איכותיות ומתקדמות מאוד, ולכן הן גם יותר יקרות מרוב הטלוויזיות.

עד לא מזמן, לא הייתה התלבטות. לקוח שרצה טלוויזיית OLED לא יכול היה לקנות טלוויזיה של סמסונג, פשוט כי היא לא ייצרה טלוויזיות OLED. מדובר הרי בטכנולוגיה שמזוהה יותר מכל עם טלוויזיות LG, אשר מייצרת את הפאנלים גם עבור שאר החברות שמשווקות טלוויזיות OLED. אבל העידן הזה נגמר. סמסונג לא רק נכנסה בקול תרועה לתחום טלוויזיות OLED, אלא אף הכריזה שהיא הצליחה להתגבר על החיסרון שמאפיין את הטכנולוגיה הזאת.

פואנטה בטלגרם

מאחר שזו טלוויזיית דגל, סמסונג מציעה בה את כל מה שהוא יודעת לתת בדגמי הדגל שלה – וזה אומר למשל שמשולב בה מעבד Neural Quantum Processor 4K אשר מגיע גם בטלוויזיות ה-Neo QLED היוקרתיות שלה. זה אומר גם דגש על הסאונד, ולא רק על התמונה, וזה אומר שמערכת ההפעלה היא הגרסה החדשה ביותר של Tizen של סמסונג (בעברית כמובן).

מהי רמת התמחור של טלוויזיה סמסונג OLED ביחס לדגמים אחרים?

חשוב להבין שזו טלוויזיית פרימיום, ולכן טלוויזיה סמסונג OLED בגודל 55 אינץ' תהיה יותר יקרה מטלוויזיה 55 אינץ' בטכנולוגיה אחרת – בין אם של סמסונג ובין אם של מותג אחר. אבל בדיוק כמו שקונים טלפון סלולרי או מכונית – יש מגוון טכנלוגיות, איכויות ומחירים, והצרכן צריך להתאים את המוצר לתקציב ולצרכים שלו. בנוסף, יש מבצעים שמאפשרים לקנות את הטלוויזיות הללו בהנחה לרגל המונדיאל, וייתכן ששווה לנצל אותם. המחיר בעת ההשקה היה כ-8000 ש"ח ל-55 אינץ' וכ-11,000 ש"ח ל-65 אינץ', אבל אפשר למצוא בהרבה פחות.

דוגמאות למחירי טלוויזיה סמסונג OLED לעומת טלוויזיות סמסונג QLED ו-Neo QLED

לאסט פרייס5250 ש"ח במקום 5690 ש"ח: 55 אינץ' OLED דגם S95B, איכות 4K
לאסט פרייס7184 ש"ח במקום 7486 ש"ח: 65 אינץ', OLED דגם S95B, איכות 4K
Kspמ-5250 ש"ח

טלוויזיה סמסונג OLED עם עושר הצבעים של ה-QLED

למעשה סמסונג משתמשת בטכנולוגיית QD-OLED חדשה. לנו הצרכנים זה לא אומר הרבה אבל זה מאפשר לשלב שחור מוחלט עם מגוון הצבעים הרחב והעשיר שאנחנו מכירים מטלוויזיות ה-QLED של סמסונג. במילים אחרות, יש כאן סוג של השבחה… סמסונג לקחה את הטוב משני העולמות והתוצאה היא איכות תמונה מרהיבה.

כאמור, זה לא רק השחור, אלא גם רמת הבהירות של התמונה שבאה לידי ביטוי בפרטים הקטנים. הבהירות כל כך גבוהה, שייתכן שתרצו לשחק קצת עם ההגדרות שאיתן הטלוויזיה יוצאת מהקופסה כברירת מחדל, ולשנות אותן כדי להפחית אותה מעט.

סמסונג קיבלה את "תן התקן" היוקרתי של חברת הצבעים הבינלאומית Panton בכל מה שנוגע לכיול תמונה – כך שהיא קיבלה גושפנקא רשמית לכך שהצבעים שלה נאמנים למציאות במידה רבה, במיוחד גווני עור.

גם לגיימרים

עבור גיימרים, תמונה חדה, בהירה ועשירה בפרטים היא חשובה במיוחד, ודגמי ה-OLED ללא ספק משדרגים אתחוויית הגיימינג. כיום היצרניות הגדולות שמות דגש על פלח הצרכנים הזה לא רק בהיבט של איכות התמונה, אלא גם בהיבט של ממשק וגישה למשחקים. לכןף כמו בדגמי ה-QLED של סמסונג, טלוויזיית ה-OLED מציעה פלטפורמת משחקים אונליין, יציאות מתאימות ועוד.

רזולוציה וגודל – רק 4K, רק עד 65 אינץ'

מה שכן חשוב להדגיש לגבי טלוויזיות סמסונג OLED זה שכרגע הן מגיעות רק בשני גדלים של 55 אינץ' ו-65 אינץ'.

לא פחות חשוב להדגיש את הרזולוציה. אם אתם רוצים טלוויזיית 8K, לא תוכלו למצוא אותה בדגמי ה-OLED של סמסונג. סמסונג כן מציעה טלוויזיות 8K, אבל רק בטכנולוגיית QLED, כמו בדגם המצוין שסקרנו כאן לאחרונה: Neo QLED 8K.

ממשק

על הממשק של סמסונג כבר כתבתי לא מעט. הטלוויזיה הזאת מגיע עם אותו ממשק מוכר של טלוויזיות סמסונג אחרות. זה אומר, כמובן, שקל לתפעל את הטלוויזיה בעברית, כולל חיפוש קולי וניווט אינטואיטיבי בתפריטים. יש חנות אפליקציות, קיצורי דרך לכל שירותי הסטרימינג וכולי.

עיצוב

רוב הטלוויזיות דומות וגם הדגם הזה דומה בעיקרון לדגמים אחרים, אבל יש בו בכל זאת ייחוד – וזה העובי. הטלוויזיה הזאת כל כך דקיקה, כמעט כמו דף נייר. המסגרת דקיקה גם היא, כמעט לא מורגשת.

שלט רחוק – הפטנט המנצח של סמסונג

השלט הרחוק של סמסונג, שמגיע גם בטלוויזית סמסונג OLED S95B,  שונה מכל שלט של טלוויזיה אחרת, ולכן אני אוהבת אותו במיוחד. הוא ידידותי ונוח לתפעול – ומתאים גם למי שבדרך כלל מסתבך עם שלטים. יש בו קיצור דרך לדיסני פלוס, נטפליקס, אמזון פריים וידאו וגם לדפדפן. יש לו גודל מוצלח (לא גדול מדי ולא קטן מדי). אבל מעבד לכל אלה, הוא ידידותי לסביבה. זה שלט סולרי שנטען מאליו באמצעות מכשירים אחרים שיש בחדר, ואם ממש רוצים לחבר אותו – יש יציאת USB סטנדרטית. זה פתרון מאוד אקולוגי וחוסך מיליוני סוללות בשנה בכל העולם. למעשה, בתערוכת האלקטרוניקה IFA בברלין בספטמבר 2022 הבטיחה סמסונג שהיא תתחיל לאפשר גם ליצרניות אחרות להשתמש בפטנט הזה.

בשורה התחתונה: טלוויזיה מעולה למי שמעוניין ויכול להשקיע

אז בטח כבר הבנתם את המסקנה מהסקירה הזו. טלוויזיה סמסונג OLED היא יופי של טלוויזיה. היא לא זולה והיא לא מגיעה ב-8K, היא גם לא מגיעה בגודל של יותר מ-65 אינץ'. לכן, כל צרכן צריך לעשות את הבחירה שלו בהתאם לתקציב, להעדפות ולצרכים שלו.

מחיר טלוויזיה סמסונג OLED

כאמור, אלה המחירים הרשמיים – ואפשר למצוא בפחות, אפילו הרבה פחות.

  • כ-8000 ש"ח לדגם S95B בגודל 55 אינץ'
  • כ-11,000 ש"ח לדגם S95B בגודל 65 אינץ'
לאסט פרייס5250 ש"ח במקום 5690 ש"ח: 55 אינץ' OLED דגם S95B, איכות 4K
לאסט פרייס7184 ש"ח במקום 7486 ש"ח: 65 אינץ', OLED דגם S95B, איכות 4K
Kspמ-5250 ש"ח
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 1

  1. עם כל הכבוד לטלויזיות של סמסונג שהם מעולות אבל השירות של סמסונג(סמליין) על הפנים,לעומת סמסונג יש את lg שבעיניי טלויזיות ה..oled שלהם,הם מצוינות לא פחות מסמסונג והמחיר?תלוי הדגם,השירות מצויין ובתוך יום יומיים בם מגיעים לטפל בנושא ללא כל התחקמויות

נגישות