תחליף בשר שמתקרב לדבר האמיתי? מוצרי רידיפיין מיט הגיעו לשופרסל

תחליף בשר שמתקרב לדבר האמיתי? מוצרי רידיפיין מיט הגיעו לשופרסל

זה נראה כמו קבב והמבורגר, אבל האם זה טעים? ומה מכיל הבשר החדש? רידיפיין מיט נכנסת לרשת השיווק הגדולה עם נתחים מעניינים

רידיפיין מיט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם צמחונים או טבעונים שמתגעגעים לטעם ההמבורגר והקבב, אם מתחשק לכם לאכול קציצות או מוסקה או אם בא לכם נקניקיות – אתם ודאי יודעים שהמבחר של מוצרי "בשר חדש" כל הזמן גדל. מה שתמיד מאתגר זה כמובן הטעם והמרקם של המוצרים האלה, וגם כאן יש התקדמות כל הזמן. "בשר חדש" הוא כמובן לא בשר, הוא אינו מכיל מוצרים מן החי, ועדיין לא נמצא המוצר שמחקה את הדבר האמיתי באופן מדויק – אבל יש התקדמות. בכל מקרה, חיקוי של "הטעם האמיתי" זה לא בהכרח מה שהקהל מחפש. הקהל מחפש את החוויה השלמה. כיום יש כבר כמה יצרניות שמתמודדות בהצלחה עם "בשר חדש", בעיקר המבורגר וקבב, שמספקים חוויה טובה בטעם, בעסיסיות, בצבע ובמרקם. אחת החברות שמצליחות לעשות את זה טוב (עדיין לא מושלם) היא רידיפיין מיט – שעליה כתבנו כאן בפואנטה כבר בעבר.

את הלוגו של Redefine Meat יותר ויותר אנשים מכירים. רבים כבר הזמינו מנות שמבוססות על הבשר החדש הזה בבתי קפה ובמסעדות, ועכשיו תגדל הנגישות להמבורגר של רידיפיין מיט, קבב ועוד, עם הכניסה לרשת שופרסל. ברשתות השיווק האחרות המוצרים הללו לא נמכרים עדיין – וחבל, כי יש פחות תחרות על הצרכנים. הצצה למחירים מגלה שהמבורגר של רידיפיין מיט יעלה לכם בשופרסל כ-17.5 ש"ח (כ-35 ש"ח לזוג), ואריזה של 6 קבבונים תעלה כ-38 ש"ח ל-330 גרם (בניצת הדובדבן המחיר במבצע כעת הוא כ-34 ש"ח). לא זול, אבל לא מאוד יקר. שאר המחירים בהמשך.

מה בעצם מכיל המבורגר או קבב של רידפיין מיט?

אז אמנם ברור מה לא נמצא ב"בשר חדש" של רידיפיין מיט – בעלי חיים. אבל מה כן? הנה הצצה לרשימת הרכיבים, אשר מוגדרת על האריזה כ"רכיבים טבעיים":

רכיבים – המבורגר או קבב ים תיכוני בטעם טלה של רידיפיין מיט

רכיבים: חלבון מן הצומח (סויה, אפונה), שומן קוקוס, שמן קנולה מזוכך, מתיל תאית (מסמיך), מלטודקסטרין, תבילינים, חומרי טעם וריח, מלח שולחן, תמצית אגסים מקורמלים, תפוח אדמה מיובש, סודה לשתייה (חומר תפיחה), צבע מאכל (רכז סלק), מיץ פטל, ויטמינים ומינרלים (B3, B12, B6, ברזל, אבץ).

עבור מי שמחפש לאכול מוצרים כמה שיותר טבעיים, התשובה היא לא ב"בשר חדש", שכדי לייצר אותו נדרשות הרבה מאוד פעולות ועיבוד.

מבחן הטעם – קבב והמבורגר של רידיפיין מיט

מבחינת הטעם, הטועמים של פואנטה הסכימו שמדובר בתחליף בשר מוצלח – במיוחד אם אוכלים את ההמבורגר בתוך לחמניה עם קטשופ, מיונז, חסה, חמוצים וכל מה שמגיע עם מנת המבורגר. החוויה קרובה לחוויה האמיתית, אך הטעם כמובן לא זהה. המראה דומה מאוד לקציצת המבורגר וכך גם המרקם (אך רצוי שיהיה מעט יותר עסיסי).

לגבי הקבב, זה בהחלט אחד התחליפים היותר מוצלחים – במיוחד כאשר אוכלים אותו עם טחינה וסלט בתוך פיתה. אפשר היה לתבלן קצת יותר, אבל בסה"כ זה פתרון מוצלח מאוד.

עם זאת, חשוב לומר בכנות שלא ההמבורגר ולא הקבב זהים בטעמם לזה של בשר. בנוסף, הריח שונה. אמנם בעת הצלייה על האש הניחוח והעשן מייצרים תחושה דומה מאוד לצליית בשר, אבל בסופו של דבר הריח שונה, ובמיוחד אם אוכלים את המנה לאחר כמה שעות או למחרת.

ומה המחיר?

יש כאמור כמה מוצרי "בשר חדש" של רידיפיין מיט כעת בשופרסל. הנה המחירים:

  • המבורגר: כ-35 ש"ח לשתי קציצות – כל אחת של 140 גרם.
  • קבב: כ-38 ש"ח ל-6 קבבים (משקל כולל של האריזה – 330 גרם).
  • נקניקיות: כ-38 ש"ח ל-5 נקניקיות (משקל כולל 338 גרם).
  • בשר מפורק: כ-42 ש"ח ל-300 גרם
  • בשר טחון: כ-33 ש"ח ל-350 גרם

רידיפיין מיט – חברת הפודטק הישראלית שרוצה לכובש את העולם

כאמור, את ההמבורגר של רידיפיין מיט אפשר כבר כיום להזמין במסעדות רבות וגם לקנות לצריכה פרטית ברשתות כמו ניצת הדובדבן, AM:PM וקצביות. אולם, חשוב לאפשר לצרכנים הפרטיים לרכוש את מגוון המוצרים להכנה ביתית במחיר נגיש בסופרמרקט. לכן, יש משמעות גדולה בחתימה על הסכם עם רשת כמו שופרסל (אפשר גם להזמין את המוצרים בשופרסל אונליין).

כמובן, מוצרי Redefine Meat מגיעים למדפי שופרסל בעיתוי לא מקרי, לקראת יום העצמאות (חג שכידוע ישראלים רבים בוחרים לציין ב"על האש"), שיתוף הפעולה כולל השקה ראשונה של בשר-חדש* מפורק בסגנון בקר, לצד בשר-חדש טחון בסגנון בקר, נקניקיית מרגז, קבב בסגנון טלה ובורגר פרימיום. הבשר המפורק מתאים למגוון מנות ולסגנונות בישול שונים; אסייתי, מקסיקני ים תיכוני ועוד.

"בשנה האחרונה חווינו צמיחה משמעותית המלווה בדרישה לבשר חדש ממעגל לקוחות מתרחב של שפים, מסעדות, קצבים וצרכנים ברחבי הארץ. השותפות עם רשת שופרסל היא אסטרטגית ותנגיש את המוצרים שלנו לכל אחד המבקש להנות מחוויה בשרית מגוונת ואיכותית, מבלי לפגוע בסביבה או בבעלי חיים", אומר אשחר בן שטרית, מנכ"ל ומייסד משותף רידיפיין מיט.

קהל היעד, אגב, הוא לא רק צמחונים וטבעונים, כפי שמחדד ניר מטוסביץ, המשנה למנכ"ל ומנהל אגף סחר ושיווק: "שוק תחליפי הבשר עומד היום בחזית חדשנות המזון בעולם. המוצרים מיועדים לכל מי שמעוניין להפחית בצריכת הבשר".

רידיפיין מיט היא אחת מחברות הפודטק המצליחות בעולם, ויש לה שאיפות גלובליות ברורות. החברה פועלת ברחובות ומנהלת משרדים באירופה ואתרי ייצור בישראל ובהולנד. בשנת 2022 הושקו מוצרי Redefine Meat ברחבי העולם והשתלבו בתפריטים של אלפי מסעדות, מלונות וגופי הסעדה. בחברה אומרים שהביקוש העולה מהשטח הולך וגדל. מאז השקת המוצרים, השיקה החברה 16 מוצרים למסעדות ולצריכה ביתית בישראל ובאירופה, כולל קטגורית נתחי הפרימיום הייחודית לה – שכוללת למשל סטייק שמצליח להידמות מאוד לסטייק מן החי.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות