תשלום ברכבת הקלה. טעינת רב קו משתלמת יותר מתשלום באפליקציה? בדקנו

תשלום ברכבת הקלה. טעינת רב קו משתלמת יותר מתשלום באפליקציה? בדקנו

איך הכי משתלם לשלם על נסיעה ברכבת הקלה בגוש דן ובתחבורה ציבורית? דוגמאות למחיר של טעינת רב קו לעומת תשלום באפליקציות תשלום

טעינת רב קו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם נוסעים בתחבורה ציבורית, עומדות לרשותכם כמה אפשרויות תשלום, בעיקר רב קו, חופשי חודשי/יומי או אפליקציות תשלום. בעבר אפשר היה בעיקר לשלם ברב קו, אבל כיום זה הרבה יותר פשוט, ויש אפשרות לשלם בסמארטפון באמצעות אפליקציות כמו פנגו, מוביט ורב פס. לכאורה, ההבדל העיקרי בין שתי אפשרויות אלה הוא במועד התשלום, אבל שימו לב להבדל לא פחות חשוב שיוצג בשורות הבאות. טעינת רב קו מתבצעת מראש, כך שהנוסע משלם על נסיעות מבלי לדעת בוודאות שינצל את הכסף שטען. לעומת זאת, תשלום באפליקציה מתבצע בכל נסיעה בנפרד, כאשר החיוב נעשה במרוכז בסוף החודש.

עם השקת הקו האדום, בדקנו איך משתלם לשלם ברכבת הקלה, והאם טעינת רב קו משתלמת יותר מתשלום באפליקציה.

טעינת רב קו מול תשלום באפליקציה ברכבת הקלה דנקל – השוואה

כאמור רפורמת דרך שווה בתעריפי התחבורה הציבורית יצרה גם רפורמה בשיטת התשלומים. כיום, נוסעי התחבורה הציבורית יכולים לשלם עבור נסיעותיהם באוטובוסים, ברכבות, במטרונית, ברכבת הקלה ובכרמלית באפליקציית תשלום בסמארטפון, מבלי להידרש מראש לטעינת רב-קו ומבלי להחליט מראש שהם ירכשו חופשי חודשי, שעלותו מגיעה ל-255 ש"ח.

תשלום באפליקציה מאפשר לנוסעים אשר משלמים באמצעות אפליקציה ליהנות מהנחה על ריבוי נסיעות על פי תקרה מצטברת ומחירים מוזלים.

טעינת רב קו – מה חשוב לדעת?

  • טעינת רב קו מתבצעת מראש בערך צבור או בחוזה מתאים מראש (חופשי יומי או חופשי חודשי) בהתאם למרחק הנסיעה הרלוונטי. כמה עולה חופשי חודשי? תלוי איזה. עבור נסיעה באוטובוס ורכבת קלה למרחק של עד 225 ק"מ, ללא הגבלה במשך חודש שלם, המחיר הוא 225 ש"ח. עבור נסיעה ברכבת ישראל עד מרחק של 40 ק"מ, אוטובוס ורכבת קלה, המחיר הוא 255 ש"ח.
  • את כרטיס הרב-קו ניתן לרכוש את הכרטיס בקיוסקים יעודיים.
  • רק כאשר הרב קו טעון, אפשר לעלות על האוטובוס / רכבת. לשם כך יש לתקף את הנסיעה.

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות 🙂

תשלום באפליקציה – מה חשוב לדעת?

  • התשלום מתבצע בכל נסיעה בנפרד. למשל, נסיעה באטובוס עירוני (5.50 ש"ח), נסיעה ברכבת ועוד.
  • העלות המצטברת לנוסע מחושבת על ידי האפליקציה באופן אוטומטי.
  • החיוב מתבע בסוף החודש לאחר שקלול סך הנסיעות שבוצעו בפועל יחד עם ההנחה המרבית שהנוסע זכאי לה.

כאמור, יש מספר אפליקציות תשלום, ביניהן מוביט (שהיא למעשה משולבת עם פנגו).

כדי לעודד את הנוסעים להשתמש באפליקציה לצורך תשלום ברכבת הקלה בגוש דן (דנקל), ביצעו בחברת מוביט מספר סימולציות. לפי הנתונים שהם מציגים,  בנסיעות ברכבת הקלה בגוש דן ובשימושים נוספים בתחבורה הציבורית נוסעים רבים יכולים לשלם פחות באמצעות תשלום באפליקציה במקום טעינת רב קו מראש. כמובן, כל נוסע חייב לבדוק את התעריפים הרלבנטיים לו.

>> בואו נהיה חברים גם בפייסבוק. לחצו כאן 🙂

מה שחשוב לשים לב אליו הוא שבחירה נכונה יכולה לחסוך לנוסעים עשרות שקלים, ולכן מומלץ לבדוק מראש ולא להיות ספונטניים. הנה כמה דוגמאות:

נסיעה ברכבת הקלה דנקל לנוסע בוגר ללא פרופיל הנחה

מחיר נסיעה בקו האדום הוא 5.50 בטווח של עד 15 ק"מ ו-12 בטווח של יותר מ-15 ק"מ

נוסע המשתמש באוטובוס וברכבת הקלה הלוך חזור מפתח תקווה לקרליבך
(כולל מעבר תוך 90 דקות בין הנסיעה באוטובוס לרכבת הקלה)

באפליקציה טעינת רב קו
בערך צבור
טעינת רב קו בחופשי יומי טעינת רב קו בחופשי חודשי
תשלום יומי 5.50 לכיוון
(11 לכל היום)
5.50 לכיוון
(11 לכל היום)
12.50 225
חישוב ל-10 ימים 110 110 125
חישוב חודשי 225 231 262.5

 

נוסע המשתמש באוטובוס פנימי באשדוד, ברכבת ישראל לת"א וברכבת הקלה
(כולל מעבר תוך 90 דקות בין הנסיעה באוטובוס לרכבת הקלה)

באפליקציה טעינת רב קו
בערך צבור
טעינת רב קו
בחופשי יומי
טעינת רב קו בחופשי חודשי
תשלום יומי 23.50 לכיוון
(28 לכל היום)
47 28 255
חישוב ל-10 ימים 110 470 280
חישוב חודשי 255 987 588

 

נוסע המשתמש באוטובוס פנימי בנתניה, ברכבת ישראל לת"א וברכבת הקלה עד אצטדיון בלומפילד
(כולל מעבר תוך 90 דקות בין הנסיעה באוטובוס לרכבת הקלה)

באפליקציה טעינת רב קו בערך צבור טעינת רב קו בחופשי יומי טעינת רב קו בחופשי חודשי
תשלום יומי 23.50 לכיוון
(28 לכל היום)
47 28 255
חישוב חודשי 255 987 280

 

היתרון בשימוש באפליקציה הוא שאין צורך בטעינה מראש, ניתן לשלם בכל רגע נתון בכל אמצעי תחבורה בקלות. כאמור, מי שזכאי לקבל הנחות יקבל אותן. "התשלום ביישומון מתבצע בדיעבד, בהתאם לכמות הנסיעות ובהתאם למנגנון החישוב שקבע משרד התחבורה לאחר ביצוע הנסיעות בתעריף המשתלם ביותר כל זאת ללא צורך להתעכב בתורים במכשירי התיקוף והטענה", אומר אייל זיו, מנהל הפעילות של מוביט-פנגו.

>> אוהבים עדכוני טכנולוגיה? פתחנו קבוצה בשבילכם. לחצו להצטרפות 🙂

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות