מה לעשות כדי לקבל מענק לרכישת דירה מיד שנייה? ההרשמה להגרלה נפתחה

מה צריך לעשות כדי לקבל מענק לרכישת דירה מיד שנייה? ההרשמה להגרלה נפתחה

רוצים לקבל 50,000 ש"ח כמענק לרכישת דירה מיד שנייה? ההרשמה להגרלה נפתחה, אתם רק צריכים למצוא את הדירה המיוחלת… במחיר שקשה מאוד למצוא

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה יותר מפנק מאשר לקבל מהמדינה מענק של 50,000 ש"ח לרכישת דירה שנייה? בימים אלה נפתחה ההגרלה, והיא תיסגר ביום שלישי, 10.10.2023. ניתן להגיש בקשה להנפקת אישור זכאות להשתתפות בהגרלה עד יום חמישי 14/09/23. לאחר מכן תיסגר האפשרות להנפקת או לחידוש אישורי זכאות עד לסגירת ההרשמה

האמת היא שברגע הראשון זה נשמע כמו יוזמה נהדרת ומתבקשת – לתת מענק לרכישת דירה מיד שנייה. הרי עד היום המדינה התמקדה בפתרונות כמו "דירה בהנחה" או "מחיר למשתכן", שמיועדים למי שרוכש דירה ראשונה מקבלן. אבל כשמסתכלים בתנאים לזכייה במענק, מבינים שהמדינה גם עשתה הכול כדי למזער את הסיכוי שרוב אזרחי ישראל יוכלו לזכות במענק הזה, ויצרה מצב שרק אוכלוסיות מסוימות יהיו רלוונטיות.

מענק לרכישת דירה שנייה – רק 1000 זוכים לדירות שגם כך עולות מעט מאוד

ראשית, יש רק 1000 מענקים, שזו טיפה בים הרוכשים הפוטנציאליים. ושנית, אותה דירה מיד שנייה יכולה לעלות לא יותר מ-600,000 ש"ח כדי שתהיו זכאים לקבל מענק.

המחיר אמור להיות בין 300,000 ₪ ל-600,000 ₪, בבנייה רוויה. יש מעט מאוד דירות כאלה בארץ. בדיקה אקראית באתר יד 2 מגלה שיש כמה מאות בודדות של דירות כל כך זולות, הממוקמות באזור טבריה, עפולה, חיפה, אילת, באר שבע, דימונה, ירוחם וערד. מדובר בדירות קטנות שגודלו כ-15 עד 65 מ"ר, מן הסתם לא משופצות ובמצב רעוע.

בחלק מהערים הללו יש כיום קהילות של חסידי האדמו"ר מגור. האם לעובדה ששר השיכון הנוכחי (גולדקנופף) והקודם (ליצמן) מגיעים בעצמם מחסידות גור יש קשר לתנאים המאוד מדויקים של התוכנית? החליטו בעצמכם.

הגרלת מענק דירה שנייה: התנאים לקבלת מענק לרכישת דירה לא חדשה

ההרשמה להגרלת מענק לרכישת דירה מיד שנייה תיפתח ראשון 27/08/23 ותיסגר ביום שלישי 10/10/23. ניתן להגיש בקשה להנפקת אישור זכאות עד יום חמישי 14/09/23.

מי זכאי להירשם להגרלת מענק לרכישת דירה מיד שנייה?

תוכנית "מענקים לרכישת דירות יד שנייה" מיועדת לחסרי דירה. חסרי דירה בתוכנית זו הם מי שאין להם זכויות כלשהן בדירה או בחלק בדירה העולה על שליש (במצטבר) במהלך שלוש השנים האחרונות.

הוצאת אישור הזכאות להגרלת המענקים זהה לאופן הנפקת אישור הזכאות לתוכניות דירה בהנחה.  את אישורי הזכאות ניתן להנפיק באופן מקוון דרך אחת מחברות ההרשמה לסיוע, או להגיע לאחד מסניפי החברות.

• אלונים (מחברת Mgroup): 2850*

• מילגם: 6078*

• עמידר: 6266*

עלות הנפקת אישור הזכאות – 240 ₪. הזכאים נדרשים לחדש את זכאותם מדי שנה.

התוכנית מיועדת להרכבי המשפחות האלה:

  • זוג נשוי או זוג ידוע בציבור בהתאם להגדרת משרד הבינוי והשיכון עם או בלי ילדים, ללא הגבלת גיל
  • יחידים (רווקים, גרושים אלמנים) מעל גיל 35
  • הורה עם ילד אחד לפחות שהוא רווק וטרם מלאו לו 21 שנים
  • משפחה שבראשה עומד הורה עצמאי ("חד הורית") עם ילד אחד לפחות שטרם מלאו לו 21 שנים והוא רווק.
  • על ההורה להציג הסכם גירושים שקיבל תוקף של פסק דין.
  • זוגות העומדים להינשא: הזכאות מותנית בכך שהזוג עומד להתחתן עד 3 חודשים מיום הגשת בקשת הזכאות.
    בפני הזוג עומדות אחת משתי האפשרויות האלה:
    לחתום על מסמך "קבלת זכאות מותנית – עומדים להינשא" ולהציג אישור הרשמה ברבנות.
    לחתום בפני עורך דין על "תצהיר עומדים להינשא", להחתים אותו עליו ולהגיש את התצהיר החתום לחברת ההרשמה. אם לא תתקיים חתונה עד 3 חודשים מיום הגשת בקשת הזכאות, תבוטל הזכאות או הזכייה בדירה.
    יש לעדכן את משרד הבינוי והשיכון, באמצעות חברת ההרשמה, על הנישואין לא יאוחר מ-6 חודשים מיום הנפקת הזכאות.
  • התוכנית מיועדת גם לנכים יחידים בני 21 ומעלה ונכים רתוקים לכיסא גלגלים.

כאמור, יוגרלו 1000 מענקים לרכישת דירות יד שנייה. זאת, כחלק מתכניות דיור בר השגה שמקדם משרד הבינוי והשיכון ובהמשך להחלטת ממשלה. אולם, מדובר בדירות בשווי מאוד נמוך, וכאלה יש רק באזורים מאוד מסוימים. בדרך כלל הציבור שרוכש אותן הא הציבור החרדי.

משרד השיכון מקצה לצורך העניין 50 מיליון שקל בשנים 2023 ו-2024.

נרשמתם גם לדירה בהנחה? תוכלו לזכות רק באחת ההגרלות

זוכה זכאי לרכוש דירה אחת בלבד בתוכניות דירה בהנחה. לאור האמור, אם זכאי יזכה בהגרלה, תבוטל הרשמתו לכל ההגרלות האחרות שנרשם אליהן במסגרת תוכניות דירה בהנחה ולא יאושר לו להירשם להגרלות נוספות אלא אם יבטל את זכייתו בהגרלה זו.

בנוסף, יוסר רישום הזוכה מרשימות המתנה בהגרלות קודמות שבהן השתתף, גם אם בסופו של דבר לא מימש את זכייתו בתוכנית.

הליך ההנפקה אורך עד 10 ימי עסקים, והאישור תקף לשנה. אם אישור הזכאות בתוקף, אין צורך להנפיק אישור חדש, אלא אם כן השתנה מצבו האישי של הזכאי.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות