גבינת שמנת פילדלפיה מופחתת שומן - האם היא טעימה באותה מידה? בדקנו

גבינת פילדלפיה מופחתת שומן – האם היא טעימה באותה מידה? בדקנו

כמה שומן יש בגבינת פילדלפיה לייט והאם היא מצליחה לתת את אותה חוויה שמעניקה גבינת פילדלפיה הטעימה ועתירת השומן? מבחן טעימה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

גבינת פילדלפיה היא שם נרדף לגבינת שמנת עתירת שומן וטעימה במיוחד, אבל בעידן הנוכחי, יש לא מעט אנשים שמחפשים מוצרים מופחתי שומן. לאחרונה הושקה בישראל גבינת פילדלפיה לייט, שהיא גבינת שמנת 13% שומן. אז אמנם לא מדובר בכמות שומן נמוכה, אבל היא הרבה יותר נמוכה מגבינת פילדלפיה עם 27% שומן…

השאלה היא, כמובן, אם הגבינה הזאת גם מצליחה להציע את אותו טעם עשיר ומרקם מפנק שמציעה גבינת פילדלפיה קלאסית. אז בדקנו.

פילדלפיה לייט – מה אמרו הטועמים על גבינת השמנת הפחות שמנה?

גבינת פילדלפיה היא גבינת השמנת הנמכרת ביותר באירופה ואחד המותגים החזקים בעולם. היא יוצרה לראשונה בשנת 1872, כך שאין ספק שזה אחד המותגים הוותיקים ביותר בתחום המזון.

המותג, שנמצא כיום בבעלות קראפט היינץ, מצליח לשמור על נאמנות הלקוחות לא מעט בזכות העקביות שלו – הטעם הוא אותו טעם, הלוגו לא משתנה וצבעי המותג מזוהים איתו. מצד שני, כמו כל מותג, הוא חייב להתחדש ולהתאים את עצמו לקהל ולטעמים השונים. לכן, ברחבי העולם נמכרת גבינת פילדלפיה באריזות שונות, בטעמים שונים ובכמויות שומן שונות.

כאן בארץ המותג הזה הרבה פחות דומיננטי אל מול המתחרים, כמו נפוליאון של תנובה, ומשום מה עד כה נמכרה רק האריזה הקלאסית של פילדלפיה עם 27% שומן.

אולם, גם הצרכנים בארץ, כמו בעולם, מעדיפים "להיות בלי ולהרגיש עם". הם רוצים לאכול את הגבינה המפנקת וליהנות מהטעם העשיר שמקנים לה אחוזי השומן הגבוהים, מבלי "לשלם" בכל כך הרבה קלוריות.

לכן החלו לשווק בארץ ממש לאחרונה גם פילדלפיה לייט, שכאמור מגיעה עם 13% שומן ולא עם 27% שומן.

פואנטה בטלגרם

הגבינה, המיועדת למריחה וגם לבישול ולאפייה, פונה לאלה שמחפשים את הטעם המוכר והמרקם הכמעט חמאתי של המותג פילדלפיה, רק בלי ייסורי המצפון.

במבחן הטעימה שלנו הטועמים ציינו שהגבינה בגרסתה מופחתת השומן בהחלט טעימה – אך קצת פחות טעימה מהגרסה הקלאסית. ההבדל מורגש גם בטעם ובמידה מסוימת גם במרקם, שהוא קצת פחות חמאתי ושמן. עבור מי שצורך גבינת שמנת פילדלפיה על בסיס יומי קבוע, זו לא פשרה גדולה מדי. עבור מי שצורך את הגבינה הזאת רק מדי פעם, עדיף להיצמד לגבינה המקורית.

מחיר גבינת פילדלפיה לייט

אם אתם חסידי גבינת פילדלפיה, כדאי שתשוו את המחיר בין הרשתות השונות. שימו לב לפערי המחיר לפי אתר מיי סיופרמרקט (נכון ל-16.2.22).

אגב, בעוד שכמות השומן בפילדלפיה לייט הופחתה ביחס לפילדלפיה הקלאסית, המחיר דווקא עלה, לפחות בחלק מרשתות השיווק. כך למשל, ברשת רמי לוי מחירה הוא כ-12.10 ש"ח, לעומת 11 ש"ח לגבינת פילדלפיה רגילה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות