סקירה - Honor X8: טלפון סלולרי לא יקר שמספק ביצועים טובים

סקירה – Honor X8: טלפון סלולרי לא יקר שמספק ביצועים טובים

HONOR X8 הוא טלפון סלולרי לא יקר שמציע תמורה טובה בעד המחיר. עבור מי שמחפש סמארטפון בפחות מ-1200 שקל – זו הצעה טובה. היכנסו לסקירה

HONOR X8
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי שמחפש טלפון סלולרי לא יקר ניצב בפני מבחר די גדול של סמארטפונים. ההגדרה "לא יקר" היא כמובן סובייקטיבית, אבל אפשר לומר שסמארטפון עד 1500 ש"ח נחשב ללא יקר (במיוחד אחרי ההשקה האחרונה של גלקסי פולד 4, שגרסת 1TB שלו עולה יותר מ-7000 ש"ח). טלפון כזה יכול בהחלט להיכנס תחת ההגדרה "טלפון סלולרי לילדים", אבל מתאים לצרכנים בכל גיל – תלוי כמובן בצרכים. לאחרונה החלה חברת סל נאו לשווק בארץ את המותג הסיני HONOR, מה שמגדיל את היצע הסמארטפונים הזולים. Honor הייתה בעבר חברת בת של וואווי, אבל כיום זהו מותג עצמאי שבניגוד לוואווי, יש לו את כל האפליקציות של גוגל. לארץ מיובאים כמה דגמים, ביניהם דגם Honor X8. סקירה של המכשיר במשך מספר שבועות מגלה שהונור X8 הוא יופי של מכשיר ביחס למחירו: כ-1150 ש"ח. יש בו כמובן גם פשרות, כי בכל זאת מדובר בטלפון סלולרי זול, אבל הוא נותן תמורה טובה למחיר.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

יתרון אחד שלו הוא הסוללה, שמחזיקה מעמד כיום וחצי ללא טעינה. יתרון אחר הוא הממדים שלו: Honor X8 הוא טלפון קל משקל (177 גרם) ודק (7.45 מ"מ). הוא לא מכביד על הכיס וגם אם מחזיקים אותו ביד הרבה זמן כדי לצפות למשל בסרטון, הוא כמעט לא מורגש.

בנוסף, למרות שהוא לא מיוצר מחומרים יוקרתיים, הוא נראה מצוין. עבור מי שחשוב לו להסתובב עם טלפון מרשים, ייאמר לזכותו שהעיצוב שלו יוקרתי ולא מסגיר את מחירו.

מבחינת הפשרות, זה לא טלפון עם המעבד הכי חזק או עם המצלמות הכי טובות (ראו בהמשך). הטלפון הזה הוא גם לא טלפון דור 5, אבל מבחינת הרבה צרכנים הנתון הזה לא משמעותי.

כדאי לדעת שיש גם סלולרי זול יותר של HONOR: הונור X7, שמחירו סביב 1000 ש"ח, והוא מגיע עם זיכרון עבודה קטן יותר של 4GB זיכרון עבודה (RAM) ו-128 גיגה-בייט נפח אחסון (שניתן להרחבה). יש לו מערך צילום דומה, אבל המצלמה העיקרית שלו היא של 48MP. ה-X8 עולה כ-150 ש"ח יותר אבל יציע לכם עבודה מהירה יותר באמצעות 6 GB RAM ו-128 גיגה-בייט נפח אחסון (שלא ניתן להרחבה), ומצלמת 64MP (ראו בהמשך). ייתכן שאם אתם מאלה שמחפשים טלפון סלולרי זול – דווקא HONOR X7 יתאים לכם יותר.

רגע לפני שנגיע לסקירה נציין פרט קצת מוזר שאמור להשתפר בקרוב. נכון לעכשיו, כאשר מגדירים את הטלפון לראשונה ומחפשים את ישראל ברשימת המדינות – היא פשוט לא מופיעה. בינתיים תיאלצו לסמן מדינה אחרת, עד שהדבר יתוקן.

ועכשיו… הנה סקירת Honor X8.

מסך – Honor X8

המכשיר מגיע עם מסך LCD גדול של 6.7 אינץ', ברזולוציית Full HD Plus. בחלק העליון למעלה נמצאת מצלמת הסלפי. המסך מציע תצוגה טובה מאוד, גם באור שמש. המסגרת דקה מאוד, כך שיחס תצוגה מגיע 93.6%. למרות ש-Honor X8 הוא טלפון סלולרי זול, קצב רענון של המסך גבוה (עד 90 הרץ).

אין כאן מנגנון זיהוי טביעת אצבע מוטמע במסך, אלא רק בצד המכשיר.

מצלמות הונור X8

מצלמות HONOR X8
צילום: דפנה הראל כפיר

כשצרכן קונה טלפון סלולרי זול, הוא יודע שהוא לא יוכל לצלם באמצעותו תמונות באיכות של אייפון 13 או גלקסי S22. עם זאת, בעידן שבו אנחנו מאוד אוהבים לצלם ולצעד כל רגע בכל מקום, גם צרכנים של סמארטפונים זולים רוצים ליהנות מתמונות טובות שהם יכולים לשתף ברשתות החברתיות ועוד. מצלמת הונור X8 מצליחה לתת מענה לצרכנים האלה. יש כאן מערך צילום מרובע, כאשר המצלמה הראשית היא מצלמת 64MP.

לצדה יש מצלמת 5MP עם עדשה רחבה, ושתי מצלמות נוספות של 2MP כל אחת בעלות חיישן תקריב וחיישן עומק. המכשיר מאפשר צילום וידאו FHD ב-30 פריימים לשנייה, ויש לו מצלמת סלפי של 16MP.

התמונות כאמור טובות – בעיקר בתנאי תאורה אופטימליים. הצבעים יפים אך לא מאוד מדויקים (כך למשל, צבע השמיים בתמונה ייראה שונה מעט מאשר במציאות). התמונות בחושך לא מאוד חדות, אולם בשורה התחתונה, יחסית לטלפון סלולרי לא יקר, מערך הצילום עומד בציפיות.

ממשק, מערכת הפעלה וחומרה

לא מדובר במכשיר דור 5.

הוא מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 11 שעליה מולבש הממשק של הונור: Magic UI 4.2. הממשק אינטואיטיבי ואם אתם אנשי אנדרואיד, תתרגלו אליו מהר.

המעבד חלש יחסית (Snapdragon 680 4G), אבל עבור רוב השימושים רוב הזמן הוא הספיק והמכשיר עבר מהר יחסית.

הטלפון מגיע עם נפח אחסון של 128GB ללא אפשרות הרחבה (חבל), ועם זיכרון עבודה של 6GB RAM.

סוללה וטעינה

כבר מזמן שמנו לב שטלפון סלולרי לא יקר לפעמים מציע סוללה טובה יותר מזו של טלפון יקר יותר… ואכן הסוללה של Honor X8 מחזיקה מעמד בכיף יותר מיום עבודה אחד, אפילו יום וחצי – הכול כמובן תלוי בשימושים. בשימוש מועט מאוד, הוא יכולה להחזיק מעמד גם כמה ימים, אבל רוב האנשים כמובן משתמשים בטלפון רוב שעות היום.

הסוללה מגיעה בהספק של 4000mAh.

אמנם מדובר בטלפון סלולרי לא יקר, אבל הוא תומך בטעינה מהירה של 22.5W באמצעות מטען HONOR 22.5W והכבל הכלול. יש כיום סמארטפונים שמגיעים עם מטען הרבה יותר מהיר (65W), אבל לרוב הם יקרים יותר. לעומת זאת, לשם השוואה, אייפון 13 תומך במהירות טעינה די דומה לזו של HONOT X8 ואפל לא טורחת לספק את המטען בערכה. כך גם הסמארטפונים מסדרת גלקסי S22, פולד 4, פליפ 4 או גלקסי A של סמסונג.

בשורה התחתונה – טלפון סלולרי לא יקר עם יתרונות וחסרונות

עבור מי שמחפש טלפון סלולרי לא יקר שעובד מהר, Honor X8 הוא אפשרות טובה. יש לו מסך מוצלח, מצלמה ממוצעת, סוללה טובה וטעינה מהירה. יש לו גם שקע אוזניות – שכיום קשה למצוא בטלפונים סלולריים, ותמיכה ב-NFC (תשלום בסלולרי בחנויות ובתחבורה ציבורית).

יש לו גם חסרונות, מערך הצילום לא מצטיין והמעבד לא הכי מהיר – אבל ביחס למחיר אלה פשרות נסבלות.

כמובן, אפשר להשקיע עוד כמה מאות שקלים ולקבל טלפון סלולרי טוב יותר במחיר סביר עדיין, כמו וואן פלוס נורד 2 CE. היכנסו לכתבה סמארטפון טוב וזול במדור השוואת סמארטפונים וקבלו עוד רעיונות. זה גם המקום להזכיר את העובדה שבשנתיים האחרונות משווקים בארץ בייבוא רשמי עוד טלפונים סלולריים סיניים – כמו VIVO שמציע מגוון דגמים, ביניהם VIVO V23. לכן, לפני הקנייה מומלץ מאוד לקרוא כאן בפואנטה סקירות שפורסמו בחודשים האחרונים.

KSP1149 ש"ח

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות