פוקו F4: שווה לכם לקנות אותו? תלוי מה חשוב לכם

פוקו F4: שווה לכם לקנות אותו? תלוי מה חשוב לכם

פוקו F4 הוא סמארטפון זול יחסית עם מסך מעולה וסוללה טובה. ומה עם המצלמות? כל הפרטים והתמונות בסקירת POCO 4 בפואנטה

פוקו F4
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

פוקו F4 הוא כמובן ממשיכו של הסמארטפון המוצלח של שיאומי פוקו F3, ולכן הציפיות ממנו גבוהות. במשך הרבה זמן פוקו F3 היה אחד הסמארטפונים המבוקשים בארץ, מפני שמדובר בטלפון סלולרי זול יחסית עם תמורה טובה בעד המחיר. אז האם POCO F4 גם הוא יכול לענות על ההגדרה של סמארטפון זול יחסית שמספק תמורה טובה? התשובה היא שזה תלוי מה חשוב לכם. בסופו של דבר, במחיר של עד 2000 ש"ח יש פשרות – וגם בדגם הזה מדובר בעסקה עם יתרונות וחסרונות. אז מה מציע פוקו F4 ובמה הוא שונה מ-F3? הנה הסקירה.

מה ההבדל בין פוקו F4 לפוקו F3?

כאמור, מדובר במכשיר שמושק 15 חודשים אחרי הדגם הקודם שהיה רב מכר, ולכן הוא מעורר ציפיות גבוהות. ההבדל בין פוקו F4 לפוקו F3 מתבטא בכמה תכונות: תמיכה ב-Dolby Vision, מצלמה קדמית טובה יותר עם 64MP וטעינה מהירה יותר (67W).

כל אלה שודרגו, אבל למרבה הפלא שיאומי החליטה להשיק את ה-F4 מצלמת מאקרו פחות טובה מזו שהייתה ב-F3.

כמובן, הדגם החדש מגיע עם אנדרואיד 12 ועם מערכת ההפעלה של שיאומי MIUI 13.

POCO F4: מה הוא מציע?

מסך POCO F4

המסך של פוקו F4, בדומה ל-F3, הוא מסך AMOLED איכותי בגודל 6.67 אינץ'. גם הוא מציע קצב רענון מהיר של 120 הרץ ותמיכה ב-HDR10+, אבל בדגם הזה יש גם תמיכה בדולבי ויז'ן.

שיאומי לא מציעה כאן זיהוי טביעת אצבע על המסך (כפי שלא הציעה בדגכם הקודם). הזיהוי מתבצע בצד המכשיר ועובד מצוין.

 

אחסון ומעבד – פוקו F4 דומה לקודמו

מבחינת מעבד, הדגם החדש דומה לדגם הקודם, כך ש-POCO F4 מגיע עם מעבד סנאפדרגון 870 התומך בדור 5. הוא מגיע בשתי גרסאות: האחת עם נפח אחסון של 128GB וזיכרון עבודה של 6GB RAM, השנייה עם נפח אחסון של 256GB וזיכרון עבודה של 8GB RAM. אין אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון. קיים שדרוג קל בכל זאת בהשוואה לדגם הקודם – ה-RAM שודרג ולערכת השבבים יש מערכת קירור גדולה יותר.

פואנטה בטלגרם

מצלמות POCO F4

לפוקו F4 יש שלוש מצלמות אחוריות של 64+8+2 מגה פיקסל ומצלמת סלפי של 20 מגה פיקסל. כאמור, המצלמה העיקרית שודרגה ויש לה מייצב אופטי, ואילו מצלמת המאקרו שונמכה ממצלמה איכותית בעלת פוקוס אוטומטי, למצלמה בסיסית עם 2MP ופוקוס קבוע של 4 ס"מ. יש כאן תמיכה בצילום וידאו ב-4K ב-60 פריימים לשנייה.

התמונות שצילמנו באור יום נראות טוב, אבל בתנאי תאורה מאתגרים התמונות פחות טובות ובלילה הצילומים לא מוצלחים. אם אתם אוהבים לצלם בהופעות או בחוץ, למשל, כנראה שלא זה המכשיר שתרצו לקחת אתכם. מצד שני אם מצלמה לא מאוד חשובה לכם ואתם בכל מקרה מצלמים מעט ובאור יום, העניין הזה פחות יפריע לכם.

צילום באור יום במצלמות פוקו F4
צילום באור יום במצלמות פוקו F4. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום באור יום במצלמות פוקו F4. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום במצב לילה במצלמות פוקו F4
צילום במצב לילה במצלמות פוקו F4. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום ערסל במצב צילום לילה במצלמות פוקו F4
צילום לילה במצלמות פוקו F4. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום ערסל בלילה במצלמות פוקו F4
צילום במצלמה רגילה עם פלאש יום במצלמות פםבם F4. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום סחלב בחדר יום במצלמות פוקו F4
צילום בחדר יום במצלמות POCO F4. צילום: דפנה הראל כפיר 

סוללה וטעינה – POCO F4 לא מאכזב

שיאומי בדרך כלל מציעה סוללות טובות – וגם כאן מדובר בסוללה בהספק של 4500 מיליאמפר/שעה שמחזיקה את הטלפון יותר מיום עבודה ללא צורך בטעינה. זו אותה סוללה של השנה שעברה, אבל מה ששופר זה המטען – אשר בניגוד לסמסונג גלקסי A73 מסופק בערכה. מדובר במטען סופר מהיר של 67W, מה שמאפשר לכם לטעון את הטלפון במלואו בפחות מ-40 דקות, וזה מעולה.

מה עוד יש ומה חסר?

POCO F4 הוא כאמור מכשיר דור 5. יש לו תמיכה ב-Bluetooth 5.2 וב-NFC – מה שמאפשר תשלום בחנויות ובתחבורה ציבורית.

אין לו עמידות למים ואבק ואין טעינה אלחוטית.

המתחרים הישירים: OnePlus Nord 2T וגלקסי A73

כדאי לדעת שיש ל-POCO F4 כמה מתחרים לא רעים בכלל, ביניהם וואן פלוס נורד (OnePlus Nord 2T) שסקרנו כאן לאחרונה ויש לו מצלמות טובות יותר ומטען מהיר מאוד. למי שמעדיף מכשיר של סמסונג, יש אפשרות לקנות את גלקסי A73 – שמגיע גם עם עמידות למים ואבק, אבל לא מגיע עם מטען (היכנסו לסקירת גלקסי A73).

מחיר פוקו F4

KSP1965 ש"ח ל-256GB
לאסט פרייס1979 ש"ח ל-256GB

 

גילוי נאות

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות