VIVO V23 הוא טלפון סלולרי מומלץ לחובבי סלפי. סקירת פואנטה

VIVO V23: אלוף הסלפי. ומה עם הסוללה והמסך? היכנסו לסקירה

VIVO V23 הוא טלפון סלולרי לא זול ולא יקר, שיש לו תכונה בולטת אחת (לפחות): צילומי סלפי טובים במיוחד. ומה עם הסוללה והמסך? היכנסו לסקירת פואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי שמחפש טלפון סלולרי שמספק תמונות טובות ובמיוחד צילומי סלפי טובים – כדאי שיקרא את סקירת V23 של VIVO כאן באתר פואנטה. VIVO V23 הוא לא טלפון מושלם, אבל הוא גם לא מאוד יקר ולכן במשוואת העלות-תמורת-תועלת, לטעמי הוא מקבל ציון טוב. הסמארטפון הסיני הזה מגיע בתקופה שבה יש הרבה השקות של מכשירים סיניים, החל מדגמי שיאומי ועד ONE PLUS, אבל הוא מצליח להיות שונה מדגמי הסמארטפונים הסיניים האחרים בזכות כמה שדרוגים שלא רואים אצל המתחרים, ביניהם שני פנסים שמתנוססים מאחור ומשדרגים את הצילום, צילומי סלפי יפים, זיכרון עבודה וירטואלי שמשדרג את זיכרון העבודה הקיים וציפוי זכוכית ייחודי בגב המכשיר.

עקרונית, למותג VIVO הסיני יש גם טלפונים סלולריים מאוד מתקדמים, אבל כאן בארץ היבואן בנדא מגנטיק החליט למכור רק את דגמי הביניים. VIVO V23 הוא הדגם הכי יקר בין דגמי VIVO שהושקו בארץ – אבל ביחס לנתונים שלו הוא לא מאוד יקר. מחירו כ-2000 ש"ח, ואפשר למצוא אותו בפחות מזה. מדובר במכשיר דור 5 שמגיע עם ערכה די נדיבה (ראו בהמשך). אם אתם מחפשים טלפון שהוא לא דור 5 ועם מפרט יותר נמוך – תוכלו למצוא דגמים נוספים בכתבה מותג הסלולר VIVO בא לעשות בית ספר לשיאומי ולסמסונג. החל מ-579 ש"ח.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

VIVO 23 – מסך

המכשיר מגיע עם מסך 6.44 אינץ' – מעט קטן יותר מטלפונים אחרים, וזה דווקא לא חיסרון אלא יתרון מבחינת צרכנים. מדובר במסך  AMOLED התומך בקצב רענון של 90 הרץ עם תמיכה בתקן +HDR10. המסך טוב ועם צבעים יפים, אך באור שמש ישיר קצת קשה לתפעל אותו.

יש כאן קורא טביעת אצבע מובנה במסך שעובד טוב. מבחינת המיגון, החברה לא משתמשת בגורילה גלאס (שאנחנו רואים ברוב המכשירים), אלא בחיפוי ששמו Schott Xensation Up.

פואנטה בטלגרם

מצלמות: VIVO V23 הוא אלוף הסלפי

אז כמו שאמרנו, מי שאוהב צילומי סלפי, בהחלט יהיה מרוצה ממה ש-VIVO V23 מציע כאן. ראשית, יש כאן 2 מצלמות סלפי, אשר העיקרית שבהן היא מצלמת 50MP עם מפתח צמצם F/2.0 והשנייה היא מצלמה עם זווית רחבה של 8MP. שנית, יש הרבה שיפורים ופיצ'רים שניתן לבצע בעת הצילום ומשפרים משמעותית את הצילום.

דפנה הראל כפיר
צילום במצלמת סלפי של VIVO V23
צילום במצלמת סלפי של VIVO V23
צילום במצלמת סלפי של VIVO V23. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום במצלמת סלפי של VIVO V23
צילום במצלמת סלפי של VIVO V23. צילום: דפנה הראל כפיר

 

אפשר לבחור לצלם בפורמט של בוקה (מיקוד באובייקט וטשטוש הרקע), ואפשר לצלם גם בעדשה רחבה. אפשר לשלוט בגוון העור, לרטש ועוד. הבחירה בין מגוון האפשרויות פשוטה ומהירה, והתוצאות מאוד טובות. התמונות חיות עם צבעים עשירים ולא רוויים מדי, הפרטים עשירים ופשוט כיף לראות את התמונות. זה נכון אגב גם לצילום סרטוני וידאו במצלמת הסלפי.

מערך המצלמות האחוריות כולל 3 עדשות שמסודרות בצורה אלגנטית בגב המכשיר:

  • חיישן ראשי בן 64MP עם מפתח צמצם F/1.9 וללא ייצוב תמונה אופטי (OIS).
  • חיישן זווית רחבה בן 8MP.
  • מצלמת מאקרו ברזולוציה של 2 מגה-פיקסל.

התמונות באור יום יוצאות טובות, אך לא הרבה מעבר לזה. הצבעוניות טובה, הצבעים מדויקים אך הטווח הדינמי של הצבעים לא מדהים. אין כאן זום אופטי או דיגיטלי. מצלמת המאקרו מספקת תמונה טובה, אך מורגש שינוי מסוים בצבעים בהשוואה לצבעים שמתקבלים בצילום רגיל, והם נעשים חיוורים יותר.

צילום במצלמת רגילה של VIVO V23
צילום במצלמת רגילה של VIVO V23. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום במצלמת רגילה של VIVO V23
צילום במצלמה רגילה של VIVO V23. צילום: דפנה הראל כפיר

 

התמונות בלילה סבירות, ומומלץ להשתמש ב"מצב לילה".

אהבנו את סרטוני הווידאו שניתן לצלם באמצעות הטלפון, והם בהחלט יספקו לא רק את המשתמש הממוצע אלא גם את חובבי השיתוף ברשתות החברתיות.

VIVO 23 – חומרה ומערכת הפעלה

כאמור, זה לא דגם פרימיום של המותג VIVO, ולכן גם המעבד שלו הוא לא החזק ביותר שהחברה יודעת להציע. מדובר בערכת השבבים Dimensity 920 (מתחרה בסנאפדרגון סדרה 7 של קוואלקום).

מצד שני, יש כאן יופי של נתוני חומרה אחרים ביחס למחיר – זיכרון עבודה (RAM) של 12 גיגה-בייט ו-256 גיגה-בייט של נפח אחסון. המשמעות היא שעבור רוב המשתמשים זה בהחלט מספיק. הטלפון עובד יפה ומתפקד מצוין בגלישה ברשתות חברתיות ובצפייה בתוכן. עבור גיימרים שזקוקים לכוח עיבוד גדול – זה פחות מתאים.

החברה מציעה את המכשיר עם מערכת ההפעלה המעודכנת של גוגל, אנדרואיד 12, ועם מערכת ההפעלה הייעודית של ויוו FunTouch OS 12, שמגיעה בעברית. יש כאן את האפליקציות הרגילות שאנחנו מכירים באנדרואיד 12 (ג'ימייל, יוטיוב, כרום) ועוד כמה אפליקציות של VIVO, אבל לא יותר מדי (וטוב שכך).

ויבו 23 – סוללה טובה ומטען מהיר

הסוללה סבירה, אך לא יותר מזה. מדובר בסוללה בהספק של 4,200 מיליאמפר-שעה, שתוכלו לסחוב איתה עד שעות הערב בשימוש רגיל, ללא שתדרשו מהטלפון מאמץ מיוחד כמו חיבור לנקודה חמה או צילום ממושך של סרטונים. מצד שני, המטען מצוין, ותוך חצי שעה של טעינה תקבלו כבר 70% טעינה. המטען מצורף בערכה (בניגוד לסמסונג), והוא מטען מהיר של 44W.

VIVO 23 – מה עוד יש ומה אין?

  • NFC: למכשיר יש תמיכה ב-NFC, כך שאפשר לשלם באמצעותו בחנויות ובתחבורה ציבורית.
  • סאונד: למכשיר יש רמקול אחד בלבד בתחתית הטלפון, והצליל שמתקבל די שטוח.
  • עמידות למים ולאבק: כמו טלפונים סיניים רבים שמוגדרים "מכשירי ביניים", אין לדגם VIVO 23 עמידות למים ואבק.
  • תמיכה בכל תקני ה-WiFi האחרונים, כולל 6 המהיר.

מידות ועיצוב

אחד היתרונות של המכשיר הוא בעיצוב הנוח שלו – הוא כאמור לא מאוד גדול, הוא יחסית קל משקל (179 גרם בלבד) ונוח לאחוז אותו.

ב-VIVO השקיעו בעיצוב, והוא נראה כמו מכשיר פרימיום בזכות חיפוי הזכוכית בשני הצדדים והמראה שקצת מזכיר אייפון.

אחד היתרונות של ויו V23 הוא שכפתור ההפעלה וכפתור עוצמת הקול נמצאים באותו צד, כך שלא תצלמו שוב ושוב את המסך בטעות כמו שקורה בטלפונים אחרים.

VIVO V23 – לא מתקמצנים על מה שיש בערכה

כאמור, בזמן שאפל וסמסונג לא מספקות אוזניות וגם לא מטען, האג'נדה של VIVO היא לתת ללקוח על מה שהוא צריך בערכה. לכן, במארז של VIVO V23 תמצאו לא כיסוי לטלפון ולא רק מטען (מהיר), אלא גם אוזניות חוטיות (כיום זה די נדיר) ואפילו כבל לתיאום בין יציאת האוזניות הסטנדרטית של 3.5 מ"מ לבין יציאת USB C (משום שהטלפון לא מגיע עם שקע אוזניות רגיל).

בשורה התחתונה – למי שווה לקנות VIVO V23 והאם הוא משתלם יותר מסמסונג גלקסי A73?

VIVO V23 הוא כאמור אחד מני סמארטפונים רבים שמושקים תחת ההגדרה "מכשירי ביניים", ולכן נשאלת השאלה אם הוא שווה 2000 ש"ח. כפי שניכר בסקירת VIVO 23 שקראתם כאן, מדובר במכשיר טוב – אשר היתרון הכי גדול שלו הוא מצלמת הסלפי. יש לו לא מעט מתחרים, חלקם מציעים צילום טוב יותר במצלמות האחוריות ולחלקם יש סוללה חזקה יותר או מסך איכותי יותר, אבל עבור מי שאוהב צילומי סלפי, למשל כאלה שמשתפים הרבה סרטונים ותמונות ברשתות החברתיות, המכשיר הזה בהחלט מתאים והם יהיו מרוצים ממנו.

אם משווים אותו למתחרה הישיר, סמסונג גלקסי A73, מדובר בתחרות די צמודה, אבל היתרון המשמעותי של VIVO הוא המטען המהיר המצורף בערכה. מי שרוכש כיום את הטלפונים של סמסונג, צריך לרכוש מטען בעצמו, וזה מייקר את ההוצאה. מלבד זאת, סמסונג מציעה טעינה של 25W ואילו הטעינה ב-VIVO מהירה יותר.

מחיר VIVO V23

KSP1979 ש"ח

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות