חוות דעת - תערוכת קסמים במדעטק חיפה: מדע בגובה העיניים. מקסים

המלצה: תערוכת קסמים במדעטק חיפה (Fool Me). מהנה ומרתק, ולא רק לילדים

איך אדם יכול לרחף? איך מטבע נעלם? תערוכת הקסמים במדעטק חיפה (Fool Me), בשיתוף נמרוד הראל, היא חוויה נהדרת לכל גיל. לכו

תערוכת קסמים במדעטק - FULL ME - כשמדע פוגש קסם
קסם הריחוף בתערוכת הקסמים במדעטק חיפה (Full Me)
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי מאיתנו לא שואל את עצמו "איך הוא עושה את זה" כשהוא רואה קוסם? את התשובות, לפחות חלקן, תגלו בתערוכת הקסמים במדעט חיפה. תערוכת FOOL ME, בשיתוף נמרוד הראל, מחברת בין קסמים למדע. כשתצאו מהתערוכה תדעו איך מעלימים דברים, איך אפשר לחתוך אדם לשניים או לגרום לו לעוף ואיך אפשר לשכב בנחת על מיטת מסמרים. אם אתם מחפשים חוות דעת על תערוכת פול מי במדעטק רק כדי לקחת את הילדים, אז תשמחו לשמוע שזו לגמרי תערוכה לכל גיל, והורים נהנים ממנה לא פחות מהצאצאים.

חוות דעת תערוכת הקסמים פול מי (Fool me) במדעטק חיפהׂ

אמנם נחמד וכיף לחיות באשליה שיש קסמים בעולם, אבל האמת היא שלכל קסם יש הסבר. יותר מזה, לפעמים ההסבר ממש פשוט. בתערוכת פול מי במדעטק תאבדו את התמימות ותגלו כמה קל היה לעבוד עליכם עד היום…

איך היא מרחפת? התשובה בתערוכת הקסמים במדעטק. צילום: דפנה הראל כפיר
איך היא מרחפת? התשובה בתערוכת הקסמים במדעטק. צילום: דפנה הראל כפיר

התערוכה מתפרסת על פני כמה חללים, שבכל אחד מהם כמה מיצגים והפעלות. בכל עמדות ההדגמה המבקרים לא רק צופים בהסבר – אלא גם מתנסים בעצמם, וזה מה שהופך את החוויה בתערוכה הזאת לכל כך מהנה. כך למשל, אפשר לצפות בנמרוד הראל מסביר איך עושים קסם על קלפים, ומיד לנסות זאת לבד.

אפשר גם להכניס את הראש לגיליוטינה ולצאת ללא פגע, לשכב על מיטת מסמרים מבלי לחוש כאב ולהפעיל כובע קסמים. כולנו הרי פוערים את פינו בתדהמה כשאנחנו רואים אדם שוכב ומרחף באוויר.

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות 🙂

ברור לנו שזה לא ייתכן ונוגד את חוקי הטבע, אבל עד עתה לא הצלחנו להסביר איך זה יכול להיות.

מתחמי הענק כוללים יותר מ-40 מוצגים, החושפים את הסודות המדעיים ואת האשליות האופטיות שמאפשרות לקוסמים להתל בנו.

נמרוד הראל בגובה העיניים בתערוכת הקסמים

מה שיפה הוא שמי שמתנדב לגלות את הסודות הוא לא אחר מאשר נמרוד הראל, אמן החושים הישראלי הכי מצליח בעולם כיום.

סרטוני ההסבר של נמרוד הראל הם בלעדיים לתערוכה, והוא מציג בהם בצורה החיננית האופיינית לו כל שלב ושלב בקסם, כך שכעבור דקות ספורות אתם עצמכם הופכים לקוסמים (טוב, נדרש קצת תרגול…).

נמרוד הראל בתערוכת הקסמים
נמרוד הראל בסרטון הסבר בתערוכת הקסמים במדעטק

יש משהו בהראל שגורם להתמגנט אליו מיד, וכאשר הוא מדגים ומסביר את הקסם, פתאום נדמה שכל אחד מאיתנו – ילד בן 5 או סבתא בת 60, יכולים להיות קוסמים.

במשך כשעתיים הסתובבנו בין העמדות האינטראקטיביות ולא נמאס לנו. להפך, רצינו עוד ועוד. לראשונה, זכינו להבין איזו רמה של זריזות ידיים נדרשת כדי להצליח בקסם פשוט כמו החלפה של קלפים ("איפה המלכה?"), ואיך אפשר להעלים מטבע רק באמצעות שימוש בטכניקה של קשר עין יד. ממיצג למיצג הלכה והתבהרה המסקנה – קוסמות היא אמנות של מוח, מדע, זריזות ידיים, פסיכולוגיה ויכולת משחק. וזה מקסים.

אל תחמיצו: הקרנה רב חושית בתערוכת מערכת הדם

אם אתם מגיעים למדעטק, אל תחמיצו גם התערוכות הקבועות שיש שם, ובעיקר אל תחמיצו את מרכז החדשנות האינטראקטיבי, שנפתח לאחרונה. יש שם כעת הקרנה רב חושית של תערוכת מערכת הדם. מה זה אומר? אולם שבו מוקרן סרטון מרתק עם הסברים על מערכת הדם שלנו, כאשר הסרטון מוקרן על כל הקירות ועל הרצפה – והילדים משתתפים באופן פעיל תוך כדי הסרטון (למשל, בקפיצה על כדוריות הדם הלבנות ועוד).

תערוכת פול מי במדעטק – מחיר ומועדים

תערוכת FOOL ME – מדע פוגש קסם נפתחה ב-15.7.23 במדעטק בחיפה (רחוב שמריהו לוין 25). מומלץ לשריין מקומות ולרכוש כרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט במחיר 80 ₪ לכרטיס. זה גםם יותר זול, משום שכרטיס בקופה עולה 89 ש"ח. עד גיל 5 הכניסה חינם.

>> אהבתם? יש לנו עוד הרבה סקירות. הצטרפו לקבוצת הוואטס אפ השקטה שלנו. לחצחו כאן 🙂 >

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות