חווה עירונית בסניף רמי לוי? כך תקנו חסות ועשבי תיבול טריים בזיל הזול

חווה עירונית בסניף רמי לוי? כך תקנו חסות ועשבי תיבול טריים בזיל הזול

חשבתם שחווה חקלאית יש רק מחוץ לעיר? כך קניתי קייל וחסה ב-5 שקלים בחווה עירונית מחוץ לסניף רמי לוי

חווה חקלאית
חווה חקלאית עירונית ליד רמי לוי מודיעין
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מה דעתכם לקנות בזיליקום או קייל טרי ב-2.50 שקל? והאם שמעתם פעם על המונח "חווה עירונית ורטיקלית"? לאחרונה החל שיתוף פעולה מעניין ומרענן בתחום של חקלאות בריאה וזולה, בין רמי לוי לחברת ורטיקל פילד הישראלית. החברה מתמחה בגידול של תוצרת חקלאית לגובה, בתוך מכולה. באופן הזה אפשר גם לחסוך במקום, גם לחסוך במים וגם להימנע מחומרי הדברה. בשלב ראשון מוצבות מכולות כאלה מחוץ לשני סניפים של רמי לוי, האחד במודיעין והשני באשדוד, ועוד מעט תמצאו חווה עירונית כזאת מחוץ לסניפים נוספים. המחירים לצרכן זולים בצורה מפתיעה: 5 שקלים לשתי יחידות מכל סוג.

הצרכן מקבל את החסה או את עשבי התיבול כאשר הם שתולים בתוך האדמה וארוזים בנייר , וכאשר הוא מסיים לאכול – הוא יכול לשתול אותם ולגדל אותם שוב.

בשלב הזה הגידולים נמכרים למעשה מחוץ לסניף, אך בשלב הבא ישולבו הירקות גם למכירה בתוך הסניפים עצמם, לאחר שיגדלו וייקטפו היישר מהחווה העירונית הנמצאת בפתח הסניף.

כאמור, המחירים נמוכים בצורה מפתיעה וחריגה. צרכנים שנוהגים לקנות קייל למשל, מוצאים את עצמם משלמים בחנות ירקות כ-15-20 שקל לאריזה. בזיליקום נמכר באריזה בכ-6 שקלים לפחות. המחירים בחווה החקלאית האורבנית הרבה יותר אטרקטיביים.

עבור מי שמנסה להימנע מאריזות הפלסטיק הרבות שבהן עטופים עשבי תיבול – יש כאן יתרון נוסף.

חווה עירונית ליד הסופר – מהאדמה ישר לצרכן

אז איך בעצם עובד העניין הזה של גידול תוצרת חקלאית לגובה? בראיון לפואנטה, מסביר גיא אליצור, מנכ"ל ורטיקל פילד, את כל הפרטים:

"הטכנולוגיה של החווה העירונית שלנו מאפשרת תנאי גידול אופטימליים. אנחנו משתמשים במכולה והופכים אותה לחווה חקלאית. הגידולים מגודלים לגובה, באופן סטרילי, בתנאים אופטימליים של טמפרטורה וחום. בשיטה שפיתחנו השדה הוא בעצם מכולה בגודל סטנדרטי, שעל הקירות שלה גדלים הירקות על בסיס מצע אדמה בטכנולוגית גידול מתקדמת. התוצרת גדלה, נקטפת ונצרכת בסופר ליד הצרכן ולעיניו".

חווה עירונית ברמי לוי
ירקות שנקטפו בחווה העירונית ברמי לוי. צילום: דפנה הראל כפיר

שאלה: מה המטרה בגידול לגובה? 

אליצור: "המטרה היא גם לחסוך במקום וגם להימנע מחומרי הדברה. מכולה של 40 פיט יכולה להניב תוצרת של דונם. בנוסף, יש כאן חיסכון במים. כל טיפה שיורדת ממעלה למטה מנוצלת כמה פעמים, בניגוד להשקיה בשדה רגיל – שם חלק מהמים הולכים לאיבוד. יתרון נוסף של גידול בחווה ורטיקלית הוא שאין תלות בעונות השנה או במזג האוויר.

"יתרונות אחרים נוגעים לצרכן עצמו – הוא מקבל תוצרת טרייה שיש לה אורך חיים ארוך יותר מאשר ירקות שגודלו ונקטפו כמה ימים קודם לכן ונארזו בשקית. הוא יכול לרכוש את הירק עם המצע בו הוא גדל וכך ליהנות מכל היתרונות התזונתיים שמעניקה האדמה לירק, ומה שלא פחות חשוב, שכל זה במחירים שווים לכל נפש".

שאלה: מדוע התאורה בתוך המכולה היא בגוון סגלגל?

חווה עירונית
חווה עירונית ורטיקלית – כך היא נראית מבפנים

אליצור: "האור הוא שילוב של אדום וכחול – אלה הצבעים שהצמח צריך כדי לגדול ולעשות פוטוסינתזה".

שאלה: מה אפשר לגדל באופן הזה?

אליצור: "מגוון גדול מאוד של גידולים. כרגע אנחנו מתמקדים מגדלים חסות, בזיליקום, נענע, פטרוזיליה, קייל, כרוב עלים, עירית ועוד. אנחנו מפתחים גם גידול של תותים ואוכמניות וגם פטריות מסוגים שונים".

שאלה: המחירים שלכם נמוכים מאוד, הם יישארו כאלה או שזה רק לצורך חדירה לשוק?

אליצור: "המחירים יישארו נמוכים. זו האג'נדה שלנו, זו תפיסת העולם שלנו. אנחנו רוצים שאוכל בריא יהיה זול ונגיש".

למה בחרתם דווקא להציב את המכולות שלכם מחוץ לסניפי רמי לוי?

אליצור: "כשסיימנו את הפיתוח הטכנולוגי, הבנו שאנחנו צריכים להגיע לחנויות קמעונאיות. פנינו לרמי לוי וזכינו להיענות מדהימה. שמחנו, כי זה תואם את תפיסת העולם שלנו והרצון שלנו להגיע לכמה שיותר צרכנים".

שאלה: האם אפשר יהיה לרכוש את המוצרים שלכם גם בחנויות אחרות?

אליצור: "כן, אנחנו שואפים לכך".

לדברי אליצור, מגפת הקורונה הגדילה את הביקוש לתוצרת מהסוג הזה, בין היתר בגלל הרצון לקנות מוצרים שכמה שפחות ידיים נגעו בהם. בנוסף, המחיר הנמוך מאוד אטרקטיבי.

לאחרונה ביקרתי בסניף רמי לוי בישפרו סנטר מודיעין כדי לראות מקרוב איך בדיוק זה עובד, וכמובן, יצאתי עם כמה חסות ועשבי תיבול.

לא בכל יום נהנים הצרכנים מיוזמות כאלה שמהוות ממש win win לכל הצדדים. במקרה הזה מדובר ביוזמה מקסימה, טעימה, זולה ומרעננת.

היה לכם מעניין? איזה יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות