איך להרוויח כסף בטיק טוק? הרשת החברתית משיקה כלים חדשים ליוצרים ולמותגים

איך מרוויחים כסף מטיק טוק? הרשת החברתית משיקה כלים חדשים ליוצרים ולמותגים

עם יותר ממיליארד משתמשים בעולם, כולם רוצים לדעת איך מרוויחים כסף בטיקטוק – יוצרי תוכן, מותגים ועוד. בטיקטוק משיקים מספר כלים חדשים לשיווק ולחיבור בין מותגים ליוצרים

להרוויח כסף בטיקטוק
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

טיק טוק רק בת 4 (בגרסתה הנוכחית) – וכבר נחשבת לאפליקציה המובילה בעולם. רבים שואלים את עצמם איך להרוויח כסף בטיקטוק – בין אם הם בצד של יוצרי התוכן ובין אם הם בצד של העסקים. טיקטוק מבחינתה יודעת שבעולם הרשתות החברתיות קשה מאוד להישאר בצמרת, מה שמחייב אותה להתחדש כל הזמן. כעת היא משיקה כמה שירותים חדשים: איקומרס בטיקטוק, פלטפורמת יוצרים, כלי ליצירת תוכן. חלק מהם כבר הושקו בישראל ואחרים יושקו בחודשים הקרובים.

מאז שהחלה את דרכה כאפליקציה שהמשתמשים מעלים באמצעותה סרטונים מבוססי מוזיקה, היא שועטת קדימה לשימושים נוספים. כיום היא משרתת מיליארד משתמשים ב-150 מדינות. בחברה חוקרים את הסיבות שהופכות את טיקטוק לפופולרית כל כך, ולפי הנתונים שלהם, הסיבה הראשונה במעלה להצלחתה היא פשוט שזו אפליקציה שמרוממת את מצב הרוח של המשתמשים.

לפי נתוני החברה, 35% מהמשתמשים צורכים את התוכן הבידורי שלהם דרך טיקטוק – מה שבא כמובן על חשבון צפייה בטלוויזיה וגם על חשבון שימוש ברשתות חברתיות אחרות.

איך להרוויח כסף בטיקטוק? החברה מרחיבה את האי קומרס

מאחורי ההחלטה להרחיב את יכולות הצריכה באמצעות טיקטוק, עומד הרעיון שכיום אנשים לא הולכים לקניות, הם כל הזמן קונים והמוצרים מגיעים אליהם למודעות בדרכים שונות.

#TikTokMadeMeBuyIt – טיקטוק מניעה אנשים לקנות

כמעט 60% מחברי הקהילה מספרים שהם מגלים מוצרים חדשים דרך טיקטוק. 23% דיווחו שהם רכשו מוצרים חדשים דרך האפליקציה.

חלה כאן התבגרות של הקהל – לא רק ילדים, אלא גם אנשים מבוגרים יותר שיש להם כרטיסי אשראי.

אחת הדוגמאות לעוצמה של טיקטוק ככוח מניע לקניות אפשר לראות בהאשטג #TikTokMadeMeBuyIt.

ההאשטאג הזה זוכה ל-5.5 מיליארד צפיות, והמשמעות שלו הוא שצרכנים מתרשמים מסרטונים שמעלים צרכנים אחרים – רוכשים מוצר מסוים, מעלים בעצמם סרטונים עם אותו מוצר וכך נוצר שיווק ויראלי.

לאור זאת, טיקטוק פונה כעת לעסקים ומשיקה את טיקטוק שופינג.

Live Shopping

עוד תכונה שטיקטוק מוסיפה היא אפשרות לבצע רכישה דרך סרטונים בשידור חי.

פונקציית השידור החי מאוד פופולרית בישראל ובמדינות כמו אנגליה ומדינות אסיה. הרעיון בשירות הזה הוא שהמשתמש מעלה סרטון ויכול להוסיף לינק שמפנה לעמודי נחיתה בתוך טיק טוק. את הרכישה עצמה מבצעים מחוץ לאפליקציה.

PRODUCT LINK

שירות אחר שיגיע בקרוב לישראל הוא אפשרות להוסיף קישור לעמודי מוצר.

TikTok SHOPPING

טיקטוק יצרה שת"פ עם פלטפורמות חנויות האיקומרס, כמו שופיפיי או WIX, במטרה לאפשר לעסקים לייצר קטלוגים. מדובר באינטגרציה של טיקטוק עם אותן חברות, שמאפשרת לבעל עסק לעדכן את הקטלוג שלו באופן מיידי.

טיקטוק מחברת בין מותגים ליוצרים.

TikTok Creator Marketplace

טיקטוק קיבלה החלטה אסטרטגית לייצר פלטפורמה חדשה שמחברת בין יוצרים ומותגים: TikTok Creator Marketplace. השירות כבר פתוח בגרסת בטא בישראל וכעת נפתח באופן רשמי.

הפלטפורמה מאפשרת ליוצרים להפוך את הכישרון שלהם למקור הכנסה באמצעות שיתוף פעולה בין מותגים מהארץ ומהעולם. זאת, אם ליוצר יש יותר מ-10,000 עוקבים בישראל. האישור מתבצע ידנית לאחר בדיקה שאותם יוצרים מייצרים תוכן איכותי ומלמד, ולא תוכן שמכעיס או מפר את כללי הקהילה.

איך להרוויח כסף בטיקטוק
אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל, באירוע הכרזת שירותי טיקטוק. צילום: דפנה הראל כפיר

 

לדברי אסף שגיא, יש בישראל הרבה יוצרים שיש להם יותר מ-10,000 עוקבים.

היתרון עבור המותגים הוא הרחבת יכולת הקריאייטיב ויצירת תוכן רלוונטי ואפקטיבי ע"י עבודה עם המומחים הכי טובים לפלטפורמה.

איך להרוויח כסף בטיקטוק? כלים ליצירת תוכן

Creative Center – ללמוד איך להרוויח כסף בטיקטוק באמצעות זיהוי טרנדים

החברה הקימה את קריאייטיב סנטר: אמצעי שטיקטוק מספקת לחברה ללמוד אילו טרנדים עובדים עכשיו. לדברי אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל, יש מותגים שמזהים טרנדים, רוכבים עליהם ויודעים כיצד למנף אותם להגדלת הכנסות.

עורך וידאו

המטרה היא לתת כלי שלא מצריך מומחיות כדי לערוך את הסרטונים. אפשר להוסיף שכבות, לייצר טמפלט וכולי. כדי לייצר את הטמפלטים, בטיקטוק יצרו שיתופי פעולה עם שתי חברות גדולות – האחת היא קנווה והשנייה היא וימאו, אשר רכשה את החברה הישראלית מג'יסטו.

סצנות דינמיות Dynamic Scene

החברה פיתחה כלי לערוך אוטומטית סרטונים, כולל הזנת מוזיקה ברישיון.

למידה באמצעות טיקטוק – LearnOnTikToK#

באמצעות ההאשטג LearnOnTikToK# והאשטגים אחרים, רבים מהמשתמשים בוחרים ללמוד דברים חדשים באמצעות TIKTOK.

תיעוד אירועי תרבות וספורט

אולימפיאדת טוקיו היא דוגמה לעוצמה של טיקטוק – באמצעות ההאשטאג #TokyoOlympics צפו בתכנים הקשורים באולימפיאדה 5.2 מיליארד צפיות.

העברת מסרים לציבור – בעיקר צעירים

פוליטיקאים ומנהיגים אימצו את טיקטוק כפלטפורמה להעברת מסרים לצעירים. כך למשל רה"מ נפתלי בנט השתמש ברשת החברתית כדי לעודד התחסנות, בהשתתפות 35,000 משתתפים.

בשורה התחתונה, טיקטוק עושה כמה צעדים משמעותיים כדי להפוך את כמות המשתמשים העצומה ואת התוכן האינסופי שהם מייצרים לכסף – כסף שיגיע גם לכיסים של יוצרי התוכן ובעיקר למותגים שיוכלו לפרסם באופן אפקטיבי ומאוד מדויק לקהל שיקנה את המוצרים שלהם.

תגובות: 0

נגישות