Windows 11, מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט: מדריך למשתמש

Windows 11, מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט: מדריך למשתמש

Windows 11 לא מביאה איתה מהפכות, אבל עדיין נצטרך להתרגל לממשק חדש ולעיצוב שונה. אז מה חדש במערכת ההפעלה ווינדוס 11?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם יש משהו שאנחנו שונאים, זה להתרגל מחדש למערכת שאנחנו כבר יודעים לתפעל אותה בעיניים עצומות. זה מה שיצטרך לקרות לכולנו בקרוב, עם השקתה של Windows 11 – מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט. שליטתה של מיקרוסופט בחיים שלנו הרבה יותר עוצמתית ממה שנדמה לנו, וכמעט כל אחד מאיתנו משתמש במערכת ההפעלה שלה במחשב שלו, כך שהיכולת לבחור אם לעבור מחלונות 10 לחלונות 11 די מוגבלת. למעשה, יותר ממיליארד איש משתמשים בווינדוס 10 בעולם, ויש להניח שבמוקדם או במאוחר כולם יעברו לדור ההמשך: Windows 11.

אז אם אתם לחוצים, יש כמה בשורות שאולי ירגיעו אתכם.

פואנטה בטלגרם

ראשית, הפעם ההבדל בין מערכת ההפעלה הקודמת לחדשה אינו הבדל תהומי ומרחיק לכת – כפי שהיה עם המעבר לווינדוס 10. מדובר בשינויים יחסית קלים, ויש אפילו מי שקורא למערכת ההפעלה הזאת "ווינדוס 10.5" בשל הדמיון למערכת הקודמת. בכל מקרה, במיקרוסופט מבהירים כי במהלך השדרוג המשתמשים ירגישו שיש המשכיות בין המערכת הקודמת לחדשה ולא תידרש הסתגלות מורכבת.

שנית, השדרוג הוא חינמי עבור מי שיש לו ווינדוס 10.

שלישית, מיקרוסופט מבטיחה תמיכה לעוד 5 שנים במערכת ווינדוס 10.

בכל מקרה, כדאי להקדיש כמה דקות כדי להבין מה שונה בווינדוס 11 בהשוואה לווינדוס 10 ומה צריך לעשות.

מה חדש בווינדוס 11?

הדגש בווינדוס 11 הוא בראש ובראשונה על התאמה אישית. "הרעיון הוא לאפשר פשטות ונוחות. כשאני רוצה לעבוד, יש לי שיטה אחת לעבוד, ולמישהו אחר יש את השיטה שלו. כל אחד יוכל להתאים לעצמו את המערכת", מסבירה רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, באירוע השקה חגיגי של ווינדוס 11 שהתקיים במשרדי מיקרוסופט ישראל במקביל להשקה העולמית.

מערכת ההפעלה החדשה ווינדוס 11 פותחה במידה רבה כדי להתאים לסגנון העבודה שיצרה הקורונה ברחבי העולם – הרבה עבודה מהבית, מעבר בין המשרד לבית, שיחות וידאו ועוד.

מעל לכל, כך אומרים במיקרוסופט, בדור הנוכחי הושם דגש על האבטחה הנדרשת לאור העובדה שרוב המשתמשים עובדים בצורה היברידית (מהבית ומהעבודה למשל).

בנוסף, היא נותנת מענה למגמות נוספות בקרב המשתמשים כמו גיימינג. היא תומכת בגרפיקה יותר עשירה ובמהירויות גבוהות, וכמובן מתכתבת עם עולם הגיימינג של מיקרוסופט באופן כללי באמצעות תוכנית ה-Game Pass.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

הדגש בווינדוס 11 הוא בראש ובראשונה על התאמה אישית. "הרעיון הוא לאפשר פשטות ונוחות. כשאני רוצה לעבוד, יש לי שיטה אחת לעבוד, ולמישהו אחר יש את השיטה שלו. כל אחד יוכל להתאים לעצמו את המערכת", מסבירה רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, באירוע השקה חגיגי של ווינדוס 11 שהתקיים במשרדי מיקרוסופט ישראל במקביל להשקה העולמית.

מעבר לחוויית הגיימינג, על הממשק ועל העדכונים השוטפים שרצים ברקע וצורכים פחות אנרגיה.

עיצוב ווינדוס 11: מי הזיז את הלחצן שלי?

ווינדוס 11

ברגע שתתקינו את Windows 11 תיפרדו מהמיקום המוכר של לחצן ה"התחל". בחלונות 11 הוצבו לחצן ה"התחל" ושורת המשימות במרכז המסך. זאת, בדומה לעיצוב שמאפיין את מחשבי מק של אפל. תוכלו לבטל את המיקום החדש במרכז אם אתם רוצים להישאר נאמנים למיקום הקודם.

גם העיצוב של חנות האפליקציות השתנה.

מספר חלונות במקביל ומעבר בין מכשירים

מי שעובד על המחשב כל היום ועושה הרבה מאוד דברים בבת אחת, יודע כמה מעיק לעבור מחלון לחלון. בווינדוס 11 שולבה תכונה שמיקרוסופט מכנה "Snap Layouts", והיא מאפשרת לארגן ריבוי חלונות על מסך אחד ולעבור בן קבוצות הצמדה שונות לפי הצורך.

המערכת זוכרת את קבוצות ההצמדה השונות גם לאחר ביטול העגינה – והחלונות ייפתחו בדיוק באותה צורה בפעם הבאה שתפתחו את המסך.

המחשב האישי כולל הצגה של כל הקבצים האחרונים בכל מכשירי הקצה.

לראשונה ב-Windows 11: כמה שולחנות עבודה במקביל

המערכת החדשה מאפשרת להגדיר מראש כמה שולחנות עבודה, מה שמשפר את היכולת ל-multitasking ומביא לניצול מירבי של שטח המסך. אפשר למשל לייצר שולחן עבודה לעבודה, שולחן נפרד ללימודים ושולחן אחר לגיימינג.

עובדים בצוות? קל יותר לתקשר

שילוב שורת הצ'אט מ- Microsoft Teams בשורת המשימות בכדי לאפשר עבודה שיתופית ותקשורת נוחות ומהירות יותר.

ווידג'טים בווינדוס 11

אנחנו רגילים לווידג'טים בסמארטפון ובטאבלט, ובווינדוס 11 מיקרוסופט מאפשרת שילוב ווידג'טים בהתאמה אישית על שולחן העבודה. כך למעשה כל משתמש יוצר לעצמו פיד מותאם אישית, עם התכנים והמידע הרלבנטי לו.

גיימינג: הבאז וורד מגיע גם ל Windows 11

כיום כל טלפון שמושק מגיע עם הכרזה שהוא מותאים יותר לגיימינג. שמענו את זה בהשקת המכשירים האחרונים של שיאומי וכמובן גם בהשקת אייפון 13. מיקרוסופט כמובן לא יכולה להרשות לעצמה להישאר מחוץ למשחק, תרתי משמע. היא מצהירה כי Windows 11 היא מערכת ההפעלה המותאמת ביותר עבור משחקים בכל ההיבטים.

כך למשל היא מבטיחה גרפיקה מעולה עם HDR אוטומטי.

כזכור, מיקרוסופט מציעה גם את שירות הגיים פאס – Xbox Game Pass למחשב או Ultimate, המעניק לגיימרים גישה ליותר מ-100 משחקי מחשב באיכות גבוהה עם משחקים חדשים שנוספים מדי חודש.

שמאליים? מחוות חדשות יקלו עליכם

במיקרוסופט גאים להכריז כי ווינדוס 11 מאפשרת מחוות חדשות המשתמשות ב-3 אצבעות, כדי להתאים את השימוש במערכת לימניים ושמאליים כאחד.

משתמשים בעט מגע? שימו לב לשדרוגים

מערכת ההפעלה החדשה אמורה לתת מענה טוב יותר למי שמשתמש בעט מגע, כולל התאמה אישית של פונקציית העט לאפליקציות נוספות.

פקודות קוליות

עוד מגמה שהולכת ומתגברת בעולם הטכנולוגי היא הזיהוי הקולי, וכאן מיקרוסופט מכריזה על שדרוג בכל הנוגע להקלדת קול. זאת, לאור שימוש בבינה מלאכותית כדי לזהות דיבור, לתמלל ולהדגיש.

מחפשים משהו במחשב? ה-SEARCH BAR שופר

אחד הדברים שאנחנו עושים הכי הרבה במחשב שלנו הוא לחפש… כעת אומרים במיקרוסופט שחווית החיפוש תהיה נוחה ויעילה יותר, כולל search bar מחודש.

גם סייר הקבצים עבר עיצוב מחדש.

אפליקציות אנדרואיד בחנות ווינדוס

אחד החידושים היותר מעניינים ושימושיים במערכת ההפעלה ווינדוס 11 הוא אפליקציות אנדרואיד שניתנות להפעלה ישירות מהמחשב וזמינות בחנות של Windows

Microsoft Store

כאמור, חנות האפליקציות של מיקרוסופט עברה עיצוב חדש, והיא מכילה מספר שיא של אפליקציות שניתן לאתר בקלות רבה יותר.

החנות החדשה כוללת לראשונה אפליקציות מובילות של צד ראשון ושלישי כמו Microsoft Teams, Visual Studio, Disney +, Adobe Creative Cloud, Canva, Zoom ועוד.

האם אפשר לשדרג את המערכת בכל מחשב?

מחשבים תואמים יזדקקו למעבד של 64 סיביות משלוש עד ארבע השנים האחרונות, זיכרון בנפח 4GB ונפח אחסון של 64GB.

שיתוף פעולה עם Dell, HP, לנובו, סמסונג, Surface ואחרות מבטיח שמערכת ההפעלה Windows 11 תהיה זמינה ברוב המחשבים החדשים.

אפשר לבדוק את הזכאות לשדרוג תחת הגדרות > עדכון ואבטחה > Windows Update.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות