טוב שנזכרו: שכר השרים יופחת ועדכון השכר יבוטל. פואנטה עם המספרים

טוב שנזכרו: שכר השרים יופחת ועדכון השכר יבוטל

אחרי חודשים ארוכים של משבר כלכלי עמוק, נזכרים בממשלה להעביר חוק על קיצוץ שכר השרים (מוגבל וזמני) וביטל ההעלאה הצפויה. שימו לב לפרטים

שכר השרים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




8 חודשים חלפו מאז תחילת משבר הקורונה, אשר בעיצומו הוקמה הממשלה המנופחת ביותר בתולדות מדינת ישראל. אחרי לחץ ציבורי עצום, הוגש תזכיר חוק שמציע להפחית ב-10% את שכר השרים ושכר ראש הממשלה ואחרים (פירוט בהמשך). תבוטל גם העלאת השכר האוטומטית שאותם בכירים צפויים לקבל בינואר 2021.

לפני שאתם מזילים דמעה, תנו לנו להרגיע אתכם. מדובר בהפחתה זמנית בלבד ושכר השרים יעמוד בתקופה זו על כ-45,000 שקל. נוסח החוק גם דואג שהזכויות הסוציאליות וההפרשות שלהם לפנסיה לא ייפגעו בזמן הזה.

התנהלות הממשלה והכנסת מקוממת במיוחד כשמעמידים את המספרים זה מול זה: ההעלאה האוטומטית בשכר השרים עמדה בינואר 2020 על כ-1400 שקל בחודש (!), בעוד שממש השבוע, אחרי מאבק קשה מאוד, אותה ממשלה אישרה בדיוק על השנה הזאת מענק לנכים באופן חד פעמי שעומד בממוצע על סכום דומה לכל השנה!

אגב, ההצעה לא חלה על חברי כנסת. היא נוגעת ל-1000 נושאי משרה ותחסוך 70 מיליון שקל בשנה.

קיצוץ בשכר השרים – מה לשון החוק?

וזו לשון תזכיר החוק:

"מוצע לקבוע בהוראת שעה, עד לסוף שנת 2021, הפחתה בשיעור של 10% בשכרם של נושאי משרה, לרבות שרים, סגני שרים, ראש ממשלה בממשלת חילופים, שופטים, דיינים, מבקר המדינה, נגיד בנק ישראל ומשנהו.

"ההפחתה מהמשכורת לא תובא בחשבון בחישוב המשכורת הקובעת לתשלום קצבה המשולמת לעובד או לנושא משרה שפרשו לגמלאות. באופן זה לא תיווצר הבחנה בין מי שיפרשו בתקופת הוראת השעה לבין גמלאים שפרשו קודם לכן או יפרשו לאחר מכן.

>> צה"ל הדביק את הבת שלי בקורונה. הכתובת הייתה על הקיר, הצבא התעלם >>

>> בשביל אנשים כמוכם פתחנו ערוץ טלגרם. הצטרפו! >>

"ההפחתה מהמשכורת, לא תובא בחשבון בחישוב הפרשות לקופת גמל, הפרשות מעסיק לקופת גמל, מענק עקב פרישה או מוות, וזיכוי בעד דמי ביטוח ותגמולים. היינו: הרכיבים האמורים לא ייפגעו ואף יחושבו כאילו לא הופחת השכר.

"בנוסף, ההפחתה לא תובא בחשבון לצורך חישוב זכויות לנפגעי עבודה והתלויים בהם מהביטוח הלאומי וכן לא תובא בחשבון לצורך חישוב תגמולים המשולמים לפי חוזה ביטוח נכות. באמצעות הוראה זו, יישמרו זכויותיהן הביטוחיות של נושאי המשרה, והכל, כאמור, בשל אופייה הזמני של ההפחתה.

"בשל העיוות הנוצר בשכר הממוצע במשק כמפורט לעיל, מוצע שלא לבצע עדכון של משכורתם של נושאי משרה כאמור בשנת 2021". 

זעם ציבורי על ממשלה מנותקת

כאמור, ההחלטה על הפחתת השכר לשרים מגיעה רק אחרי לחץ ציבורי ממושך.

זאת, אחרי שבכל שנה שכרם עולה באופן אוטומטי, בהתאם לעלייה בשכר הממוצע במשק. גם בינואר האחרון קפץ השכר שלהם ושל חברי הכנסת בכמעט 3%, למרות המחאה שהדבר עורר.

כמה מרוויחים שרים וחברי כנסת?

אז כמה מרוויחים השרים וחברי הכנסת? קבלו הצצה

  • שכר חברי הכנסת – 45,251 שקל בחודש (לעומת 44,019 שקל בחודש בשנת 2019).
  • שכר השרים, יו"ר האופוזיציה ומבקר המדינה – 50,620 שקל בחודש (לעומת 49,245 שקל בשנת 2019).
  • שכר ראש הממשלה בנימין נתניהו – כ-56,300 שקל בחודש (לעומת 54,762 שקל ב-2019).
  • שכר הנשיא – כ־64,600 שקל בחודש (לעומת כ-62,900 שקל בחודש ב-2019).

 

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!




    היה לכם מעניין?
    לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות