מענק נכים יינתן במקום העלאת קצבאות: מדובר במענק חד פעמי מיידי ונמוך

מענק נכים יינתן במקום העלאת קצבאות: מדובר במענק חד פעמי מיידי ונמוך

בממשלה גאים במענק הנכים, אבל הסכום נמוך ומדובר בפלסטר זמני ודל למצוקה קשה. כמה יקבל נכה עם 100% נכות? פואנטה עם החדשות

קצבאות ביטוח לאומי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




כ-2000 שקל – זה גובה מענק הנכים שהמדינה תיתן באופן חד פעמי במקום להעלות את קצבאות הנכות. בעיצומו של משבר כלכלי חסר תקדים, ולמרות ההסכם עם הנכים לגבי העלאת קצבאות הנכות, הממשלה אישרה רק מענק חד פעמי –  וזאת משום שאין תקציב מדינה. המענק אושר בכנסת ויינתן בשתי פעימות, אשר הראשונה תיכנס כבר החודש (לא מפתיע, שהרי שנת 2020 לפני סיום).

כאמור, החוק הזה אמור לפתור את הבעיה שהתעוררה עקב העובדה שממשלת ישראל לא טרחה לאשר תקציב ולכן העלאת קצבאות הנכים נתקעה.

מבחינת הנכים – מדובר בבשורה חלקית בלבד, ורבים מהם זועמים גם על הסכום הנמוך וגם על הסחבת ותהליך ההתשה שהם עוברים. הסכום שהם יקבלו הוא לא סתם נמוך, אלא יותר נמוך מהסכום שהם היו מקבלים אילו הממשלה מכבדת את ההסכם ומגדילה את הקצבה באופן קבוע. יש להניח שהשנה הקרובה תביא איתה מחלוקות קשות בין האוצר לנכים, במיוחד לאור הגירעון התקציבי.

מענק לנכים – מה קובע החוק?

  • גובה המענק נקבע בהתאם לסוג הקצבה, אחוזי הנכות ומספר חודשי הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020. הגובה המירבי של הקצבה יעמוד על 2,280 – ומי שיקבלו אותו יהיה רק מי שהיה זכאי לקצבת נכות כללית לאורך כל שנת 2020, בעל 100% נכות. המשמעות היא שרבים יקבלו סכום נמוך מזה.
  • המענק לכל נכה ישולם בשתי פעימות – בחודשים אוקטובר ודצמבר 2020. המענק הראשון מגלם בעצם החזר רטרואקטיבי על 10 החודשים שבהם הנכים לא קיבלו תוספת.

החוק כולל גם מענק של 1000 שקל לילדים בעלי אחוזי נכות של 50% ו-100%. מדובר בכ-67 אלף ילדים נכים.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לעשות לנו לייק כאן למטה, זה חשוב לנו!

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות