בדרך לאישור: הגדלת מענק שחרור לחיילים משוחררים באופן זמני

בדרך לאישור: הגדלת מענק שחרור לחיילים משוחררים באופן זמני

מי החיילים שיוכלו לקבל תוספת (לא גדולה) למענק השחרור, מה יהיה גובה המענק ומהי המדיניות הנוכחית לגבי עבודה מועדפת? פואנטה עם כל הפרטים

מענק שחרור
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




חיילים רבים מסתמכים על מענק שחרור מצה"ל כדי לעשות את הצעדים הראשונים באזרחות. בתקופה זו של משבר כלכלי עמוק וכמיליון מובטלים, קשה להם במיוחד למצוא עבודה ולפרנס את עצמם. מדובר באוכלוסייה שתורמת למדינת ישראל יותר מכל אחד אחר ונמצאת במצב שברירי מאוד לאחר השחרור. אם תאושר התוכנית, יוגדל מעט מענק השחרור, אך רק עבור חיילים שהשתחררו בשנים 2019 ו-2020 (75,000 חיילים). מדובר בתוספת של 1,500 ש"ח.

מענק שחרור – כיצד הוא מחושב?

מענק שחרור הוא לא מענק אחיד. הסכום מחושב לפני משך השירות ואופי השירות, כך שלוחמים קרביים ששירתו שירות מלא מקבלים את הסכום הגבוה ביותר.

לוחמים מקבלים כ-570 ש"ח עבור כל חודש; תומכי לחימה מקבלים כ-100 שקל פחות (כ-470 ש"ח עבור כל חודש), וחיילים אחרים מקבלים כ-100 שקל פחות מהם. עבור חודשי הטירונות מקבלים רק 377 ש"ח לחודש.

חישוב סכום מענק שחרור לפי תפקיד בצבא

כך למשל, חייל קרבי שעשה טירונות 4 חודשים, היה לוחם 20 חודשים ותומך לחימה 8 חודשים, יקבל מענק שחרור של כ-16,650 ש"ח (1508+3,800+11,340 ש"ח). לאחר התוספת הוא יקבל 18,150 ש"ח.

עבודה מועדפת – התקופה הוארכה

חלק אחר בתוכנית הוא להאריך את משך הזכאות לעבוד בעבודה מועדפת. גם כאן מדובר רק בחיילים משוחררים שהשתחררו בשנים 2019 ו-2020. חיילים אלה, שהחלו לבצע עבודה מועדפת, יוכלו לעבוד בעבודה מועדפת לתקופה ארוכה יותר, וזאת כדי שההשפעות התעסוקתיות של הקורונה והסגרים ישפיעו פחות על הזכאות של אותם חיילים משוחררים לתנאי הזכאות למענק העבודה המועדפת.

>> צה"ל הדביק את הבת שלי בקורונה. הכתובת הייתה על הקיר, הצבא התעלם >>

נזכיר מענק עבודה מועדפת משולם לחיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי/אזרחי שעבדו במשך 6 חודשים בעבודות שהוגדרו כנדרשות. סכום המענק (למי שהשלים את תקופת העבודה) הוא 9,722 ש"ח. מדובר במענק חד-פעמי המשולם על-ידי המוסד לביטוח לאומי.

הכשרה מקצועית לחיילים משוחררים

במשרד האוצר מבטיחים גם להגדיל ולשפר את ההכשרות מקצועיות לחיילים משוחררים. הכוונה היא למסלולי הכשרה וכלי השמה חדשים בהתאם להמלצת צוות המנכ"לים לעידוד תעסוקה – כאשר המיקוד הוא במקצועות שיאפשרו לחיילים המשוחררים להשתלב בשוק התעסוקה.

באוצר מצפים כי כך יגדל שיעור התעסוקה בקרב החיילים המשוחררים והשכר שלהם יעלה. כעת יש לחכות ולראות באילו מסלולים ומקצועות מדובר.

נזכיר כי חיילים משוחררים וכן מסיימי שירות לאומי-אזרחי, שהשלימו 24 חודשי שירות ויתקבלו בשנה הראשונה לשחרור לאחד מהקורסים המוצעים על ידי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, יוכלו להגיש בקשה לדמי אבטלה או להבטחת הכנסה במוסד לביטוח לאומי בתקופת ההכשרה.

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות