מהפך: תבוטל שלילת רישיון הנהיגה מחייבי ההוצאה לפועל

מהפך: תבוטל שלילת רישיון הנהיגה מחייבי ההוצאה לפועל

שלילת רישיון מחייבי הוצאה לפועל היא סנקציה שמטרתה להפעיל עליהם לחץ, אך מונעת מהם למצוא עבודה ופוגעת במצבם הנפשי

שלילת רישיון נהיגה לחייבים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

לא פעם כתבנו כאן באתר פואנטה על הקושי שמערימה המדינה על מי שדווקא צריך יותר מכולם להיות מסוגל לעבוד ולהתפרנס. עד כה החוק קבע שלילת רישיון נהיגה מחייבים בהוצאה לפועל – ומדובר במאות אלפי אנשים שהאיסור הזה פגע לא רק בתפקוד היומיומי שלהם, אלא גם ביכולת שלהם למצוא עבודה שתסייע להם לצאת מהחובות.

העיוות הזה עומד לפני סיום, לאחר שוועדת חוקה, חוק ומשפט אישרה לקריאה שנייה ושלישית את יוזמתו של שר המשפטים גדעון סער (תקווה חדשה) לביטול שלילת רשיון נהיגה לחייבים בהוצאה לפועל או במרכז לגביית קנסות.

נכון להיום יש כ-180,000 בעלי חוב שרישיון הנהיגה שלהם נשלל בעקבות חובותיהם.

לפני מספר שנים קמה תנועת מחאה של חייבים בהוצאה לפועל, אשר אפילו הגישה בג"צ – אך נראה שרק עכשיו, 5 שנים אחר כך, הדבר צפויה להשתנות. מסתבר שרק כאשר שר בכיר לוקח את המשימה על עצמו, ניתן לבטל עיוות שפוגע במאות אלפי אנשים.

הצעת חוק לביטול שלילת רישיון מחייבים בהוצאה לפועל

בתזכיר החוק, שנכתב ע"י משרד המשפטים והרשות לאכיפה ולגבייה, נכתב שהתיקון עולה בקנה אחד עם התפיסה הרווחת היום בעולם המערבי ביחס לסוגי ההגבלות המוטלות על חייבים: "מגבלה על רישיון נהיגה מהווה פגיעה משמעותית בחופש התנועה של החייב, ביכולתו להגיע למקום העבודה, ובהתנהלותו היומיומית, ואף אין לה בהכרח זיקה לגביית החוב ולנכסים שיכולים לשמש לפירעון החוב. ניתן להעלות על הדעת מקרים רבים בהם דווקא הטלת מגבלה כזאת מכבידה על החייב לפרוע את חובו".

בתזכיר החוק נכתב כי כלי גבייה מסוג זה לא קיים במרבית מדינות המערב.

יחד עם זאת, הסמכות להטיל מגבלה על רישיון הנהיגה תיוותר ביחס לחוב מזונות וחוב שהוא לטובת נפגע עבירה, כיוון שחובות אלו דורשים את סל כלי הגבייה הרחב ביותר נוכח חשיבותם ותכליתם.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות