POCO X5 PRO: טלפון סלולרי מומלץ בכ-1500 ש"ח

POCO X5 PRO: טלפון סלולרי ב-1500 ש"ח. מומלץ לבעלי תקציב מוגבל

עבור מי שמחפש טלפון מומלץ זול – שיאומי השיקה את POCO X5 PRO. מה הוא מציע ומה ההבדל בינו לבין הדגם הזול יותר פוקו X5? סקירה

שיאומי פוקו X5 פרו, POCO X5 PRO
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

האם פוקו X5 PRO של שיאומי הוא טלפון סלולרי מומלץ? האם הוא יהיה הטלפון הבא שלכם, והאם תהיו מרוצים ממנו? התשובה נעוצה בשני גורמים, הצרכים שלכם והתקציב שלכם. POCO X5 PRO הוא טלפון סלולרי מומלץ עבור מי שמחפש טלפון בכ-1500 ש"ח, והסיבה היא השילוב בין המחיר לתמורה. זה לא מכשיר דגל, הוא לא מושלם, אבל עבור מי שמחפש סמארטפון זול וטוב, הוא יופי של מענה.

אמנם עיקר תשומת הלב הופנתה בימים האחרונים להשקה של סדרת גלקסי S23 של סמסונג, אבל חשוב לזכור שאפילו המכשיר הזול ביותר של סמסונג Galaxy S23 עולה כ-3250 ש"ח. לעומת זאת, פוקו X5 פרו עולה פחות מחצי המחיר – ולא נותן חצי מהתמורה, אלא הרבה יותר. כמובן שיש לו מעבד חלש יותר וגם העמידות שלו נמוכה יותר משל מכשירי הדגל של סמסונג, ועדיין הוא מאפשר לרבים לקנות טלפון סלולרי טוב יחסית במחיר זול יחסית. מבחינת סמסונג, המתחרה הישיר שלו מגיע מסדרת גלקסי A, וספציפית גלקסי A53.

שיאומי POCO X5 PRO הוא המכשיר היקר יותר בסדרת פוקו 5 של שיאומי, שכוללת גם את פוקו X5 (בלי הפרו). ההבדל בין הדגם הרגיל לדגם הפרו מתבטא בעיקר במעבד ובמצלמות, והפער הוא של כ-250 ש"ח. גם המטען בדגם הבסיסי יותר חלש. לכן, ההמלצה שלי היא להתאמץ עוד קצת ולקנות את דגם הפרו, כי החוויה תהיה הרבה יותר טובה.

KSP1499 ש"ח
לאסט פרייס1499 ש"חעם אוזניות וכיסוי מתנה

POCO X5 PRO של שיאומי: יופי של מסך

בשנים האחרונות אפשר לראות שהמסכים של שיאומי בכל הדגמים הם מסכים נהדרים, גם בסדרת ה-POCO שהיא סדרת זולה. POCO X5 PRO מגיע עם מסך בגודל של 6.67 אינץ' (כמעט בגודל של גלקסי S23 אולטרה). הצבעים במסך נהדרים ויש לו קצב רענון של  עד 120Hz. אגב, אפל מציעה קצת רענון כזה רק בדגמי הפרו של אייפון 14. קל להתבונן במסך באור שמש בזכות בהירות גבוהה יחסית.

חשוב לדעת שהמיגון של המסך הוא לא המתקדם ביותר שיש (גורילה גלאס 5). בנוסף, אין מנגנון זיהוי טביעת אצבע על המסך, אלא בצד המכשיר (עובד מצוין).

פואנטה בטלגרם

מצלמות פוקו X5 פרו

המכשיר מצויד בשלוש מצלמות אחוריות: האחת של 108MP, השנייה עם זווית רחבה של 120 מעלות ו-8MP והשלישית היא מצלמת מאקרו של 2MP. מצלמת הסלפי היא של 16MP.

המצלמות בטלפון הזה עושות עבודה טובה יחסית. הצבעים יפים ונאמנים למציאות – במיוחד בצילום הרגיל (פחות בצילום בעדשה הרחבה). כמובן שצריך להבין שבסכום כזה לא מקבלים מצלמות של אייפון, לא מצלמות של סמסונג גלקסי S23 או גלקסי פליפ 4 וגם לא מצלמות של שיאומי 12T PRO. אי אפשר לשלם סכום כזה ולצפות לתמונות מושלמות, אבל לזכות שיאומי ייאמר שהיא מצליחה לספק תמונות טובות שיעמדו בדרישות של משתמשים רבים, בוודאי כאלה שלא זקוקים לתמונות לצרכים מקצועיים.

בעת צילומי לילה אפשר לבחור אם לצלם במצלמה הרגילה או במצב לילה שמספק חשיפה ארוכה יותר. אם תבחרו בצילום הרגיל, התמונה תיראה טבעית יותר אך עשויה לצאת פחות חדה. בכל מקרה כאשר מצלמים בלילה אפשר להרגיש את התהליך של עיבוד התמונה, וגם מיים כהים יוצאים יחסית בהירים – כך שזה לא נאמן למקור במאה אחוז, אבל מאפשר לראות את הפרטים.

מבחינת הווידאו, יש כמה אפשרויות, כאשר בזכות המעבד ששודרג פה ביחס לדגם הקודם, תוכלו לצלם ב-POCO X5 PRO וידאו באיכות של 4K.

  • צילום וידיאו 30fps ב- 4K (3840×2160)
  • צילום וידיאו 30/60fpsב-1080p, 30fpsב-720p
  • צילום וידיאו איטי 120fps ב- 1080p ו- 120/240/960fps ב- 720p

סוללה וטעינה -עם POCO X5 PRO לא תיתקעו בלי סוללה

והנה שוב מגיע הנושא החשוב של סוללה וטעינה – ושיאומי שוב מציגה יתרון על פני סמסונג (ואפל). POCO X5 PRO מגיעה עם סוללה חזקה של 5000mAh שתחזיר לכם בקלות יום שלם ותיקח אתכם ליום הבא. כאשר תצטרכו לטעון את הטלפון, תוכלו לעשות זאת במהירות באמצעות המטען שמשולב בערכה. המטען הזה הוא מטען מהיר של 67W.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

חומרה, מערכת הפעלה וממשק

כאמור, זהו דגם ה-PRO, מה שאומר שיש לו מעבד טוב יותר מאשר המעבד של POCO X5 הרגיל. מדובר במעבד סנאפדרגון 778G, שהוא כמובן חלש יותר מזה של מכשירי דגל כמו גלקסי S23, אבל הוא לגמרי מספיק ומאפשר להריץ הרבה אפליקציות וגם משחקים כבדים בצורה חלקה.

פוקו X5 פרו

סמסונג שילבה כאן את הממשק שלה MIUI 14, שמותאם למערכת ההפעלה אנדרואיד 12 המותקנת במכשיר.

רמקולים ופרטים נוספים

שיאומי ציידה את פוקו X5 פרו ברמקולים סטריאופונים משני צדי המכשיר, והצליל חזק ונעים. בשורה משמחת היא שיש כאן גם שקע אוזניות רגיל (3.5 מ"מ), כך שגם בעלי אוזניות חוטיות שאוהבים את החיבור הזה לא יצטרכו להיעזר במתאם.

בנוסף, יש כאן כמובן NFC (שמאפשר תשלום בחנויות ובתחבורה ציבורית באמצעות הסלולרי).

עיצוב ומידות – פוקו X5 PRO

למרות שמדובר בסלולרי עם מסך גדול, שיאומי פוקו X5 PRO הוא לא מכשיר כבד, והוא גם נראה מרשים ואלגנטי. יש לו עובי של פחות מ-8 מ"מ ומשקל של 181 גרם, כך שהוא לא כבד – וגם אם תוסיפו לו כיסוי (שזה מומלץ כמובן), הוא לא יהיה מסורבל ומגושם.

עמידות ומיגון

כאמור, המיגון של המסך הוא לא ברמה הגבוהה ביותר שאפשר למצוא כיום. מדובר בגורילה גלאס 5, אבל זה בדיוק המיגון שתקבלו גם אם תקנו את סמסונג גלקסי A53.

מבחינת הגנה ממים ואבק, המכשיר עומד בתקן IP53 (כיום התקן הגבוה ביותר במכשירי סלולר הוא IP68).

בשורה התחתונה – שווה לקנות פוקו X5 פרו?

שיאומי POCO X5 PRO נותן יופי של מענה למי שמחפש טלפון סלולרי זול יחסית עם ביצועים טובים ונראות מרשימה. מומלץ לבחור בו על פני הפוקו X5 שיוצא במקביל בסדרה הזו, כדי ליהנות מחוויה טובה יותר.

מחיר פוקו X5 PRO

הדגם הזה מגיע עם נפח אחסון נדיב של 256GB ועם זיכרון עבודה של 8GB RAM. באתר הרשמי של המילטון, יבואנית שיאומי, המחיר הוא כ-1550 ש"ח, אבל מצאנו אותו בקצת פחות

KSP1499 ש"ח
לאסט פרייס1499 ש"חעם אוזניות וכיסוי מתנה

גילוי נאות

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 1

נגישות